مسکن مهری که همچنان مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است

به گزارش دنیای راه راه، مسکن یکی ازاحتیاج های اصلی برای داشتن زندگی بدون دغدغه است و دولت موظف به تامین مسکن متناسب با احتیاج تمامی محرومان از مسکن است.

مسکن مهری که همچنان مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار از ، طرح مسکن مهر که در ابتدا در قالب بند د تبصره 6 قانون بودجه سال 1386 آغاز شد و سپس بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن، به صورت پیوسته در دستور کار نهاده شد، همچنان مورد بی مهری قرار گرفته است.

در اهداف کلی مسکن مهر، یاری به تامین مسکن اقشار کم درآمد، ارتقای کمی و کیفی فراوری و عرضه مسکن، کاهش نابرابری در برخورداری از مسکن مناسب و جلوگیری ازافزایش بی رویه قیمت مسکن، توجه شده است.

اما این کار به درستی انجام نشد و با گذشت چند ماه از طرح مسکن مهر کم کم شعله های امید در دل اقشار کم درآمد رو به افول رفت و این طرح نه تنها آنها را صاحب خانه نکرد، بلکه مسائل زیادی را هم برایشان بوجود آورد.

عده بسیاری از ساکنین مسکن مهر آبادان در گفت و گو با خبرنگار از ، از نداشتن گاز و آسفالت مناسبت برای تردد و افزایش قیمت های سرسام آور بعنوان بخش کوچکی از مسائل مسکن مهر گفتند، مسکنی که زمانی قرار بود سرپناهی برای این متقاضیان شود.

در آبادان با گذشت چندین سال از طرح مسکن مهر همچنان این مکان با بی مهری مسئولان روبروست و بی مهری آنها گریبان گیر ساکنانی شده است که به اجبار در این مکان سکنی گزیدند.

عده ای هم در گفت و گو با خبرنگار ما گفتند: با وجود هزینه های سرسام آور اجاره خانه ها و با وجود اینکه زیرساخت های این منطقه هنوز تامین نشده است، مجبور به اسکان در این واحدها شدیم و نبود امنیت و امکانات اولیه، بزرگترین مشکل ما در واحد های مسکن مهر می باشد.

یکی از ساکنان مسکن مهر آبادان در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: اینجا وقتی باران آغاز به بارش می نماید، به مدت طولانی نمی توانیم از خانه بیرون برویم و یا بچه ها که می خواهند بازی کنند جایی برای بازی آنها وجود ندارد. نه آسفالت مناسبی موجود است و نه دسترسی به فضای سبز مناسب داریم.

مسئولان آبادان نیز در بازدید میدانی از واحدهای مسکن مهر شرایط و شرایط آن را قابل قبول و درشان شهروندان نمی دانند.

بهزاد طاهری مدیرعامل تعاونی مسکن مهر آبادان در گفت و گو با خبرنگار از ، با اشاره به اینکه تنها دو خیابان سی و شصت متری توسط بنیاد مسکن و یک شرکت خصوصی آسفالت شده است و مابقی خیابان ها بدون آسفالت رها شده اند، گفت: در سال 86، تفاهمنامه ای میان اداره راه و شهرسازی و شهرداری آبادان برای آسفالت معابر مسکن مهر به ارزش 7 میلیارد و 200 میلیون تومان برای خرید 205 تن قیر منعقد شد.

او با بیان اینکه، متاسفانه شهرداری تنها ده درصد از کار را انجام داد و علت ادامه ندادن آن را کمبود منابع مالی اعلام نمود و انتها یک ماه پیش این تفاهم نامه لغو گشت، اضافه نمود: خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی با یک پیمانکار تفاهم نامه امضا کرد و قرار بر این شد تا برج 6 سال آینده، زیرساخت های مسکن مهر به اتمام برسد.

محمد طاهری معاونت عمران فرمانداری آبادان نیز در گفت و گو با خبرنگار از ،گفت: شهرداری 205 تن قیری که مصوب مسکن مهر بود به صلاحدید در مناطقی دیگر از شهر استفاده کرد، در صورتی که این قیر مربوط به مسکن مهر بود. در نامه نگاری با مسئولان شهرداری پنجاه درصد از 16 هزار متر مربع معابر مسکن مهر را که زیرسازی شده بود آسفالت کردند و در نهایت طبق ماده 48 باعث فسخ قرارداد با شهرداری شد و در حال حاضر پروژه زیر نظر اداره راه و شهرسازی آبادان و تعاونی مسکن مهر این شهرستان اداره می شود.

کاظم اصلانی مدیر اداره راه و شهرسازی آبادان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در مورد آسفالت با شهرداری تفاهم نامه ای امضا شد اما بدلیل مسئله تورم و مسائل خاص از لحاظ مالی، همچون قیمت قیر، شهرداری توان پرداخت هزینه را نداشت و نتوانست این طرح را به جایی برساند، برهمین اساس تفاهم نامه با شهرداری منتفی شد و حالا با پیمانکار جدید تفاهم نامه امضا کردیم و در مرحله اجرا قرار گرفته است.

مدیر اداره راه و شهرسازی آبادان گفت: برای ساخت کلانتری در این منطقه زمین موردنظرمان را تحویل حوزه فنی پلیس استان خوزستان قراردادیم، اما به دلیل نداشتن اعتبار، اداره کل راه و شهرسازی استان سهمی از اعتبار مالی خود را به مبلغ حدودا چهارصد میلیون تومان برای ساخت ساختمان کلانتری اختصاص داد و تا مرحله سفت کاری این پروژه به انجام رسید.

او با بیان اینکه در جلسات مختلف در فرمانداری بحث تکمیل کلانتری را مطرح کردیم، اضافه نمود: در بازدید اخیر مسئولان که کمتر از یک ماه قبل صورت گرفت، بنا بر این شد که اداره راه و شهرسازی اعتبار دیگری برای ساخت ساختمان کلانتری بدهد تا این ساختمان تکمیل شود.

اصلانی در ادامه به ساختمان بهداشت هم اشاره نمود و گفت: اداره بهداشت و درمان آبادان، ساختمان خود را کامل نموده است و تنها محوطه و تجهیزات و افتتاح آن باقی مانده است که در این میان مسائلی وجود دارد که به محض برطرف این مسائل این ساختمان نیز افتتاح می شود.

سروان امیر سام کمایی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آبادان هم در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: پیگیری های لازم برای تکمیل و تجهیز ساختمان کلانتری را با فرماندهی انتظامی مرکز انجام دادیم و مجوز لازم صادر شده و در آینده ای نزدیک نسبت به تکمیل و راه اندازی ساختمان کلانتری اقدام می کنیم.

او با بیان اینکه برای اضافه شدن یک کلانتری به شهرستان آبادان یکی از موارد نسبت جمعیتی خانوارهای منطقه می باشد گفت: پیشنهاد دادیم که کوی فرهنگیان، سلیج و مسکن مهر را تحت پوشش یک کلانتری قرار دهیم و پیگیر نیرو انسانی و بودجه لازم برای برطرف این موضوع هستیم.

بهزاد طاهری مدیرعامل تعاونی مسکن مهر آبادان گفت: در مورد اشتراک آب و برق و گاز بصورت صد درصد شبکه آنها اجرا شده است، حدود پانصد مالک توانستند اشتراک و کنتور آب را دریافت کنند، در زمینه برق هم کنتور برق و اشتراک برق به متقاضیان داده شده است. شبکه گازرسانی نیز تا ساختمان های موردنظر کشیده شده، که تا به امروز در بیش از صد واحد اشتراک گاز نصب شده است و مابقی مشترکان می بایست برای دریافت اشتراک به اداره گاز شهرستان مراجعه کنند.

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر آبادان گفت: تعداد واحدهای مسکن مهر در دوسایت شطیط و کوی فرهنگیان پنج هزار و پانصد واحد در قالب 45 تعاونی است که چهارصد واحد در منطقه شطیط و مابقی در کوی فرهنگیان قرار دارند.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 500 واحد سکونت دارند و هزار و 200 واحد دیگر نیز قابل سکونت است و حدود دویست واحد آماده تحویل هستند اضافه نمود: مابقی واحدها فاقد متقاضی بودند که با هزینه و تسهیلات دولت ساخته شدند و به دولت و وزارت راه درخواست دادیم بصورت آزاد به ادارات و سرمایه گذاران واگذار شوند.

معاونت عمران فرمانداری آبادان هم گفت: واحدهایی که فاقد عضو هستند به این دلیل است که شهروندان استقبال خاصی از آنها ننموده اند و برای اصلاح این امر بهترین کار این است که امکانات اولیه شامل آسفالت فضای سبز و غیره مهیا شود تا شهروندان از آنها استقبال کنند.

گزارش از هدی دریس

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 407

به "مسکن مهری که همچنان مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن مهری که همچنان مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید