تویوتا یاریس چگونه بهترین خودروی سال اروپا شد؟

به گزارش دنیای راه راه، مطابق رسم هر ساله، یک روز پیش از برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، بهترین خودروی سال 2021 اروپا به انتخاب روزنامه نگاران حوزه خودرو انتخاب شد. براین اساس خودرو های فولکس واگن آی دی سه، فیات 500، کوپرا فورمنتور، اشکودا اوکتاویا، لندرور دیفندر و سیتروئن سی چهار به همراه تویوتا یاریس جدید که در مرحله فینال در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار داشتند، در نهایت تویوتا یاریس بر رقیبانش غلبه کردو در صندلی اول نهاده شد.

تویوتا یاریس چگونه بهترین خودروی سال اروپا شد؟

با ما سفر کنید و با تور سفر اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش فرادید؛ جایزه خودرو سال اروپا (ECOTY) که از معتبرترین جوایز خودرویی دنیا به شمار می رود، هاچ بک کوچک ژاپنی را با 266 امتیاز به عنوان بهترین خودروی سال اروپا شناخت. تا یک بار دیگر آفتاب شرقی بر جاده های اروپا بتابد.

در این رابطه فرانک یانسن، رئیس هیئت داوران جایزه خودرو سال 2021 اروپا گفته است که تویوتا یاریس برنده ای شایسته در رویداد سال جاری بود که به طور شایسته ای در برابر 6 رقیب برتر نهاده شد و در نهایت پیروز شد.

رسانه های اروپایی هم معتقدند که تویوتا یاریس دارای دوام و مصرف سوخت مناسبی است و نسخه هیبریدی آن هم کارایی مناسبی دارد.

آنالیز ها نشان می دهد که در این دوره از رقابت ها، پس از تویوتا یاریس، فیات 500 جدید با 240 نهاده شده است. البته اروپایی ها می گویند که از نظر طراحی همچنان فیات 500 جدید جذاب تر از تویوتا یاریس جدید به نظر می رسد.

در این میان نسخه خاص سئات یعنی کوپرا فورمنتور نیز با 239 امتیاز در صندلی سوم نهاده شد. همچنین در رده های بعدی نیز به ترتیب در اختیار سیتروئن C 4 با 143 امتیاز، لندروور دیفندر با 164 امتیاز، اشکودا اوکتاویا با 199 امتیاز و فولکس واگن ID 3 با 224 امتیاز قرار داشت.

با این حال، قرعه جایزه سال 2021 به نام تویوتا یارس افتاد. سال گذشته نیز پژو 208 خودروی سال اروپا شده بود.

تویوتا یارس چگونه در قلب اروپایی ها جای گرفت؟

این اولین بار نیست که تویوتا یاریس از سرزمین آفتاب عنوان بهترین خودروی سال اروپا را به خود اختصاص می دهد. پیش از این هم یارس در سال 2000 این عنوان را کسب نموده بود. تا سومین خودرویی باشد که در تاریخ جوایز COTY اروپا دو بار این جایزه را دریافت می نماید.

یارس که نخستین بار در سال 1999 از سوی تویوتا عرضه شد، به سرعت در بازار اروپا محبوب شد و به فاصله یک سال، یکی از مهم ترین جوایز خودرویی اروپا را دریافت کرد.

با این وجود تویوتا موتوروز تا به امروز چهار نسل از این خودرو را روانه بازار اروپا نموده و هر بار هم به استقبال مردم این قاره روبرو شده است. اما نسل چهارم این خودرو، با موتور هیبریدی (بنزینی-برقی) سال گذشته یکی از برترین های بازار اروپای به شدت متلاطم بود.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که فروش خودروی صفر در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافت، اما یارس جدید با تکنولوژی سبز، هیبریدی و برقی، با افزایش 55 درصدی فروش همراه بود.

با این وجود اروپایی ها به عملکرد این خودرو اطمینان دارند و به همین جهت تمام نسل های تویوتا یاریس در اروپا با فروش قابل توجه روبرو شده است.

البته تویوتا یاریس خودروی کوچک شهری شرکت تویوتاست و تنها در بخش خودرو های با صرفه مالی آن هم با خودرو های ساخت ایتالیا و فرانسه رقابت می نماید.

چرا یاریس جدید محبوب شد؟

آنالیز ها نشان می دهد که یاریس جدید به خاطر ظاهر، کیفیت، تجهیزات ایمنی و راحتی، عملکرد و کاربری مورد ستایش نهاده شده است. اما ویژگی که بیشتر مورد توجه هیئت داوران جایزه COTY اروپا نهاده شده، سیستم هیبریدی این هاچبک بوده است.

یاریس هاچ بک جدید هم اکنون قوی ترین موتور 3 سیلندر توربوشارژ دنیا برای یک خودروی متعارف شهری را میزبانی می نماید. گشتاور این مجموعه نیز برابر با 360 نیوتن متر است. برای آن گروه که بطور حرفه ای تر اخبار دنیای خودرو را دنبال می نمایند؛ ارزش های مهندسی تویوتا در ارائه یک 3 سیلندر 1.6 لیتری توربو بیشتر تعیین خواهد بود.

با توجه به حضور سامانه تمام چرخ محرک در این محصول، وزن برابر با 1280 کیلوگرم محاسبه شده است. یاریس جی آر در کمتر از 5.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز بصورت الکترونیکی روی 230 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

البته در مقابل باید گفت که یاریس همیشه از منظر طراحی انتقاد های زیادی را دنبال خود داشته، اما در نسل چهارم با حضور یک دماغه جدید و المان های اثرگذار زبان طراحی جدید تویوتا بسیاری از نواقص آن در بخش طراحی بهبود یافته است.

با این حال مسئولان تویوتا ادعا می نمایند که سیستم محرکه نیمه الکتریکی یاریس جدید، بالاترین بازده مصرف سوخت در دنیا را برای یک خودروی هیبریدی ارائه می دهد و عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد.

مدل های محرک جلوی استاندارد تویوتا یاریس دارای سیستم تعلیق عقب پیچشی هستند. مدل های چهارچرخ محرک، از سیستم تعلیق دوجناغی بهره می برند. مدل های هیبریدی یاریس، با خروجی لوازم جانبی 1500 وات نیز عرضه می شوند. چنین قابلیتی به مالکین اجازه می دهد تا هنگام خاموشی و قطعی برق شهری، از برق خودرو برای روشن کردن لوازم خانگی بهره ببرند.

تویوتا یاریس 2020 با امکاناتی مانند سیستم پارک اتوماتیک عرضه شد که ترمز، گاز و فرمان را برای حداکثر راحتی کنترل می نماید. آخرین نسل از مجموعه فناوری پیشرفته یاری راننده این خودروساز با نام تویوتا سیفتی سنس (Toyota Safety Sense) نیز بدون پرداخت هزینه اضافی برای خریداران عرضه شده است.

از جمله امکانات ایمنی و فناوری این خودرو می توان به مواردی مانند سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، کنترل کروز تطبیقی، رانندگی بین خطوط، نور بالای اتوماتیک و سیستم تشخیص علائم ترافیکی جاده اشاره نمود. فناوری هدآپ (HUD) نیز به صورت استاندارد در دسترس است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1226

به "تویوتا یاریس چگونه بهترین خودروی سال اروپا شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا یاریس چگونه بهترین خودروی سال اروپا شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید