باغ گل کوکنهوف هلند (Kukenhof Park) (تور هلند)

به گزارش دنیای راه راه، آشنایی با باغ گل کوکنهوف

در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران به معرفی و آشنایی با باغ گل کوکنهوف خواهیم پرداخت .با ما همراه باشید.

باغ گل کوکنهوف هلند (Kukenhof Park) (تور هلند)

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

باغ گل کوکنهوف هلند (Kukenhof Park)

قرن هاست که نام هلند با لاله گره خورده است و میلیون ها دلار صرف صنعت پرورش گل لاله در این کشور شده است. گفته می گردد که اولین بار در قرن شانزدهم بود که ترکیه ای ها گل لاله را به هلند شناساندند اما قطعا در هیچ جای دیگری مثل هلند نمی توان چنین چیز شگفت آوری داشت. کشور هلند با دارا بودن بیش از 10000 هزار هکتار باغ گل بزرگترین صادر نماینده گل در سرتاسر جهان محسوب میگردد. در اواسط ماه می اوج زیبایی و رنگ آمیزی طبیعت را در باغات و مزارع لاله های هلند میتوانید تجربه کنید. هم اکنون بیش از 100 نوع گل لاله در سرتاسر جهان طبقه بندی شده است. تمام گونه های لاله ها در سرما مقاوم هستند و می توان آنها را در پاییز، حوالی مهر و آبان کاشت و از گل آنها در بهار استفاده نمود. سالیانه بیش از 3 میلیارد گل لاله در هلند رشد و پرورش میابد که بیش از دو سوم آنها به دیگر کشورها مخصوصا آمریکا و آلمان صادر می شوند.باغ گل کوکنهوف 32 هکتار مساحت دارد و هر سال در زمستان حدود 700 هزار پیاز لاله را در آن می کارند تا بهاری رنگارنگ را برای گردشگران به ارمغان آورند. در کل 8000 گونه مختلف لاله در این مکان کاشته می شوند.

باغ گل کوکنهوف

یکی از معروف ترین باغ های جهان است بعلاوه از زیباترین باغ های گل جهان به شمار می آید. در این باغ تمامی گل های باغ با دست و بدون یاری ماشین آلات کاشته می شوند. کوکنهوف ( Keukenhof ) که با نام باغ اروپا هم شناخته می گردد یکی از محبوب ترین باغ های گل کشور هلند می باشد. این باغ اغلب در بهار و به مدت دو ماه بازگشایی می گردد تا بازتماشامایندگان بتوانند از زیبایی هایش استفاده نمایند، این دو ماه که با نام جشنواره لاله هم شناخته می گردد بزرگ ترین جشنواره گل لاله در جهان است.هزاران هزار، گل های لاله رنگی که مختص فصل بهار اند در کوکنهوف کاشته می شوند و منظره های فوق العاده را به وجود می آورند، بازی با رنگ ها اینجا بی داد می کند… لاله که سمبل کشور هلند است به وفور در این باغ وسیع یافت می گردد.

از افتخارات باغ گل کوکنهوف هلند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارا بودن 2500 اصله درخت در 87 گونه مختلف
  • برنده جاذبه پر جاذبه ترین نقطه اروپا
  • بازدید 44 میلیون نفر طی 60 سال گذشته از این باغ گل
  • بزرگترین باغ گل لاله جهان
  • طراحی 15 کیلمتر راه برای پیاده روی
  • بزرگترین باغ مجسمه در هلند

قسمت های مختلف باغ کوکنهوف

آبنما و آلاچیق

چشمه و آبنماهایی برای زیبا سازی بیشتر کوکنهوف ساخته شده اند تا فضای دل انگیز تری برای بازتماشامایندگان به وجود آید، در این حوضچه ها و آبنما ها بعضی گل ها مانند نیلوفران آبی پرورش داده می شوند که بسیار زیبا هستند. بعلاوه در این باغ زیبا 5 آلاچیق یا چیزی شبیه به خانه های تابستانی موقت ساخته شده اند که گیاهانی مانند رز و نرگش در آن ها در معرض دید قرار می گیرند و حتی در بعضی مواقع و در روزهای پایانی باغ کوکنهوف این گل ها به فروش می رسند. در این اتاقک ها اغلب گل ها شاخه ای هستند و تنوع زیادی دارند و از این مکان برای زمان هایی که بارش باران زیاد است بیشتر استفاده می نمایند.

باغ های لاله و درختان

قضای بیرونی باغ پر است از گل های زیبا، لاله، ارکیده، میخک، زنبق، سوسن، رز، نرگس و نیلوفر از گل های شاخصی هستند که در باغچه های رنگارنگ کوکنهوف کاشته شده اند، البته این باغ به لاله هایش معروف است و در نگاه گذار هم تنها لاله های رنگین دیده می شوند و دیگر گل ها در فضاهای سقف دار نگهداری می شوند. انواع درختان سر به فلک کشیده و سرسبز…درختان میوه … درختان تزئینی…در جای جای این باغ وسیع و رنگارنگ بوته ها و درختان هم قابل مشاهده هستند که منظره ها کوکنهوف را تماشای تر نموده اند، حدود 87 گونه مختلف درخت در این باغ وجود دارند و تعداد درختانش به 2500 اصله می رسند.

رستوران و کافی شاپ

در باغ کوکنهوف چهار نقطه وجود دارد که گردشگران می توانند در آن خوراکی و غذا نوش جان نمایند. غرفه جولیا ، غرفه ویلهلمینا ، غرفه پنکیک ، غرفه چای غرفه هایی هستند که می توان از خوردن و آشامیدن در آن ها لذت برد.

قلعه کوکنهوف

قلعه کوکنهوف که باغ گل کوکنهوف تنها قسمتی از آن و تامین نماینده گیاهان مورد استفاده خانواده ساکن در قصر کوکنهوف هم بوده است (در این در بخش تاریخچه شرح داده می گردد.) هنوز پا بر جاست، و بر خلاف باغ گل که تنها در بهار امکان بازدیدش هست در تمام طول سال میزبان علاقمندان می باشد. این قلعه که دقیقا در رو به روی باغ گل کوکنهوف واقع شده است متعلق به سال 1642 میلادی است و به خودی خود یکی از اماکن تماشای آمستردام می باشد.

دوچرخه سواری و قایق سواری

دوچرخه سواری در میان زمین های بی کران گل لاله رویایی باور نکردنی است که باغ گل کوکنهوف به آن جامه عمل پوشانده است. دوچرخه سواری در میان باغ های گل لاله البته در منطقه ها مخصوص به این کار از بهترین فعالیت های کوکنهوف به شمار میرود. بعلاوه امکان قایق سواری در کانال و آب راه های باغ گل کوکنهوف وجود دارد. البته بسیاری از بازتماشامایندگان این باغ گفته اند که با شنیدن امکان قایق سواری در این باغ خود را در میان دشتی پر از لاله با قایق ها پارویی تصور می کردند اما زمانی که سوار قایق شدند متوجه شدند که امکان عکاسی آن طور که تصور داشتند وجود ندارد و قایق با باغ اصلی تجمع گل ها فاصله زیادی دارد.

رژه گل

همه ساله با آغاز این جشنواره گل روزی خاص را انتخاب می نمایند و در آن رژه ای از گل برپا می نمایند. در آن هزاران گل را به صورت های مختلف می آرایند و در معرض دید عموم قرار می دهند، این رژه یا کارناوال های گل نزد گردشگران بسیار محبوب است.

بازدید از آسیاب بادی

در قرن نوزده میلادی در این باغ گل، آسیابی بادی ساخته شد که امروزه قسمت های بتنی و چوبی آن پا بر جاست. در قدیم دانه گیاهانی را که در این باغ کشت می کردند با استفاده از این آسیاب بادی آسیاب می کردند و مورد استفاده قرار می دادند. بازدید از این آسیاب بادی قدیمی از بهترین تماشای های باغ می باشد.

درباره باغ کوکنهوف

  • اولین نمایشگاه گل که این باغ را به پارک اروپا معروف کرد در سال 1949 میلادی برپا شد.
  • این باغ مقابل قصر خانوادگی Teylingen است که در سال 1642 میلادی در هلند ساخته شده بود.
  • این باغ به وسیله جان دیوید زوچر ( Jan David Zocher) فرزند دو بارون مالک کوکنهوف برای اولین بار طراحی شد.
  • هر ساله مسابقاتی در این باغ برپا می گردد که فروشندگان گل به بازتماشامایندگان جوایز خوبی می دهند.
  • بعضی گونه های لاله را می توانید در این باغ پیدا کنید که در هیچ جای دیگر هلند یافت نمی شوند.
  • تا به حال حدود 50 میلیون نفر از این باغ 8 هفته ای تماشا نموده اند که 75 درصد آن توریستانی بودند که از 100 کشور مختلف آمده بودند.
  • بسیاری از پیاز های گل های لاله از آسیا به این منطقه آورده شده اند و سپس در سرار هلند پخش شدند.
  • سی نفر تمام وقت در این باغ به عنوان باغبان کار می نمایند.
  • حدودا 4 ساعت طول می کشد که پیاده همه باغ کوکنهوف را طی کنید.
  • باغ کوکنهوف به عنوان یکی از زیباترین مکان های ساخت بشر به وسیله سازمان جهانی توریسم معرفی شده است.

دسترسی

شما هم با اتومبیل شخصی و هم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می توانید به باغ کوکنهوف هلند برسید.

با اتومبیل:

اگر از آمستردام حرکت می کنید:

راه زیادی از آمستردام در پیش ندارید و اگر ترافیک نباشد حدودا 30 دقیقه طول می کشد تا به باغ برسید، باید 30 کیلومتر به سمت لیسه (Lisse) حرکت کنید که راه خوبی هم دارد و رانندگی لذت بخشی در انتظارتان است. شما باید آن قدر راستا را ادامه دهید تا به فرودگاه شیپول (Schiphol) برسید، از آن پس تنها 10 دقیقه طول می کشد تا به کوکنهوف برسید.

اگر از روتردام حرکت می کنید:

این راستا نسبت به راستا قبل کمی دشوارتر است و حدودا دوبرابر هم زمان می برد، ابتدا باید به (Leiden) یا (Haarlem) بروید که حدودا 20 کیلومتر راه در پیش دارید و از آن جا دیگر پیدا کردن باغ آسان است زیرا همه جا تابلو های راهنما وجود دارد.

هنگامی که به باغ کوکنهوف هم رسیدید می توانید اتومبیلتان را در پارکینگ با صرف هزینه حدود 20 هزار تومان پارک کنید.

با وسایل نقلیه عمومی:

قطار:

از فرودگاه شیپول (Schiphol) آمستردام بهترین راه برای رسیدن به باغ استفاده از قطار است، باید یکی از ایستگاه های Amsterdam Centraal یا Zuid یا Rai را انتخاب نمایید.

اتوبوس:

شما باید در محله Leidseplein یا Museumplein سوار اتوبوس های شماره 197 شوید و یا از اتوبوس های فرودگاه با شماره ی858 استفاده نمایید.

از Leiden:

از پایگاه مرکزی اتوبوس رانی لیدن باید سوار بر اتوبوس های شماره 854 شوید.

ساعت بازید:

از ساعت 8 صبح تا 7 و 30 دقیقه عصر می توانید به این باغ مراجعه نمایید.

آدرس:

هلند، لیسه، استشوگ، باغ کوکنهوف.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1857

به "باغ گل کوکنهوف هلند (Kukenhof Park) (تور هلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ گل کوکنهوف هلند (Kukenhof Park) (تور هلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید