قوانین استانبول که باید بدانید

به گزارش دنیای راه راه، استانبول که بین بخش غربی آسیا و شرق اروپا واقع شده است، یک شهر خاورمیانه ای غنی از فرهنگ است که تحت تأثیر امپراتوری های

  • رومی
  • یونانی
  • عثمانی
  • بیزانس
  • و ایران

قرار گرفته و در نهایت به شکل امروزی شهری مدرن و تاریخی تبدیل شده است.

قوانین استانبول که باید بدانید

استانبول امروزه به عنوان یک شهر گردشگری مجذوب کننده در سراسر دنیا شناخته می شود که مانند هر شهر و کشور جدیدی پیش از سفر باید با فرهنگ و قوانین آن آشنا شوید تا بتوانید سفری بی دردسر و آرام را تجربه کنید. قوانین این شهر جز دانستنی های کاربردی سفر به استانبول می باشد.

هنگامی که در حال کاوش در این کشور مسحور کننده هستید، در مورد کارهایی که در ترکیه نباید انجام دهید مراقب باشید تا تجربه خوشایند داشته باشید!

9 کاری که در نباید در استانبول انجام داد

تمدن ترکیه در قرن یازدهم زمانی که ترک های سیجون در این منطقه ساکن شدند، آغاز شد. بنابراین ترکیه دارای طیف متنوعی از فرهنگ، هنر، معماری و غیره است. با این حال، مواردی وجود دارد که هنگام اقامت در ترکیه باید از انجام آنها اجتناب کنید. در اینجا برخی از آن چیزهایی است که باید در لیست بایدها و نبایدها در تعطیلات ترکیه قرار دهید.

  • در عبادتگاه ها کفش نپوشید
  • آداب سفره را از قلم نیاندازید
  • بدون لوگوی تاکسی سوار تاکسی نشوید
  • از زبان ترکی سوء استفاده نکنید
  • از گذاشتن غذا در بشقاب خودداری کنید
  • از مصرف زیاد الکل خودداری کنید
  • به سیگار کشیدن افراد سر میز شام اهمیت ندهید
  • بدون چانه زنی چیزها را نخرید
  • کمال آتاتورک را نادیده نگیرید

1.هنگام ورود به عبادتگاه کفش نپوشید

ترکیه به خاطر مساجد بسیار زرق و برق و با طراحی خاص حود مانند مسجد آبی معروف است.

اگر برای اولین بار است که به ترکیه سفر می کنید، پس باید در مورد این رسم که ترک ها به شدت به آن اهمیت می دهند بدانید: هنگام ورود به مساجد کفش های خود را درآورید.

شاید متوجه شده باشید که آنها حتی در خانه خود کفش نمی پوشند. بنابراین، هنگامی که در ترکیه هستید، هنگام ورود به مسجد، کفش های خود را در بیاورید، در غیر این صورت قطعاً مردم محلی را آزار خواهید داد زیرا آنها آن را به عنوان تمسخر یا توهین به آداب و رسوم و اعتقادات خود تعبیر می کنند و همچنین ممکن است از شما خواسته شود که آن را ترک کنید یا فقط بعد از درآوردن کفش هایتان بیرون بروید و وارد شوید. این یکی از کارهای مهمی است که در ترکیه نباید انجام دهید.

2.رعایت آداب سفره را از قلم نیاندازید

غذا را می توان به عنوان یکی از معتبهترین راه ها برای دریافت بینش نسبت به فرهنگ یک مکان در نظر گرفت.

غذاهای ترکی دارای برخی از لذیذترین غذاهای کل دنیا هستند. با این حال، هنگامی که صحبت از غذا می شود، گردشگران هرگز نباید آداب اولیه سفره را فراموش کنند، زیرا ترک ها در مورد این مسئله بسیار حساس هستند.

به عنوان مثال، هنگام استفاده از خلال دندان، پیشنهاد می شود آن را کمی محتاطانه انجام دهید. به این دلیل است که تمیز کردن دندان های خود بدون پوشاندن دهان با دست، بی ادبانه به نظر می رسد. کلمه ترکی خلال دندان کردان است.

3.سوار تاکسی نشوید که نشان تاکسی ندارد

خارجی ها اغلب از طریق رانندگان ترکیه ای که آنها را فرصتی برای به دست آوردن پول اضافی می بینند سوار می شوند. آنها از ناآگاهی مسافران در مورد نرخ های معمولی و مسیرهای شهری استفاده می کنند.

آنها کارکرد تاکسی مترهای نصب شده در وسایل نقلیه خود را تغییر می دهند و مسیرهای طولانی تری را به مقصدی که مشتریانشان به آنجا می روند طی می کنند.

شما می توانید یک تاکسی قابل اعتماد تهیه کنید که خدمات بی عیب و نقصی را ارائه می دهد. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی یا مشکل احتمالی، آرم تاکسی را در بالا بررسی کنید!

4.از زبان ترکی سوء استفاده نکنید

هر زمان که بلیط هواپیما تهیه می کنید و به یک کشور خارجی سفر می کنید، این فقط مقصد نیست که مورد ارزیابی قرار می گیرد، بلکه چیزهای زیادی در دست شماست تا یک تصور خوب یا بد در مورد کشور خود را توسعه دهید یا از بین ببرید.

استفاده نامناسب از زبان این کشور می تواند به احساسات مردم آسیب برساند و همچنین ممکن است به شرایط ناخوشایندی منجر شود.

بنابراین، ضروری است که برخی از آداب آنها و ترجمه ترکی کلماتی مانند متشکرم، ببخشید، لطفا و غیره را یاد بگیرید. این حرکات حتی به شما کمک می کند تا روابط صمیمانه ای با مردم محلی برقرار کنید.

5.از باقی ماندن غذا در بشقاب اجتناب کنید

اگر برای یک وعده غذایی مهمان یک خانواده ترک شدید و در نهایت هر چیزی را که در بشقابتان است نخورید، توهین محسوب می شود.

زیرا اگر چیزی را در بشقاب خود بگذارید، میزبان شما فکر خواهد کرد که شما چیزی را که آنها ارائه کرده بودند دوست ندارید. این نشانه احترام شدید و رفتار مناسب است که چیزی در بشقاب باقی نماند.

6.از مصرف زیاد الکل خودداری کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، ترکیه یک کشور مسلمان است که نسبتاً به سختی سایر کشورها نیست. در حالی که خود شهروندان ترکیه از یک یا دو نوشیدنی در مناسبت های شاد لذت می برند، نوشیدن بیش از حد یا به طور منظم و برخورد با کسی که در انظار عمومی به صورت مست چیزی نیست که آنها خیلی به آن علاقه داشته باشند. پس بهتر است در طول تور استانبول خود به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

7.به سیگار کشیدن افراد سر میز شام اهمیت ندهید

گاهی اوقات، به سادگی نگاه کردن به اطراف و مشاهده افراد به شما می گوید که در ترکیه چه کاری را انجام ندهید. اما برعکس، افراد زیادی را در اطراف خود می بینید که سیگار می کشند. سیگار کشیدن سر میز شام نیز طبیعی تلقی می شود.

8.بدون چانه زنی چیزها را نخرید

کمی چانه زنی در حین خرید هیچ ضرری ندارد، مطمئن شوید که بهترین قیمت را برای هر چیزی که در ترکیه خریداری می کنید میپردازید. چرا که ترکها گاهی قیمت های غیر واقعی به دنیاگرد های شهر اعلام می کنند و شما باید چانه زنی برای خرید را در برنامه ریزی سفر استانبول در نظر بگیرید. البته چانه زنی بیش از حد نیز کار درستی نیست.

9.کمال آتاتورک را نادیده نگیرید

مردم ترکیه برای بنیانگذاران جمهوری ترکیه، آتاتورک، احترام زیادی قائل هستند. ضروری است که در مورد او شوخی نکنید یا حتی اگر در مکالمه مطرح شد، بی توجهی و بی احترامی نکنید.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1932

به "قوانین استانبول که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین استانبول که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید