جایزه 150 یورویی یونان برای واکسیناسیون جوانان

به گزارش دنیای راه راه، دولت یونان برای جوانانی که واکسن کرونا را بزنند کارت جایزه 150 یورویی مد نظر قرار داده و به علت ابتلای یک مقام ارشد وزارت دفاع انگلیس تمام مقامات این نهاد از جمله وزیر دفاع به مدت 10 روز در قرنطینه قرار می گیرند.

جایزه 150 یورویی یونان برای واکسیناسیون جوانان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع ویروس جهش یافته دلتا در آستانه سفرهای تابستانی و موعد کاهش محدودیت ها به چالشی عظیم برای سیاستمداران اروپایی تبدیل شده است.

سربازان آلمانی بازگشته از افغانستان قرنطینه می شوند

نوترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که سربازان ارتش آلمان که از افغانستان به آلمان باز می گردند باید به مدت دو هفته در قرنطینه قرار گیرند. به گزارش هفته نامه اشپیگل علت این تصمیم دولت آلمان شیوع ویروس جهش یافته هندی است.اواسط هفته گذشته ارتش آلمان افغانستان را در محافل داخلی به اسم یک منطقه خطر کرونایی با ویروس های جهش یافته خاطرنشان کرد.

به این ترتیب این نیروهای مستقر در افغانستان باید در جریان بازگشت به کشور در افغانستان تست کرونا بدهند و به محض اینکه به آلمان رسیدند به مدت دو هفته در قرنطینه قرار گیرند.

تشدید قواعد سفر برای مسافران روسی در یونان

با توجه به شیوع نگران نماینده ویروس دلتا در روسیه یونان قواعد سفر برای مسافران از این کشور را تشدید می نماید. وزیر توریسم این کشور خاطرنشان کرد که از 30 ژوئن همه مسافران از این کشور باید یک تست منفی کرونا ارائه داده حتی اگر واکسینه شده باشند. بعلاوه آن ها باید بلافاصله بعد از ورود به کشور هم تست کرونای دیگری بدهند.

مخالفت آلمان با کنترل های مرزی برای مهار کرونا

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم تشدید محدودیت ها برای مسافران از خارج را در شرایط فعلی رد نموده وامروز (دوشنبه) در سخنانی با کنترل های مرزی که سال گذشته موقتا برای مهار کرونا شکل گرفت مخالفت کرد.

وی در آستانه برگزاری مجمع پارلمانی آلمان-فرانسه خاطرنشان کرد که این امر نباید مجددا تکرار گردد.

اسپانیا و پرتغال هم محدودیت های سفر علیه انگلیس را تشدید می نمایند

اسپانیا و پرتغال هم قواعد سفر برای مسافران از انگلیس را تشدید می نمایند. بنابر تصمیمات اتخاذ شده در پرتغال مسافران از انگلیس باید از روز دوشنبه به مدت دو هفته در قرنطینه قرار گیرند مگر اینکه حداقل دو هفته قبل از آن دومین واکسن کرونا را تزریق نموده باشند.

مسافران از دیگر کشورها هم باید هنگام ورود به پرتغال یا گذرنامه دیجیتالی سبز اروپایی را ارائه دهند و یا یک تست منفی کرونا ارائه دهند.

مسافران از انگلیس به اسپانیا هم باید از روز پنج شنبه مدرکی دال بر واکسیناسیون کامل را ارائه داده و یا یک تست منفی کرونا بدهند.

جایزه 150 یورویی دولت یونان به جوانان واکسینه شده

در یونان جوانانی که واکسن بزنند یک کارت به ارزش 150 یورو دریافت خواهند کرد. این خبر را نخست وزیر یونان امروز در آتن خاطرنشان کرد. این پیشنهاد برای حدود 940 هزار جوان یونانی در سنین بین 18 تا 25 ساله اتخاذ شده است. در مجموع برای این طرح حدود 141 میلیون یورو از طرف دولت یونان بودجه در نظر گرفته شده است. هدف دولت این است که در این کشور با حدود 11 میلیون سکنه تا اواخر جولای حدود 60 درصد ساکنان کاملا واکسینه شوند.

نخست وزیر یونان این کارت هدیه را به اسم تشکری برای صبر جوانان در دوران کرونا و انگیزه دادن به آن ها برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته است.

بیش از 53 درصد عظیمسالاان در آلمان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان بیش از 35 درصد عظیمسالان در کشور آلمان کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند و حدود 53.6 درصد هم حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند. 29.4 میلیون نفر هم در این کشور هر دو دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

برگزاری یک پارتی غیر قانونی در انگلیس با 50 بازداشتی

بعد از برگزاری یک پارتی غیر قانونی با حدود 2 هزار شرکت نماینده در جنوب انگلیس حدود 50 نفر دستگیر شدند. پلیس انگلیس از بی توجهی کامل شرکت نمایندگان در این پارتی به قواعد کرونایی اطلاع داده است.

جریمه حدود 11600 یورویی در انتظار سازمان دهندگان این پارتی غیر قانونی خواهد بود. در حال حاضر بر اساس قواعد کرونایی تنها تجمع حداکثر 30 نفر در جشن ها در انگلیس مجاز است.

کاهش محدودیت ها در ایتالیا

با توجه به کاهش مبتلایان نو به کرونا در ایتالیا از روز دوشنبه استفاده اجباری از ماسک در فضاهای عمومی لغو می گردد و محدودیت های تردد در آخرین منطقه ها این کشور هم لغو می گردد.

بر اساس اطلاعات دولت حدود یک سوم شهفرایندان ایتالیایی بالای 12 سال تا روز یکشنبه واکسینه شدند. با وجود پیشرفت ها در زمینه واکسیناسیون اما وزیر بهداشت ایتالیا از مردم خواسته همچنان بیدار باشند و اعلام نموده که مبارزه هنوز تمام نشده است.

بعلاوه ایتالیا سفرها از اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریکا، کانادا و ژاپن را بدون قرنطینه مجاز نموده در صورتی که کاملا واکسینه شده باشند و یا یک تست منفی کرونا بدهند.

درخواست مجدد آلمان برای عدم برگزاری فینال قهرمانی فوتبال اروپا در لندن

کارل لایتر باخ، از مشاوران دولت آلمان هم بار دیگر بر درخواست خود درباره عدم برگزاری فینال مسابقات قهرمانی اروپا در لندن به علت شیوع گسترده ویروس دلتا در این کشور تاکید نموده است. وی بعلاوه خواهان تماشاگر کم تر در این بازی ها و فشار عرصه سیاسی بر برگزار نمایندگان این بازی ها شده است.

تداوم فرایند کاهشی مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 219 مورد نو به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان نو در ازای هر 100 هزار نفر به 5.6 کاهش پیدا کرد. 8 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست دادند.

اختلاف نظر مقام های بهداشتی آلمان درباره واکسیناسیون بچه ها

مقامات بهداشتی آلمان درباره واکسیناسیون بچه ها اختلاف نظر دارند.

کارل لایترباخ، از مشاوران دولت آلمان و مقام های بهداشتی حزب سوسیال دموکرات از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان موسوم به استیکو درخواست نموده در توصیه های محدود نماینده خود برای واکسیناسیون بچه ها صرف نظر کند.

لایترباخ در گفتگویی با راینیشن پست آلمان گفت: در انگلیس در حال حاضر بسیاری از بچه ها مبتلا به کرونا در کلینیک ها بستری هستند،اما کمیسیون دائمی واکسیناسیون استدلال می نماید که ابتلا به کرونا برای بچه ها بی ضرر است. به اعتقاد من این مسئله درباره ویروس جهش یافته دلتا صدق نمی نماید.

استیکو تا به حال هیچ توصیه عمومی برای واکسیناسیون همه بچه ها ارائه نداده است. این نهاد بهداشتی در آلمان واکسیناسیون را تنها برای بچه ها 12 تا 17 سال دارای بیماری های زمینه ای و خاص توصیه می نماید. استیکو حدود 3 هفته پیش علت خود برای چنین توصیه ای را این گونه شرح داد که خطر ابتلا به کرونای سخت برای بچه ها جزئی است.

لایترباخ این انتقاد را وارد می نماید که اطلاعات ارائه شده از طرف استیکو مبتنی بر اطلاعات و انواع ویروس های قدیمی است. وی تاکید نمود که آلوده شدن بچه ها با ویروس جهش یافته هندی بسیار خطرناک است و تغییر کلاس راهکار آن نیست. وی بعلاوه درخواست کرد که باید برای جذب افراد مشکوک به واکسن اقدامات بیشتری انجام گردد.

وی با اشاره به شیوع مجدد کرونا در سرزمین های اشغالی با وجود واکسیناسیون بالا و هوای خوب یک نرخ واکسیناسیون بالای 80 درصد را لازم دانست.

مثبت شدن تست کرونای نخست وزیر لوکزامبورگ بعد از نشست سران اروپا

تست کرونای زاویه بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ بعد از شرکت در نشست روزهای پنجشنبه و آدینه سران اروپایی در بروکسل مثبت اعلام شده است. این خبر را دولت لوکزامبورگ ساعاتی پیش اعلام نموده است.

بر اساس خبرهای منتشر شده نخست وزیر 48 ساله لوکزامبورگ علائم خفیفی مانند تب و سردرد دارد و قرار است از قرنطینه خانگی کار خود را ادامه دهد. یک قرنطینه 10 روزه در برنامه این مقام اروپایی واقع شده است.

باتل در نشست سران اروپایی ارتباط نزدیکی با بسیاری از سران دیگر کشورهای اروپایی از جمله آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان داشت. بر اساس اطلاعات شخصی، نخست وزیر لوکزامبورگ اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده بود. وی در6 ماه می اولین دوز از واکسیناسیون خود را با واکسن آسترازنکا انجام داد.

یک سخنگوی دولت لوکزامبورگ خاطرنشان کرد که قرار بود وی دومین دوز از واکسن کرونایش را این هفته دریافت کند.

در تصاویری که از نشست سران اتحادیه اروپا ضبط شده است تعیین است که نخست وزیر لوکزامبورگ از جمله ارتباطات نزدیکی با سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش و چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی داشته است. البته آن ها از ماسک استفاده می کردند.

اینکه آیا سران دیگر کشورهای اروپای شرکت نماینده در این نشست هم به کرونا آلوده شده اند هنوز تعیین نیست.

قرنطینه مقامات ارشد دفاعی در انگلیس

مقامات ارشد دفاعی انگلیس به علت مشاهده یک مورد ابتلا به کرونا در سطوح بالای مدیریتی در روزهای آِینده از فاصله دور خدمات خود را ارائه می دهند. به این ترتیب تمام مقامات مدیریتی وزارت دفاع انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور به مدت ده روز در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

به نوشته روزنامه های انگلیسی تست کرونای ژنرال نیکلاس پاتریک کارتر، رئیس ستاد نیروهای مسلح انگلیس روز آدینه مثبت اعلام شده است. این مقام ارشد نظامی روز پنج شنبه با وزیر دفاع انگلیس ملاقات داشته که بر اساس اطلاعات وزارت دفاع انگلیس قواعد فاصله گذاری رعایت شده است.

نوترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 1,578نفر به کرونا مبتلا شده اند و 17 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 14,876نفر به کرونا مبتلا شده اند و 11 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 782نفر به کرونا مبتلا شده اند و 14 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,770,021نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 110,968نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,732,434نفر به کرونا مبتلا شده اند و 128,100نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تا به حال 4,258,069نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,472نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,782,463نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,779نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند. البته اسپانیا در دو روز اخیر آمار بروز شده ای را ارائه نداده است..

در آلمان هم تا به حال 3,734,472نفر به کرونا مبتلا شده اند و 91,313نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند..

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1438

به "جایزه 150 یورویی یونان برای واکسیناسیون جوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه 150 یورویی یونان برای واکسیناسیون جوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید