کشف مولکولی برای کاهش عوارض داروهای دیابت

به گزارش دنیای راه راه، محققان پیروز به کشف مولکولی شده اند که از عوارض جانبی داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری دیابت به میزان چشمگیری می کاهد.

کشف مولکولی برای کاهش عوارض داروهای دیابت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، آزمایش مولکولی جدید بر روی حیوانات نشان می دهد که از آن می توان برای کاهش ایمن و موثر اثرات جانبی داروهایی استفاده کرد که برای درمان دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می گیرند.

داروی دیابتی که از این طریق از عوارض آن کاسته می گردد، Rosiglitazone نام دارد و استفاده از آن از سال 1999 به تصویب اداره غذا و داروی آمریکا رسید. اما این دارو عوارض جانبی خطرناکی دارد که از جمله آنها می توان به سکته قلبی، اضافه وزن، پوکی استخوان و احتباس ادراری اشاره نمود.

با افزایش عوارض جانبی این دارو، شکایت مصرف کنندگان از شرکت سازنده آن یعنی GlaxoSmithKline افزایش یافت و پایان پژوهشگران دانشگاه ییل از شناسایی مولکولی به نام Compound A خبر دادند که گیرنده ای در بدن موسوم به GPR120 را فعال می نماید که جلوی چاقی بیش از حد و تهدید سلامت قلب انسان را می گیرد. انتظار می رود در آینده نزدیک این مولکول بر روی انسان ها هم آزمایش گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 748

به "کشف مولکولی برای کاهش عوارض داروهای دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مولکولی برای کاهش عوارض داروهای دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید