مدل پرده اتاق پذیرایی و نشیمن با پارچه های شیک و زیبا

به گزارش دنیای راه راه، پرده وظایف مشخصی دارد، مثلا برای کم نور کردن محیط داخلی در طول روز یا برای محدود کردن دید و حفظ حریم خصوصی داخل منزل مورد استفاده قرار می گیرد. اما پرده فقط همین موضوعات ساده نیست بخصوص وقتی که درباره مدل پرده اتاق پذیرایی یا نشیمن صحبت می کنیم. زیرا پذیرایی و نشیمن مهم ترین قسمت های خانه هستند که در دید همگان قرار می گیرند، به همین خاطر هم دیکران در مورد آنها قضاوت می کنند و شاید بر اساس آن ذهنیتی نسبت به شخصیت شما در خود ایجاد کنند. (راهنمای چیدمان دکوراسیون پذیرایی کوچک به روش اصولی) البته در خانه های کوچک که همه محیط ها عمدتا یکی هستند این موضوع دیگر تفاوتی ندارد، زیرا پرده در هر حالت یکی از مهمم ترین عناصر دکوراسیون خانه محسوب می شود.

مدل پرده اتاق پذیرایی و نشیمن با پارچه های شیک و زیبا

مدل پرده اتاق پذیرایی می تواند حتی مهم تر از کل دکوراسیون داخل باشد! زیرا امروزه ابعاد پرده ها در حدی ست که به شکلی واقعی بر روی تمامی طراحی فضای داخلی تاثیر می گذارد. حتی منازلی که قصد تغییرات کلی در دکوراسیون داخلی را دارند اگر بنا به دلایل مختلف بخواهند برای مدتی از این کار صرف نظر کنند به راحتی می توانند با تغییر مدل پرده های اتاق پذیرایی این تغییرات را به شکلی ملموس و عینی با سرعت زیاد ایجاد کنند.

همانطور که در تصاویر انتهای این مطلب مشاهده می کنید می توان برای هر نوع معماری داخلی و دکوراسیونی یک یا چند مدل پرده اتاق پذیرایی زیبا و جذاب استفاده کرد. در انتخاب مدل و رنگ و طرح پرده نیز می بایستی به عناصر اطراف از جمله مبل ها، رنگ دیوار، فرش ها، کفپوش ها و پارکت و سایر وسایل به دقت توجه کرد تا بهترین هماهنگی و نهایتاً زیباترین دکوراسیون داخلی منزل ایجاد شود.

یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخاب مدل پرده اتاق پذیرایی و استفاده حتماً به آن توجه کرد ایجاد تضاد بین پرده و وسایل اطراف است. به عنوان مثال اگر دیوارها به رنگ کرم یا سفید هستند بسیار زیبا و چشمنواز خواهد شد اگر از پرده هایی به رنگ قهوه ای و یا طلایی استفاده کنید. رنگ قهوه ای یا طلایی پرده ها در میان رنگ روشن دیوارها مانند جواهری زیبا می درخشد.

همچنین باید و البته بهتر است که مدل پرده اتاق پذیرایی و رنگ آن را با مبل های منزل هماهنگ کنید. یکی از بهترین و زیباترین دکوراسیون ها و چیدمان های داخلی منزل زمانی شکل می گیرد که مدل پرده نشیمن و اتاق پذیرایی را با مبل های موجود هماهنگ کنید؛ چنین طراحی داخلی به معنای واقعی، چشمگیر و جذاب خواهد شد.

در اتاق پذیرایی و همچنین نشیمن اغلب از تلفیق سه یا چهار پرده در قالب والان، دکور، پرده اصلی زمینه و پرده آستری استفاده می شود که در مواردی از قبیل ضخامت و حتی جنس با یکدیگر تفاوت دارند. پارچه پرده این محیط ها بیشتر از میان رنگ های کرم، شیری، سفید، طلایی با بافت هایی ساده یا طرحدار انتخاب می شوند. البته نوع طرح دار یا ساده بودن پارچه پرده ها به نوع دکوراسیون منزل یعنی کلاسیک، مدرن، معاصر و یا امروزی بودن دیزاین داخلی بستگی خواهد داشت. اگر می خواهید سقف منزل بزرگ تر نشان داده شود، چوب پرده را هر چقدر که می توانید بالاتر ببرید، زیرا پرده ها هر چقدر که بالاتر باشند، خانه بزرگ تر نشان داده خواهد شد. اگر فضای بین پنجره ها کم است لازم نیست برای هر کدام از پرده ای جدا استفاده کنید، می توانید پرده را سرتاسری نصب کنید. با این کار نیز با ایجاد توهم فضای باز بین دو پنجره، فضای داخل خانه بزرگ تر جلوه می کند. اگر پرده ای بلند انتخاب می کنید سعی کنید پارچه آن در قسمت بالایی طرح دار و دارای نقش و نگار باشد با این کار توجهات به بلندای پرده کمتر می شود. (لوستر سقفی شیک و زیبا در طرح های کلاسیک، مدرن و امروزی)

منبع: اتاق
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 742

به "مدل پرده اتاق پذیرایی و نشیمن با پارچه های شیک و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل پرده اتاق پذیرایی و نشیمن با پارچه های شیک و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید