نیازمند تصمیم شجاعانه برای جابه جایی بعضی محلات در مسجدسلیمان هستیم

به گزارش دنیای راه راه، آئینی گفت: نیازمند یک تصمیم شجاعانه برای جابه جایی بعضی محلات در شهر مسجدسلیمان هستیم که به نوع خود در کشور به لحاظ حجم و وسعت بی نظیر است.

نیازمند تصمیم شجاعانه برای جابه جایی بعضی محلات در مسجدسلیمان هستیم

محمد آئینی در سفر به خوزستان گفت: ما احتیاجمند یک تصمیم شجاعانه برای جابه جایی بعضی محلات در شهر مسجدسلیمان هستیم که به نوع خود در کشور به لحاظ حجم و وسعت بی نظیر است و باید هر چه سریعتر اجرایی گردد.

او حجم محرومیت در شهرستان های مسجدسلیمان و اندیکا را بر خلاف تصورات خیلی بالا دانست که باید کوشش کرد تا این محرومیت ها کاهش پیدا کند.

آقای آئینی از اختصاص بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال برای خوزستان در حوزه بازآفرینی گفت که اگر از منابع همه دستگاه ها استفاده گردد، می توان عقب ماندگی این محلات را به سرعت جبران کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری پس از بازدید از منطقه ها پرخطر شهرستان مسجدسلیمان عمده مسائل این شهرستان را محلات بازآفرینی شهری مطرح کرد که احتیاج به جابه جایی دارند، بعلاوه یادآور شد که بعضی از محلات در حوزه نوسازی با مسائلی روبه رو هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بعلاوه به بهره گیری از مشوق های اداری، اقتصادی و شهرسازانه که برای این کار فراهم شده اشاره نمود و گفت که صاحبان واحد هایی که مجوز نوسازی داشته، می توانند از این فرصت استفاده نمایند و 50 درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بگیرند.

به گفته این مقام مسئول کشوری مردم این منطقه ها می توانند در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری از تمامی تسهیلات، حمایت ها و تخفیفات نهضت ملی بهره بگیرند و همینطور از وام نوسازی که سقف آن در این شهر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده و یک وام ودیعه مسکن موقت به مبلغ 450 میلیون ریال با نرخ 4 درصد استفاده نمایند.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1870

به "نیازمند تصمیم شجاعانه برای جابه جایی بعضی محلات در مسجدسلیمان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند تصمیم شجاعانه برای جابه جایی بعضی محلات در مسجدسلیمان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید