گرگ 44هزار ساله با دندان های سالم پیدا شد، عکس

به گزارش دنیای راه راه، در کشفی شگفت انگیز، بقایای یک گرگ باستانی با دندان های سالم و ترسناک پس از 44 هزار سال از یخ های دائمی سیبری بیرون کشیده شد. این گرگ نر بالغ که در یاکوتیا در شرق روسیه پیدا شده، پوست، استخوان و حتی اندام های داخلی اش به خوبی حفظ شده است.

گرگ 44هزار ساله با دندان های سالم پیدا شد، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، براساس گزارش روزیاتو، این نمونه به آزمایشگاه موزه ماموت دانشگاه فدرال شمال شرقی در یاکوتسک منتقل شده و تحت کالبدشکافی قرار گرفته است. یخ های دائمی که زمینی همواره منجمد حتی در تابستان است، می تواند بقایای باستانی را برای هزاران سال حفظ کند.

گرگ مذکور در سال 2021 به وسیله مردم محلی در عمق حدود 40 متری یخ های دائمی در کنار رودخانه تیرختیاخ در منطقه آبی یاکوتیا، سردترین منطقه سیبری روسیه، کشف شد. متخصصان می گویند این قدیمی ترین گرگ شناخته شده است که تحت چنین کالبدشکافی قرار گرفته و حتی معده آن نیز سالم مانده است.

دکتر آلبرت پروتوپوپوف، رئیس بخش مطالعات ماموت آموزشگاه علوم یاکوتیا، می گوید: معده آن بدون آلودگی به جای مانده است. امیدواریم با تجزیه و تحلیل آن، برشی لحظه ای از اکوسیستم دوره پلیستوسن باستان را به دست آوریم. این گرگ یک شکارچی بزرگ و فعال بوده و ما شانس ان را داریم بفهمیم چه می خورده است.

دکتر ماکسیم چپراسوف، رئیس آزمایشگاه موزه ماموت، گفت که بر اساس فرسودگی دندان ها و رشد تاج ساجیتال، می توان گفت که این یک گرگ نر بالغ است.

پروفسور آرتمی گونچاروف، رئیس آزمایشگاه ژنومیک و پروتئومیک کاربردی در انستیتو پزشکی تجربی، معتقد است نتایج چنین تحقیقاتی می تواند برای زمانه ما هم مفید باشد. او می گوید: ما فهمیده ایم که باکتری های زنده می توانند هزاران سال در بقایای حیوانات فسیلی زنده بمانند. امیدواریم نتایج خوبی به دست آوریم که به ما اجازه دهد بیشتر بفهمیم جوامع میکروبی باستانی چگونه بودند و چه عملکردی داشتند.

این کشف نه تنها اطلاعات ارزشمندی درباره زندگی در عصر یخبندان ارائه می دهد، بلکه می تواند به پیشرفت های پزشکی و زیست فناوری نیز یاری کند. محققان امیدوارند میکروارگانیسم هایی را پیدا نمایند که بتوانند در فراوری مواد زیست فعال مفید باشند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 تیر 1403 بروزرسانی: 4 تیر 1403 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 2037

به "گرگ 44هزار ساله با دندان های سالم پیدا شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرگ 44هزار ساله با دندان های سالم پیدا شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید