کادیلاک خودروهایی دارد که تا به امروز در ایران دیده نشده است!، عکس
به گزارش دنیای راه راه، تعداد کمی از خودروسازان دارای سابقه ای به مقدار کادیلاک با بیش از 120 سال حضور پیروز و ساخت مدل های خاص هستند. کادیلاک عمدتاً به خاطر خودروهای لوکس فراوری انبوه خود معروفیت دارد، به علاوه مدل هایی با کارایی بالا و کاربردی.
امیرمسعود عابدین- کادیلاک یکی از پیروز ترین خودروسازان آمریکایی است که تا به امروز وجود داشته است، با سابقه درخشانی که به بیش از 120 سال قبل بازمی شود. در برخی از موارد، تاریخ این خودروساز با برخی از مدل های بسیار مجلل تزئین شده است که دست نیافتنی و خاص هستند. یکی از این جواهرات خاص، سری 62 کوپه 1953 است که بر اساس شاسی معمولی کادیلاک ساخته شده بود، اما پس از آن به وسیله Ghia دوباره طراحی شد.
Ghia که به خاطر خلاقیت های زیبا و اغلب اروپایی اش معروفیت دارد، برترین انتخاب برای یاری به کادیلاک، برای فراوری یک کوپه درجه یک برای مشتریان ثروتمند بود. تنها دو نمونه برای فراوری برنامه ریزی شده بود که هر دو نمونه امروزه در شرایط عالی به جای مانده اند.
در زیر بدنهٔ بسیار زیبای ساخته شده، یک کادیلاک سری 62 واقع شده است؛ بنابراین قطعات آن در هنگام سرویس و نگهداری از این خودروی کلاسیک خاص به راحتی دسترس هستند. بسیاری از تاریخچه این دو خودرو ناشناخته است، چرا که امروزه تقریباً هیچ سند از آن دوره وجود ندارد.
به عنوان یک کادیلاک مجلل از دهه 1950، تنها یک نوع موتور زیر کاپوت وجود داشت و طبیعتاً آن موتور یک پیشرانه V8 خواهد بود. به طور خاص، یک موتور 5.4 لیتری V8 با قدرت 210 اسب بخار، علاوه بر فراوری 447 نیوتون متر گشتاور. از نظر معینات عملکردی، مواردی مانند شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت با توجه به فراوری محدود و کمیاب بودن آن ناشناخته هستند. شایان ذکر است که عدد 210 اسب بخار قدرت در اوایل دهه 1950 بسیار قوی بود، گرچه این رقم برای دنیای امروز کم به نظر می رسد.
کادیلاک تصمیم گرفت که باید ویژگی های خاص و متفاوتی بین هر دو نمونه باشد. برای مثال هر مدل کوپه Ghia دارای طراحی چراغ و جلوپنجره فرق دارد. در نهایت به لطف مجموعه ای از ویژگی های منحصربه فرد، هر دو نمونه به راحتی از یکدیگر متمایز می شوند.
یکی از خودروها که اکنون در موزه معروف پترسون واقع شده است، به رنگ قرمز تیره ساخته شده و جلوپنجره آن دارای طراحی مربعی و کرومی است، درحالی که جلوپنجره خودروی دیگر فقط از خطوط عمودی تشکیل شده است و مانند رینگ ها به رنگ طلایی ساخته شده اند.
ناگفته نماند که داشتن چنین خودروی شیک و منحصربه فردی کم هزینه نیست. متأسفانه قیمت های اصلی پرداخت شده همچنان معین نیستند، اگرچه سوابق حراجی سال 2016 حداقل برای یک خودرو وجود دارد. به طور خاص، نمونه سیاه رنگ با تریم طلایی در حراجی RM Sotheby به قیمت یک میلیون و 430 هزار دلار، معادل 84 میلیارد و 370 میلیون تومان به فروش رسید.
هر کسی که با کادیلاک آشنا باشد می داند که این شرکت با یک خودروی کانسپت یا نمونه اولیه بیگانه نیست. این کانسپت ها همواره در دنیای عادی تحقق نمی یابند و بسیاری از نمونه های اولیه معمولاً به صورت تکی فراوری می شوند و هیچ هدفی را برای فراوری دنبال نمی نمایند.
کانسپت Cyclone 1959 یکی از خلاقانه ترین خودروهای کادیلاک است که برخلاف ساختار سقف معمولی، دارای استایلی به سبک آینده نگر و حتی یک حباب شفاف است.
کانسپت های بعدی عبارت اند از Cien و Ciel. کانسپت Cien صد سالگی کادیلاک را در سال 2002 جشن گرفت، درحالی که کانسپت Ciel متعلق به سال 2011 بوده و نشانه های ظاهری و نسبت های بیش از حد دهه 1970 را به رخ می کشد.
شاید چشمگیرترین خودروی مفهومی کادیلاک Sixteen 2003 باشد که شامل یک موتور هیولای V16 بود. این خودروساز پیشرانه 13.6 لیتری درون این مدل را برای رقابت با بوگاتی ویرون 1000 اسب بخاری ساخته بود.
منبع: hotcars
227322
منبع: خبرآنلاین