کاربری آموزشی مدرسه تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد حفظ گردد

به گزارش دنیای راه راه، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: کاربری آموزشی مدرسه تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد حفظ گردد.

کاربری آموزشی مدرسه تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد حفظ گردد

به گزارش خبرنگاران از بروجرد، حجت اله یارمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش وپرورش این شهرستان با اشاره به قدمت دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد گفت: احداث این دبیرستان در سال 1315 شروع و در سال 1317 بااعتباری معادل 81 هزار تومان به پایان رسید.

وی اضافه نمود: این بنا توسط یکی از معماران فرانسوی که به دعوت از حکومت وقت برای طراحی و اجرای چند پروژه به ایران سفرکرده بود طراحی و احداث شده و یک نمونه از آن نیز در شهر قم احداث شد که المان های طراحی شده در آن تلفیقی از دوران هخامنشی است که از این نوع بناها در کشور چندین نمونه وجود دارد و به نوع معماری آن ها معماری دوران بازگشت اطلاق می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی بروجرد با اشاره به استقرار اداره فرهنگ سابق در این مکان بیان کرد: این اثر در سال 78 در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد و در طول زمان مرمت هایی بر اساس اعتبارات تخصیص یافته به تواتر روی این بنا انجام شد اما از سال 91 اعتبارات این بنا به تدریج کاهش یافت.

وی با تأکید بر لزوم حفظ کاربری آموزشی این بنا بیان نمود: نگاه سفارش دهنده و معمار این بنا آموزشی بوده و هر استفاده دیگر از آن باید بر اساس نزدیکی به این منظور تعریف گردد بنابراین می توان برای این بنا در کنار استفاده آموزشی کارکردهای دیگری نیز تعریف کرد.

یارمحمدی اظهار داشت: با توجه به سطح بالای این بنا ازلحاظ ساختاری پیشنهاد می گردد از این بنا همچنان به عنوان فضای آموزشی استفاده و به عنوان مدرسه ماندگار آن را ثبت کرد و از ظرفیت آن برای مقاصد فرهنگی استفاده گردد.

منوچهر یوسفی شهردار بروجرد نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم حفظ کاربری آموزشی این بنا گفت: در ابتدا باید نسبت به استحکام بخشی این بنا و پس ازآن نسبت به تعریف کاربری مناسب برای آن با مشورت کارشناسان اداره میراث فرهنگی اقدام کرد.

به گزارش خبرنگاران، دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد به وسعت 14 هزار مترمربع در بافت قدیمی این شهرستان واقع در شرق خیابان حافظ جنوبی نرسیده به میدان توحید قرار گرفته است و شامل دوطبقه به علاوه زیرزمین است و در هر طبقه، ایوانی با دوازده ستون آجری رو به حیاط بزرگ دبیرستان تعبیه شده و ساختمان اصلی آن شبیه حرف H است و دارای دو یال با بیرون زدگی نسبت به موقعیت کلاس هاست.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 509

به "کاربری آموزشی مدرسه تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد حفظ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربری آموزشی مدرسه تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد حفظ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید