چگونه در فصل پاییز سالم بمانیم

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران : با تغییر فصل، محافظت از سلامتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. این موضوع به خصوص اکنون و با شیوع کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چگونه در فصل پاییز سالم بمانیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از انتخاب ، از سرماخوردگی تا اختلال عاطفی فصلی (SAD)، ماه های سردتر افزایش می یابند. اما راه هایی وجود دارند برای کنترل بیماری های فصل پاییز:

به ورزش ادامه دهید

اجازه ندهید که آب و هوای سرد باعث قطع برنامه تمرینی ورزش شما شود. تحقیقی منتشر شده در مجله پزشکی ورزشی انگلیس، جدا از حفظ تناسب اندام، فعال ماندن می تواند به شما کمک کند تا در فصول پاییز و زمستان کمتر دچار سرماخوردگی شدید باشید. این مطالعه نشان داد که شدت علائم سرماخوردگی در شرکت کنندگان اهل ورزش بیش از 40 درصد کاهش می یابد.

دستان خود را مرتب بشویید

نگران سرماخوردگی هستید؟ به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، شستن مداوم دست ها با صابون یا شوینده های الکلی می تواند روشی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها است.

سعی کنید از نور درمانی استفاده کنید

احساس غمگینی، بی ارزشی، گناه یا بی قراری می کنید؟ ممکن است نوعی افسردگی را تجربه کنید که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) شناخته می شود و به طور معمول در ماه های پاییز و زمستان افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. یکی از روش هایی که می توانید برای مقابله با این مشکل در خانه استفاده کنید نور درمانی است. طبق اطلاعات انجمن روانپزشکی آمریکا، استفاده از نور درمانی به مدت 20 دقیقه یا بیشتر در روز می تواند به شما در کاهش علائم بیماری کمک کند.

وقت بیشتری را در خارج از خانه سپری کنید

در حالی که در ماه های سردتر نور خورشید کم است، باید سعی کنید هر وقت می توانید آن را بگیرید. انجمن روانپزشکی آمریکا همچنین پیشنهاد می کند که گذراندن وقت در خارج از خانه و افزایش قرار دریافت در معرض نور خورشید می تواند به کاهش علائم اختلال عاطفی فصلی (SAD) کمک کند.

جینسینگ را به رژیم خود اضافه کنید

نگران فصل آنفولانزا هستید؟ تحقیقات دانشگاه ایالتی جورجیا نشان می دهد که جینسینگ قرمز می تواند از آنفولانزا جلوگیری کرده و آن را درمان کند. می توانید این ریشه را به صورت چای گرم بنوشید یا آن را به عنوان مکمل مصرف کنید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 965

به "چگونه در فصل پاییز سالم بمانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در فصل پاییز سالم بمانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید