معجزه خوردن روزانه یک حبه سیر

به گزارش دنیای راه راه، تهران (پانا) -سیر خواص دارویی بسیار زیادی دارد که در علم پزشکی ثابت شده است، بعلاوه مصرف سیر با معده خالی خواص درمانی فوق العاده ای برای بدن انسان دارد.

معجزه خوردن روزانه یک حبه سیر

به گزارش جام جم آنلاین، سیر صندلی ویژه ای در غذای هندی ها دارد و به اسم یکی از قوی ترین مواد غذایی برای درمان انواع بیماری ها شناخته شده است.

سیر به بهبود گردش خون، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی، فشار خون، بیماری های قلبی یاری می کند و سموم را از بدن دفع می کند حتی می توانید صبح با شکم خالی سیر را بخورید تا از فواید آن بهره مند شوید.

دلایل مصرف سیر با شکم خالی

هضم چربی: خوردن سیر خام با معده خالی برای هضم چربی بسیار مفید است زیرا یک رقیق کننده طبیعی خون می باشد که به تثبیت فشار خون و سطح کلسترول یاری می کند.

علاوه بر این مطالعات نشان داده است که چگونه ترکیبات گوگرد موجود در سیر به از بین بردن سلول های سرطانی یاری می کند.

سیر یک آنتی بیوتیک قدرتمند است، بیماری های مختلف ریه را التیام می بخشد و شکم را برای جذب بهتر مواد غذایی تقویت می کند.

آنتی بیوتیک قوی : سیر خام یکی از موثرترین آنتی بیوتیک ها طبیعی است و اگر با معده خالی مصرف گردد، قدرت آن به طور قابل توجهی افزایش می یابد. خوردن یک تکه سیر خام به جلوگیری از عمل باکتری در شکم یاری می کند زیرا سیر حاوی آنتی بیوتیک و گوگرد فراوان از جمله آلیسین و آجوئن است که محتوای آنتی بیوتیکی آن به درمان سرما خوردگی و سرفه یاری می کند.

هضم و کاهش وزن: خوردن سیر با شکم خالی صبح ها باعث تحریک اشتها و هضم می گردد. عملکرد موثر دستگاه گوارش در میان چیزهای دیگر هم به کاهش وزن یاری می کند. بعلاوه خوردن سیر خام هم برای درمان اسهال موثر است.

فشارخون بالا : ترکیبات حاوی گوگرد آلیسین، دی آلیل دی سولفیدی، دی آلیل، سولفوری، می تواند به تنظیم سطوح فشار خون یاری کند.

سم زدایی : ترکیبات سولفوری موجود در سیر به از بین بردن مواد سمی از بدن یاری می کند. بنابراین، اگر شب گذشته شام سنگین خورده اید، خوردن سیر ایده خوبی برای آغاز روز بعد با دفع سموم است.

سیر خام دارای مواد مغذی بسیار بهتری نسبت به پخته شده آن است، به همین علت سیر خام اغلب یکی از معمول ترین مواد غذایی برای استفاده در سالاد و سبزیجات است.

چطور می توانید روز خود را با سیر آغاز کنید:

1. مطمئن شوید که سیر تازه است به این علت که ترکیبات آلیسین موجود در سیر اگر مانده باشد به طور چشمگیری کاهش می یابد.

2. پوست سیر را جدا کنید ، اندازه مورد احتیاج خود را مصرف نموده و بقیه را در یخچال نگه دارید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1518

به "معجزه خوردن روزانه یک حبه سیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه خوردن روزانه یک حبه سیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید