مرگ 29 نفر در حوادث کوهستان در یک ماه اخیر

به گزارش دنیای راه راه، تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات از مرگ 29 تن در حوادث مرتبط با کوهستان در یک ماه اخیر خبرداد.

مرگ 29 نفر در حوادث کوهستان در یک ماه اخیر

به گزارش جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور با اشاره به ماموریت های سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در حوادث مربوط به کوهستان در سراسر کشور گفت: از تاریخ ششم مردادماه تا هفتم شهریورماه مجموعا 250 عملیات در حوزه کوهستان به وسیله نیروهای هلال احمر صورت گرفته که در جریان آن به 540 حادثه دیده امدادرسانی شده است. از این میان 233 نفر از شرایط سخت نجات داده شده اند.

وی با بیان اینکه 93 نفر از حادثه دیدگاه از سوی ناوگان هوایی و زمینی به مراکز درمانی منتقل شدند، اظهارکرد: بعلاوه 46 نفر از این افراد نیز خدمات درمانی را در همان محل دریافت کردند. متاسفانه 29 نفر از شهروندان در یک ماه گذشته در منطقه ها کوهستانی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، ولی پور ادامه داد: استان های گیلان و مازندران در صدر بیشترین عملیات های امدادی کوهستانی در یک ماه گذشته قرار دارند و در هر کدام از این استان ها 28 مورد عملیات نجات صورت گرفت. بعلاوه 22 عملیات نجات در منطقه ها کوهستانی استان تهران و 19 فقره امدادرسانی در استان فارس نیز انجام و سبب شد تا این استان ها نیز در لیست پرحادثه ترین استان های کشور در حوزه کوهستان طی یک ماه اخیر قرار گیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: ضروری است که شهروندان تا پیش از صعود به منطقه ها کوهستانی از شرایط آب و هوا اطلاع یابند و به هشدارهای سازمان های امدادی و سایر ارگان های مربوطه به صورت جدی توجه نمایند تا شاهد کاهش آسیب دیدگان در حوزه کوهستان باشیم. جمعیت هلال احمر نیز با حضور در منطقه ها کوهستانی کوشش می نماید تا در اسرع وقت به یاری حادثه دیدگان بشتابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1854

به "مرگ 29 نفر در حوادث کوهستان در یک ماه اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 29 نفر در حوادث کوهستان در یک ماه اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید