تور ارزان گوانجو: نوزدهمین نمایشگاه خودرو گوانجو برگزار گردید

به گزارش دنیای راه راه، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو گوانجو درحالی کارش را در چین شروع نموده است که مسئله تغییرات اقلیمی و معرفی آن کشور به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای در دنیا، حاشیه ای پر رنگ تر از متن برای آن پدید آورده است. با وجود این، بسیاری از خودروسازان و طراحان دوست ندارند این بازار بزرگ را از دست بدهند، برای همین حضوری پررنگ در این نمایشگاه داشته اند. این نمایشگاه از 2003 تا به امروز برگزار می گردد و حضور تمام خوروسازان چینی در آن اجباری است!

تور ارزان گوانجو: نوزدهمین نمایشگاه خودرو گوانجو برگزار گردید

با تور ارزان گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

بسیاری از خودروسازان با رونمایی یک خودرو برقی سعی کردند تا نشان دهند که در این راه هم حرفی برای گفتن دارند؛ مثلا گریت وال که ماشین های زیادی را فراوری نموده است ـ ازجمله هاوال که در ایران هم هست ـ این بار با یک ماشین تمام برقی در این نمایشگاه حضور دارد: Jijia long. این خودرو به نوعی اولین خودرو برقی این کمپانی به شمار می رود. سازندگان Jijia long مدعی هستند که صفر تا صدش، 7.3 ثانیه است!

قبلی 1 از 9 بعدی

Jijia long تنها محصول گریت وال نیست و البته چندتای دیگر را با نام برندهای دیگری روانه این نمایشگاه نموده است؛ مثلا سالون (Saloon) که یک کمپانی خودروساز مستقل است، به تازگی زیرمجموعه گریت وال شده و با رویکرد فراوری ماشین های لوکس می خواهد به رقیب قدرتمندی در جهان تبدیل گردد. اما خودرو لوکس این کمپانی برقی است و قرار نیست مثل غول های خودروساز اروپایی یا آسیایی، خودرو بنزینی یا گازوئیلی فراوری کند. بد نیست بدانید نام انگلیسی این ماشین را Mecha Dragon و برگرفته از انیمه ای معروف به همین نام است.

حضور نجیب زاده ها

هیچ کدام از محصولات چینی در کنار برترین های اصیل و ریشه دار جهان حرفی برای گفتن نداشتند. برخلاف هیاهوی رسانه ای، کماکان تمام نگاه ها به خودروسازانی معطوف شده است که دهه هاست محصولات باکیفیتی فراوری می نمایند و جز این هم انتظار نمی رود.

تسلای مدل 3 که یک سواری 4 درِ میانه است، یکی از مجذوب کننده ترین های این نمایشگاه است. این مدل تسلا می تواند با هر بار شارژ بیش از 422 کیلومتر را طی کند. بعلاوه از سیستم خودران هم در آن استفاده شده است. شرکت ماشین های اجاره ای هرتز هم که در جهان بیشترین تعداد ماشین را برای اجاره دادن دارد، 400 دستگاه از این مدل تسلا را سفارش داده است.

قبلی 1 از 8 بعدی

مرسدس بنز جی ال اس هم یکی دیگر از چشم نوازان این نمایشگاه است. این شاسی بلند زیبا اولین بار در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی شد و این بار در گوانجو، به فکر پیداکردن مشتری های آسیایی است. این مدل از یک موتور 8 سیلندر برخوردار است. طراحی زیبای اتاق این خودرو یکی از مواردی است که کارشناسان خودرو در رسانه های مختلف بارها به آن اشاره نموده اند.

ممکن نیست نمایشگاهی بین المللی برگزار گردد و خبری از برترین های آمریکا نباشد. نمایشگاه گوانجو هم از این قاعده مستثنی نیست. از میان برندهای معتبری که در این نمایشگاه حضور دارد، می توانیم به شورولت اشاره کنیم که سال جاری با مدل مِنلو در این رویداد حاضر شده است. البته این مدل در نمایشگاه شانگهای هم حضور داشته است. قیمت پایه آن 14 هزار و 250 دلار است و از یک باتری 52 کیلوواتی استفاده می نماید و با هر بار شارژ می تواند 420 کیلومتر پیمایش کند. موتور این مدل 148 اسب بخار قدرت دارد.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1824

به "تور ارزان گوانجو: نوزدهمین نمایشگاه خودرو گوانجو برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گوانجو: نوزدهمین نمایشگاه خودرو گوانجو برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید