آمریکا رکورد اسپانیا و ایتالیا را 18.883 کشته شکست، شمار مبتلایان از یک میلیون و هفتصد گذشت

به گزارش دنیای راه راه، ایالات متحده آمریکا با عبور از 18883 کشته رکورد جدیدی را ثبت نموده و از ایتالیا نیز پیشی گرفته است.

آمریکا رکورد اسپانیا و ایتالیا را 18.883 کشته شکست، شمار مبتلایان از یک میلیون و هفتصد گذشت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، در تازه ترین آمار کرونا ایالات متحده آمریکا با عبور از 18,883 کشته جای ایتالیایی که تا روز گذشته بیشترین جان باخته را داشت در جدول گرفت. آمریکا 136 مورد از 24 ساعت گذشته تا کنون کشته داشته است. مجموع مبتلایانش هم در کل 506,008 تن نیز عبور نموده است. این در حالی است که ایتالیا بیش از 147,577 تن مبتلا و 18,849 کشته داشته است.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیکدر همین حال رئیس جمهوری آمریکا حکمی را برای اعمال تحریم صدور ویزا علیه کشورهایی به امضا رساند که یا از پذیرش شهروندان کشورشان از ایالات متحده در بحبوحه شیوع کووید-19 امتناع می نمایند، یا پذیرش این افراد را با تاخیر بی دلیل انجام می دهند. به گزارش فاکس نیوز ترامپ همچنین به همراه اسقف هری جکسون در اتاق بیضی کاخ سفید مراسم عید پاک را به جا آورد. وی از مردم آمریکا به خاطر دعاهایشان تشکر کرد و گفت که ملتش این دوره سخت را پشت سر خواهد گذاشت.

ترامپ گفت که ملت آمریکا در این برهه در نبردی وارد شده اند که هیچ گاه سابقه نداشته و از کرونا به عنوان دشمن نامرئی یاد کرد.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در اظهاراتی گفت: زندگی مردم به شرطی به زودی عادی خواهد شد که مردم تدابیر لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را همین الان اتخاذ و اجرا نمایند.به گزارش رویترز، او افزود تا زمانی که واکسن موثری برای مقابله با این بیماری و ویروس ساخته نگردد، خطر احیای مجدد این ویروس وجود خواهد داشت. یک مرحله نرمال و عادی برای زندگی مردم و مقابله با این ویروس شاید تا اوایل تابستان شدنی و امکان پذیر باشد. کانادا ظرف روز گذشته کشته ای نداشته اما مجموع مبتلایان این کشور از 22,559 گذشته و مجموع جان باختگان از 569تن عبور نموده است.

در اروپا نخست وزیر ایتالیا ضمن انتقاد از طرح نجات اقتصادی و اقتصادی منطقه یورو، گفت که تدابیر و سیاست های اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا کافی نیست.به گزارش رویترز، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز آدینه قرنطینه سراسری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تا 3 ماه می تمدید نموده است.وی در این باره گفت: تنها بعضی از کسب و کارها و فروشگاه های معدود اجازه فعالیت مجدد از هفته آینده را خواهند داشت.بسته ای که روز پنجشنبه بر سر آن توافق شده، چیزی فراتر از یک پیشنهاد نیست و اگر این توافق به شکل فعلی حفظ گردد، آن را امضا نخواهم کرد.نخست وزیر ایتالیا افزود: در نشست شورای اروپایی چیزی را امضا نخواهم کرد، تا وقتی که تدابیر و سیاست های کافی برای مقابله با چالشی که با آن روبرو هستیم، اتخاذ گردد.

به گزارش نیویورک تایمز اسپانیا دیگر کشور به شدت آسیب دیده از کرونا نیز میخواهد روز دوشنبه بعضی محدودیت های شغلی را لغو کند تا بعضی از مردم این کشور بتوانند به محل کسب و کار خود بازگردند. این تصمیم در پی کاهش تعداد مرگ و میر بوده است. اما این در حالی است که وزیر بهداشت این کشور نسبت به کاهش محدودیت ها هشدار داده است و گفته که کشورش در فاز کاهش قرار نگرفته است و سازمان بهداشت جهانی نسبت به این اقدام هشدار داده است. تصمیم لغو محدودیت های بعضی مشاغل در حالی اتخاذ می گردد که پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا برای شرایط اضطراری و افزایش سطح قرنطینه در دیگر شهرها تا خاتمه مهلت آن یعنی 26 آپریل برنامه ریزی نموده است. وی مجلس این کشور را نیز از این مساله مطلع نموده و گفته است که از اواسط ماه قبل یعنی مارچ برای گسترش محدوده های قرنطینه متقاعد شده است. اسپانیا تا کنون بیش از 161,852 مبتلا، بیش از 16,353 کشته داشته است و ظرف روز گذشته تا کنون نیز 272 مورد جان باخته از این کشور گزارش شده است.

به گزارش روزنامه لیبراسیون، طبق ارزیابی های ژروم سالومون مدیرکل بهداشت فرانسه، تا به امروز در این کشور بیش از 13 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

سالومون همچنین بر ادامه قرنطینه تاکید داشت و آن را ضرورتی در تائید کندی بسیار ناچیز بویژه با کاهش تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه در دو روز متوالی، دانست.

مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه از رسیدن به اوج بیماری صحبت کرد.امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز گفت: اکنون زمان کاستن از قرنطینه نیست زیرا وسیله ای برای کاهش همه گیری است. او قرار است دوشنبه این هفته برای چهارمین بار در طول یک ماه گذشته سخنرانی تلویزیونی داشته باشد. فرانسه تا کنون بیش از 124,869مبتلا، بیش از 13,197 کشته داشته است که از روز گذشته مورد فوتی گزارش نشده است.

در انگلیس نیز که همچنان اوضاع وخیم است 917تن ظرف 24 ساعت گذشته جان باخته اند. آمار کلی جان باختگان نیز از 9,875 عبور نموده و تعداد مبتلایان از رقم 78,991 تن گذشته است. در بین کشته شدگان کودکی 11 ساله نیز وجود دارد. به گزارش بی بی سی، تعداد کشته شدگان نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشته است. علی رغم هوای گرم در انگلیس مردم باید برای عید پاک نیز در خانه بمانند. به گفته دولت بیش از 1000 تن به علت رعایت نکردن مقررات و فاصله اجتماعی جریمه شده اند. همزمان نیز گزارش شده که حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بهبود یافته است. به نوشته خبرگزاری رویترز یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس در این باره گفت که شرایط تندرستی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشرفت بسیاری داشته است.

در مطلبی دیگر روزنامه گاردین از رویکرد چین در خصوص اطلاع رسانی به موقع و مهار کرونا انتقاد نموده است. این رسانه انگلیسی در نوشتاری با عنوان تولد یک بیماری همه گیر؛ هفته های نخست شیوع ویروس کرونا در ووهان نوشت: بازار عمده فروشی غذاهای دریایی هوانان (Huanan) در مرکز ووهان مکانی بود که مردم اغلب در آن دچار سرماخوردگی می شدند. فروشندگان از ساعت 3 صبح شروع به کار می کردند و در حالی که مشغول نظافت و آماده کردن محصولات برای مشتریان می شدند، دستان خود را برای شستن درون سطل های آب سرد فرو بردند. در ادامه این مطلب آمده است: عفونت های ناشی از ویروس کرونا در در ماه دسامبر (آذر و دی) در ووهان و طبق بعضی گزارش ها در اوایل نوامبر (اواسط آبان) شروع به زیاد شدن کرد اما مقام های چین از اطلاع رسانی در خصوص امکان شیوع گسترده این ویروس خودداری کردند.

اما در ایران نیز رئیس جمهور در جلسه با رؤسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه شروع فعالیت کسب و کارهای کم ریسک به معنای تغییر شرایط فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی نیست، اظهارداشت: طبق گزارش روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا ، اگر همکاری و همراهی مردم و رعایت محدودیت ها و پروتکل ها با همین روالی که تا به امروز انجام گرفته، ادامه یابد می توانیم امیدوار باشیم که به تدریج به شرایط قابل اطمینانی در مقابله با کرونا دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور همچنین گفت: ماموریت بسیار مهمی به وزارت بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داده شده که با تقویت و پشتیبانی شرکت های دانش بنیان و مراکز مطالعاتی دانشگاههای علوم پزشکی در تهیه دارو، تشخیص و تست و نیز تهیه واکسن این ویروس فعالیت نمایند که با توجه به توان و بنیه علمی متخصصان کشورمان دستیابی به دارو و واکسن دور از دسترس نخواهد بود. ایران تا کنون بیش از 70,029 مبتلا، بیش از 4,357 کشته و در 24 ساعت اخیر نیز 125 تن جان باخته اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 644

به "آمریکا رکورد اسپانیا و ایتالیا را 18.883 کشته شکست، شمار مبتلایان از یک میلیون و هفتصد گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا رکورد اسپانیا و ایتالیا را 18.883 کشته شکست، شمار مبتلایان از یک میلیون و هفتصد گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید