هامر؛ گران ترین وانت دنیا

به گزارش دنیای راه راه، هامر سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع 1000 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت ماشین حدود سه ثانیه است و با هر بار شارژ می تواند بیش از 563 کیلومتر حرکت کند.

هامر؛ گران ترین وانت دنیا

فروش هامر الکتریکی از دو سال دیگر شروع خواهد شد

هامر الکتریکی

جنرال موتورز با انتشار همزمان ویدیو هایی در اینترنت و پخش آگهی مابین برنامه های پرطرفدار تلویزیون، مدل جدیدی از وانت هامر را نمایش داد.

جنرال موتورز فراوری هامر را در دهه نود میلادی شروع کرد و با این نام شاسی بلند هایی شبیه به ماشین های ارتش آمریکا می ساخت. اما ورشکستگی جنرال موتورز در سال 2008 و مصرف بالای سوخت مدل های هامر باعث توقف فراوریش شد.

کارخانه آمریکایی پارسال اظهار داشت که فراوری هامر را با مجموعه ای از مدل های الکتریکی از سر خواهد گرفت. اولین مدل که هفته گذشته رونمایی شد، قرار است دو سال دیگر به بازار عرضه گردد.

هامر سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع 1000 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت ماشین حدود سه ثانیه است و با هر بار شارژ می تواند بیش از 563 کیلومتر حرکت کند.

اتاق هامر الکتریکی با الهام از سفر آپولو 11 به کره ماه طراحی شده است

ظاهر ماشین با توجه به مدل های هامر در دهه نود میلادی طراحی شده است. برای اینکه راننده بتواند راحت تر این ماشین بسیار عظیم را کنترل کند، 18 دوربین در اطراف و زیر ماشین قرار گرفته است. تصاویر این دوربین ها در نمایشگر 13 اینچی روی داشبورد نشان داده می گردد. روبروی راننده هم یک نمایشگر 12/3 اینچی دیگر است.

داخل ماشین با الهام از سفر انسان به کره ماه طراحی شده است. بر روکش در های جلو نقشه محلی در ماه که فضاپیمای آپولوی 11 بر آن فرود آمد کشیده شده است. زیر پای راننده هم طرحی از جای پای اولین انسان بر کره ماه است.

سقف ماشین را می توان کاملا برداشت و در صندوق جلو قرار داد. برای رفت و آمد راحت به جای بار، در عقب به صورت پله باز می گردد. این در دو بلندگو هم دارد.

برای عبور بهتر از جاده های ناهموار، ارتفاع ماشین کم و زیاد می گردد. همچنین ماشین امکانی به نام خرچنگ دارد که با آن چرخ های عقب هم جهت با چرخ های جلو فرمان می گیرند و ماشین می تواند به صورت اریب یا مورب حرکت کند.

وانت سایبرتراک تسلا از رقیبان اصلی هامر الکتریکی خواهد بود

اولین سری ماشین با همه امکانات سفارشی و با قیمت 113 هزار دلار برای فروش عرضه شد و جنرال موتورز می گوید که همه ماشین ها در کمتر از یک ساعت پیش فروش شده است. با این قیمت، هامر الکتریکی گران ترین وانت فراوری انبوه دنیا است.

هامر با وانت سایبرتراک ساخت تسلا و وانتی الکتریکی از شرکت نوپای ریویان رقابت خواهد نمود که پیش بینی شده قیمت پایه هر دو حدود هفتاد هزار دلار باشد. هامر پس از فروش سری اول، مدل های دیگری از این وانت را با قیمت مناسب تر به بازار عرضه خواهد نمود.

وانت هامر یکی از دستکم بیست ماشین الکتریکی است که جنرال موتورز میخواهد در چند سال آینده فراوری کند. عظیم ترین خودروساز آمریکا می گوید در آینده همه محصولات کارخانه موتور الکتریکی خواهد داشت.

در سوم برای فیات 500

فیات 500 دومین ماشین کوچک پرفروش در اروپا است

فیات با هدف جذب مخاطب بیشتر برای مدل 500 خود، نمونه تازه ای از این ماشین کوچک را با یک نیم در اضافه خواهد ساخت. در جدید در سمت سرنشین کنار راننده باز می گردد تا دسترسی به جایگاه عقب راحت تر گردد. اولیویر فرانسوا، مدیر فیات می گوید مدل جدید برای خانواده های جوانی است که فرزند کوچک دارند. با این در، امکان گذاشتن جایگاه بچه یا گذاشتن کیسه های خرید در ردیف عقب راحت تر است.

با در سوم دسترسی به جایگاه عقب راحت تر است

فیات 500 پس از فیات پاندا دومین خودروی کوچک پرفروش در اروپا است. کارخانه ایتالیایی نسل جدید این مدل را بهار امسال و همزمان با گسترش ویروس کرونا رونمایی کرد. نسل جدید این ماشین الکتریکی است و با هر بار شارژ تا 320 کیلومتر حرکت می نماید.

مدل سه در کمی گران تر از مدل دو در با قیمت پایه 31 هزار و 900 یورو (حدود 38 هزار دلار) فروخته خواهد شد. نسل جدید فیات 500 تا سرانجام امسال به بازار اروپا عرضه خواهد شد و ممکن است در آمریکا هم فروخته گردد.

از ایتالیا به آمریکا

قرار است تنها 72 دستگاه از P72 ساخته گردد

دی توماسو، خودروساز ایتالیایی اعلام نموده که میخواهد کارخانه اش را به آمریکا منتقل کند. این شرکت پس از سال ها تعطیلی قرار است با ساخت یک مدل اسپرت دوباره فعالیت خود را از سر گیرد و در حال مذاکره برای انتخاب محل جدید کارخانه است.

دی توماسو در سال 1959 توسط بازرگان و راننده آرژانتینی مسابقات اتومبیلرانی، آلخاندرو دی توماسو تاسیس شد. دی توماسو محل کارخانه اش را در شهر مودنا و در نزدیکی کارخانه فراری انتخاب کرد و ابتدا برای تیم های اتومبیلرانی ماشین می ساخت.

اولین مدل اسپرت کارخانه در سال 1963 ساخته شد. دو مدل مانگوستا و پانترا مشهورترین ماشین های کارخانه است که در اواخر دهه شصت و دهه هفتاد نام کارخانه را دنیای کرد.

پانترا مشهورترین مدل دی توماسو در دهه هفتاد میلادی بود

دی توماسو بین سال های 1976 تا 1993 مالک مازراتی بود و برای مدتی هم فورد از سهامداران اصلی شرکت بود. اما کارخانه در سال 2004 ورشکست شد و کوشش برای احیای آن در سال 2009 نتیجه نداد. پنج سال پیش یک سرمایه گذار هنگ کنگی دی توماسو را با قیمت یک میلیون یورو (یک میلیون و دویست هزار دلار) خرید و سرمایه لازم برای ساخت یک سوپرکار جدید به نام P72 را فراهم کرد.

دی توماسو هفته گذشته اظهار داشت که P72 در سال 2022 و در کارخانه این شرکت در آمریکا فراوری خواهد شد. این ماشین از موتور 700 اسب بخاری فورد استفاده می نماید و قیمت پایه اش حدود 900 هزار دلار است. قرار است تنها 72 دستگاه از P72 ساخته گردد.

رکوردشکنی تسلا

تسلا کارخانه عظیمی در چین تاسیس نموده و مشغول ساخت کارخانه دیگری در آلمان است

تسلا اعلام نموده که با وجود کسادی بازار به خاطر ویروس کرونا، برای پنجمین دوره اقتصادی متوالی سود نموده و رکورد تازه ای از فروش ثبت نموده است.

درآمد تسلا در سه ماه تابستان هشت میلیارد و 700 میلیون دلار اعلام شده و فروش 54 درصد افزایش یافته است. این شرکت در این مدت 145 هزار و 36 دستگاه ماشین فروخته و می گوید همچنان امیدوار است که بتواند تا سرانجام امسال بیش از 500 هزار دستگاه ماشین بفروشد.

با وجود این آمار امیدوارکننده، تحلیلگران همچنان نسبت به آینده این شرکت تردید دارند. تسلا اکنون با ارزش ترین خودروساز دنیا در بازار بورس است. این در حالی است که فراوریش نسبت به شرکت های دیگر نظیر تویوتا و فولکس واگن بسیار ناچیز است.

بخشی از محبوبیت تسلا به خاطر این است که این شرکت زودتر از همه فراوری ماشین های الکتریکی را شروع کرد و اکنون هم در ساخت باتری و هم در فراوری نرم افزار از دیگران جلوتر است.

تسلا برای حفظ این فاصله برنامه های متعددی را شروع نموده است. از جمله کارخانه عظیمی در چین تاسیس نموده و مشغول ساخت کارخانه دیگری در آلمان است. همچنین قرار است در چند سال آینده مجموعه ای از مدل های جدید به بازار عرضه کند.

با این حال فاصله تسلا با رقیبانش رو به کاهش است. خودروسازان دیگر میلیارد ها دلار در ساخت ماشین های الکتریکی سرمایه گذاری نموده اند و با تمام توان در کوششند تا خود را به تسلا برسانند.

منبع: فرادید
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1002

به "هامر؛ گران ترین وانت دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هامر؛ گران ترین وانت دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید