مرکز ردیابی اطلاعات اشتباه در مورد کروناویروس راه اندازی شد

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران/خراسان رضوی فناوری های حفاظتی خبر (NewsGuard) مستقر در شهر نیویورک با سرویس اشتراکی، اعتبار منابع محتوای آنلاین را ارزیابی می کنند.

مرکز ردیابی اطلاعات اشتباه در مورد کروناویروس راه اندازی شد

به گزارش زی دی نت، NewsGuard و مرورگر همراه آن، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده تا در مورد کیفیت مکانی که اخبار خود را دریافت می کنند، تصمیمات آگاهانه بگیرند.

NewsGuard یک برنامه اضافه نمودنی دسکتاپ کروم است که اعتبار و شفافیت امتیازدهی به محتوا را نشان می دهد و با اشتراک در دسترس است. این برنامه در فوریه سال 2020 راه اندازی شده و هزینه اشتراک آن برای کاربران رایانه 2.95 دلار در ماه و برای کاربران مایکروسافت اج Microsoft Edge در iOS یا Android رایگان است.

NewsGuard در سال 2018 توسط کارآفرین رسانه ای استیون برل و ناشر سابق وال استریت ژورنال ایجادشده است. این شرکت خود را به عنوان یک ارزیابی کننده بی طرف از محتوای اخبار اعلام کرده و روزنامه نگاران سابق را استخدام کرده که بسیاری از سایت ها را در پایگاه داده خود با توجه به جهت گیری سیاسی ارزیابی کنند.

این شرکت علاوه بر امتیازدهی معتبر و شفاف، برچسب منبع نیز ارائه می دهد که جزئیات مالکیت و هم چنین گرایش های سیاسی یک منبع خاص را به همراه هرگونه حوادث تاریخی از بیان نادرست اخبار ارائه می دهد.

این شرکت، در حال گسترش این روش در مورد اخبار بیماری کروناویروس جدید COVID-19 است.

گبی دیوچ، خبرنگار NewsGuard در واشنگتن و یکی از مدیران این مرکز رهگیری گفت: ماموریت NewsGuard متوقف کردن گسترش اطلاعات اشتباه با رتبه بندی قابلیت اطمینان و اعتماد به سایت های خبری و وب سایت هایی است که به عنوان سایت های خبری فعالیت دارند. اطلاعات نادرست مربوط به مراقبت های بهداشتی بزرگترین تهدید برای افرادی است که از اطلاعات آنلاین استفاده می کنند.

برخی اطلاعات نادرست در مورد کروناویروس جدید که از منابع مختلف محتوای آنلاین پخش شده است، شامل ادعاهای دروغین در مورد منشاء بیماری ویروس COVID-19 و درمان های مربوط به آن است. ازجمله ادعاهای دروغین این است که این ویروس در یک آزمایشگاه چینی ساخته شده یا توسط جاسوسان چینی از کانادا به سرقت رفته است. وب سایت های هوکس (Hoax) نیز درمان های خطرناک را برای بیماری ازجمله نقره کلوئیدی، سفیدکننده ها و استفاده از مقادیر زیاد ویتامین C منتشر کردند.

جان گرگوری گفت: ما 31 سایت کشف کردیم که اطلاعات نادرست در مورد کروناویروس پخش می کنند و هرروز تعداد آنها رو به افزایش است.

وب سایتی توسط الکس جونز، اداره می شود که با ارجاع به سایت مراقبت های بهداشتی NaturalNews.com اطلاعات غلط در مورد واکسن ها را تبلیغ می کند. بسیاری از آنها بسیار محبوب هستند، به طوری که پست های آنها از طریق برخی از معتبرترین وب سایت های اطلاعات مراقبت های بهداشتی در جهان به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

گرگوری در ادامه اضافه نمود: برخی از سایت های خبری که NewsGuard آنها را رتبه بندی کرده است و قابل اعتماد بودند، اطلاعات غلط یا غیرقابل اثبات درباره ویروس منتشر کردند و در حال حاضر در فهرست پیگیری قرار گرفتند.

خوانندگان با استفاده از NewsGuard می توانند خبرهای موثق در مورد کروناویروس را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 606

به "مرکز ردیابی اطلاعات اشتباه در مورد کروناویروس راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز ردیابی اطلاعات اشتباه در مورد کروناویروس راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید