مقاله: آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)

به گزارش دنیای راه راه، یکی از دلایل مهم برای بازدید از آبشار مونمورانسی در تور کانادا این است که شما قرار است از یک ساختار زمین شناسی باستانی دیدن کنید. چند صد میلیون سال قبل در دوره دیرینه زیستی، کل منطقه شهر کبک در لبه یک قاره قرار داشت؛ این آبشار یادگار آن دوران باستانی است. جالب است تصور کنیم یک خانواده از دیپلودوکوس ها در پایین این آبشار آبتنی می کردند، اما در واقع می دانیم که این منطقه محل زندگی ماهی های بسیار بزرگ و هشت پاهای غول آسا بوده است.

مقاله: آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)

آبشار مونمورانسی در واقع از 3 آبشار تشکیل شده است. آبشار بزرگتر بیشتر از همه به چشم می آید؛ دو آبشار دیگر کوچکتر هستند و به ندرت در عکس ها دیده می شوند. یکی از این آبشارها طبیعی است و آبشار دیگر به خاطر یک نیروگاه برق آبی قدیمی ایجاد شده است. اگر پیاده روی آرامش بخش در مناطق طبیعی خیلی با سلیقه تان جور نیست، نگران نباشید؛ در بازدیدتان از آبشار مونمورانسی در تور کانادا می توانید هیجان واقعی را هم تجربه کنید. از پایین آبشار سوار تله کابین شده و تا بالای آبشار بروید؛ در آنجا می توانید از طریق یک پل معلق، عرض رودخانه و آبشار را طی کنید، در حالی که آب رودخانه در زیر پایتان در حال جوش و خروش است. اگر مشکل ترس از ارتفاع ندارید، می توانید از پلکان 487 پله ای که در لبه صخره ساخته شده به پایین برگردید.

مردم بومی کانادا که سابق بر این در این منطقه سکونت می کردند، با این آبشار آشنا بودند، اما بنیانگذار کبک، ساموئل دی چامپلین بود که این آبشار را با نام آبشار مونمورانسی نامگذاری کرد. او این نام را به افتخار دوک دامویل، چارلز دی مونمورانسی (دریاسالار فرانسه و بریتانی) به آبشار داد. اما دوک هرگز آبشاری که نامش بر روی آن گذاشته شده بود را ندید؛ او در سال 1612 از دنیا رفت، در حالی که هیچ گاه پایش را در کانادا نگذاشت. حدود 150 سال بعد بریتانیایی ها استحکامات نظامی زیادی را در نزدیکی آبشار ساختند. این مکان به این دلیل انتخاب شده بود که به آنها دیدی خوب از مواضع ارتش فرانسه در آن سوی رودخانه و همچنین شهر کبک می داد. مسافران تور کانادا می توانند باقی مانده های آن استحکامات نظامی را همچنان در بخش شرقی پارک آبشار مونمورانسی ببینند.

منبع مقاله: آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)

انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1584

به "مقاله: آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آبشار مونمورانسی کبک (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید