2 میلیون و 200 هزار نفر در شعاع 100 کیلومتری نقطه کانونی زلزله تبریز ساکن هستند

به گزارش دنیای راه راه، تهران (پانا) - رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه بالغ بر 2 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در شعاع 100 کیلومتری زلزله 4/4 تبریز سکونت دارند بر آمادگی مدیریت بحران برای پس لرزه های احتمالی تاکید نمود.

2 میلیون و 200 هزار نفر در شعاع 100 کیلومتری نقطه کانونی زلزله تبریز ساکن هستند

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علی بیت اللهی، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزئیاتی از ویژگی های زلزله 4/4 را که امروز 3 بهمن در استان آذربایجان شرقی در نزدیکی شهر تبریز رخ داد همراه با اندازه خسارت وارده گفت.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه زلزله با خسارت جانی و اقتصادی همراه نبوده است، گفت: زلزله در جنوب شرقی حاشیه شهر تبریز بین شهر تبریز و شهر باسمنج استان آذربایجان شرقی در عمق 15 کیلومتری و با فاصله 11 کیلومتری از شهر باسمنج در حاشیه شهر رخ داد.

بیت اللهی با اشاره به اینکه احتمالا فعالیت گسل شمال تبریز سبب رخداد زلزله با بزرگی 4.4 بوده است از لرزه خیزی بالای منطقه زلزله زده و پیرامون آن اطلاع داد.

وی شرح داد: سابقه لرزه خیزی گسل شمال تبریز بسیار زیاد است و سبب زلزله های ویرانگری در این منطقه شده است به طوریکه شهر تبریز در طول تاریخ بر اثر فعالیت این گسل چندین بار ویران شده است. بنابراین توجه جدی به این زلزله و اهمیت آن کاملا روشن است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: اطراف محل زلزله و در شعاع 100 کیلومتری بالغ بر 2 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت ساکن هستند که حدود یک میلیون و 850 نفر آن جمعیت شهری و حدود 320 هزار نفر جمعیت روستایی هستند.

وقوع 1460 زمین لرزه با بزرگی 2.5 و بیشتر در منطقه

بیت اللهی ادامه داد: از نظر لرزه خیزی در 15 سال گذشته در اطراف این رومرکز نزدیک به یکهزار و 460 زمین لرزه به بزرگی 2.5 به بالا اتفاق افتاده است که نشان دهنده لرزه خیزی بالای منطقه است.

وی در سرانجام توضیح داد: به علت لرزه خیزی بالای منطقه و اندازه جمعیت ساکن شهری و روستایی در اطراف محل زلزله، هوشیاری لازم در سطوح مدیریت بحران شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی وجود داشته باشد تا حادثه بزرگتری رخ ندهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1769

به "2 میلیون و 200 هزار نفر در شعاع 100 کیلومتری نقطه کانونی زلزله تبریز ساکن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیون و 200 هزار نفر در شعاع 100 کیلومتری نقطه کانونی زلزله تبریز ساکن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید