پیکر سازنده نماد میدان انقلاب به خاک سپرده شد

به گزارش دنیای راه راه، صدیقی تحصیلات آموزشگاهک مجسمه سازی و بازسازی مجسمه را در آموزشگاه هنر اتریش تکمیل کرد و سپس در کارگاه پدرش در رم، به عنوان دستیار او کار کرد. از آثار مهم فریدون صدیقی می توان به نماد میدان انقلاب اشاره نمود که در سال 61 ساخته و نصب شد.

پیکر سازنده نماد میدان انقلاب به خاک سپرده شد

به گزارش ایسنا، این هنرمند فقید بازسازی بعضی از مجسمه های مهم پدرش از جمله خیام، امیرکبیر و مجسمه مشهور فردوسی که در میدان فردوسی نصب شده است را هم بر عهده داشت.

پیکر این هنرمند روز دوشنبه (15 اردیبهشت ماه) به خواسته خودش در قطعه ای عادی در بهشت زهرا (س) در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

همچنین برگزاری مراسم یادبود این هنرمند به بعد از رفع شدن شرایط ویژه کرونا در کشور موکول شده است.

در پی درگذشت این هنرمند، هادی مظفری ـ. مدیرکل هنر های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ. هم در پیامی درگذشت فریدون صدیقی را تسلیت گفت.

هادی مظفری ضمن ابراز تاثر عمیق و تسلیت به جامعه هنری و خانواده آن هنرمند گفت: قطعاً فریدون صدیقی و پدرشان ابوالحسن صدیقی از تاثیرگذارترین هنرمندان مردمی در شاخه مجسمه سازی هستند. از دست دادن هنرمندی اینچنین اندوهناک است و فقدان وی را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای بازماندگان صبر جزیل خواستارم.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 711

به "پیکر سازنده نماد میدان انقلاب به خاک سپرده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکر سازنده نماد میدان انقلاب به خاک سپرده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید