کشف قدیمی ترین کفشهای اروپا در غار خفاشها واقع در اسپانیا

به گزارش دنیای راه راه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف قدیمی ترین کفشهای اروپا در غار خفاشها واقع در اسپانیا صورت پذیرفت.

کشف قدیمی ترین کفشهای اروپا در غار خفاشها واقع در اسپانیا

دانشمندان در اسپانیا تایید کردند که صندل هایی که حدود 150 سال پیش در یک غار کشف شده بودند، در حقیقت قدیمی ترین پاپوش هایی محسوب می شوند که تا به امروز در اروپا شناسایی شده اند.

این اشیاء در ابتدا در حوالی 1850 میلادی از غار باستانی به نام Cueva de los Murciélagos کشف شدند که نخستین بار برای استخراج کود خفاش و مواد معدنی کاوش شد. در آن زمان، با حرکت کارگران به سمت منطقه ها عمیق غار، آنها با محوطه ای شامل اجساد مومیایی شده و چندین شی چوبی و بافته شده روبرو شدند.

با اینکه کارگران هنگام ورود به این محوطه بسیاری از اشیاء را جابجا کردند و از بین بردند، اما باستان شناسان پیروز شدند برخی از اشیاء به جای مانده را کشف کنند.

به گفته نویسندگان این تحقیق که نتایج آن در مجله Science Advances منتشر شده است، نقش استثنایی این آثار باستانی در درک زندگی و فناوری اروپای دوران نوسنگی تقریباً دو قرن پس از کشف آنها در حال آشکار شدن است.

محققان در بخشی از این مقاله نوشتند: صندل ها، سبدها و مصنوعات چوبی با گاهشماری های نوسنگی نمونه منحصر بفردی از مصنوعات ارگانیک به شمار می روند که در سایر محوطه های باستان شناسی جوامع کشاورزان اولیه پیدا نشده اند.

از جمله موارد قابل توجه در بین این اشیاء تاریخی میتوان به تعدادی صندل اشاره کرد که محققان قدمت دو مورد از آنها را بیش از شش هزار سال قبل تعیین کرده اند. با این حال قدمت قدیمی ترین شی که در بین این مجموعه آثار باستانی کشف شده است، به حدود 9 هزار سال پیش می رسد.

محققان علت سالم باقی ماندن این اشیاء پس از گذشت این مدت زمان طولانی را فقدان رطوبت و شرایط آب و هوایی پیرامون آنها عنوان کرده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 2019

به "کشف قدیمی ترین کفشهای اروپا در غار خفاشها واقع در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قدیمی ترین کفشهای اروپا در غار خفاشها واقع در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید