آواتار 12 در آستانه معرفی؛ شاهکار نو نادر فقیه زاده

به گزارش دنیای راه راه، برند نوپای آواتار که ماحصل همکاری چند کمپانی بزرگ چینی است، خود را برای معرفی یک محصول نو آماده سازی می نماید. این خودروی برقی آواتار 12 نام دارد و در دسته سدان های فول سایز قرار می گیرد. آورده نو چینی ها به وسیله نادر فقیه زاده طراحی شده و از لحاظ مشخصات فنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در توصیف جذابیت های آواتار 12 همین بس که پیشرانه آن 578 اسب بخار قدرت فراوری می نماید!

آواتار 12 در آستانه معرفی؛ شاهکار نو نادر فقیه زاده

شاید بدانید برند آواتار نتیجه همکاری چانگان با هواوی و شرکت باتری سازی CATL است. این برند چند ماه قبل با رونمایی از کراس اوور زیبای آواتار 11 وارد عرصه خودروسازی شد. سدان آواتار 12 هنوز به طور رسمی رونمایی نشده و مشخصات آن به وسیله سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به بیرون درز نموده است.

طراحی آواتار 12

سدان آواتار 12 از نظر طراحی شباهت فراوانی به برادر کراس اوور خود دارد. بدنه این سدان چینی سیال و فاقد خطوط و زوایای تیز است. مثل آواتار 11، چراغ های این خودرو نیز دارای ساختار بسیار باریکی هستند. سپر هم فرم اسپرتی دارد و دماغه خودرو را بسیار مجذوب کننده نموده است. تصاویر اولیه گویای آن هستند که در آواتار 12 خبری از آینه های جانبی رایج نیست و دو دوربین تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده می گذارند.

آواتار 12 در نمای عقب هم طراحی پویا و دلربایی دارد. همچون نمای روبرو، در این نما نیز چراغ ها خیلی باریک هستند. سپر عقب هم متورم و پف نموده به نظر می رسد. روی صندوق عقب بخشی وجود دارد که ظاهراً محل قرارگیری باله متحرک است.

ابعاد و وزن آواتار 12

از لحاظ ابعاد باید گفت سدان برقی آواتار 12 طولی برابر با 5020 میلیمتر و عرضی برابر با 1999 میلیمتر دارد. ارتفاع آن نیز 1460 میلیمتر است و فاصله محوری به 3020 میلیمتر می رسد. بد نیست بدانید با این ابعاد، آواتار 12 جثه ای بزرگ تر از ب ام و سری 5 دارد، اما در مقایسه با سری 7 کوتاه تر است.

با توجه به این جثه بزرگ و بهره مندی از پیشرانه برقی، 12 خودرویی سنگین وزن به شمار میرود. در نسخه دیفرانسیل عقب، این سدان لیفت بک، 2180 کیلوگرم وزن دارد. در نسخه چهار چرخ محرک، این رقم به 2300 کیلوگرم می رسد.

مشخصات فنی

آواتار 12 با دو پیشرانه راهی بازار خواهد شد. در نسخه تک دیفرانسیل موتور برقی موجود روی محور عقب وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. این موتور که ساخت شرکت هواوی است، 313 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. در نسخه دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ محرک، یک موتور دیگر به محور جلو اضافه می گردد. مجموع قدرت پیشرانه در این نسخه به 578 اسب بخار قدرت می رسد. این پیشرانه دو موتوره قبلاً در اصل به کراس اوور آواتار 11 تعلق دارد.

در رابطه با ظرفیت باتری آواتار 12 فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، اما به احتمال قوی از همان باتری های به کاررفته در کراس اوور 11 در این خودرو استفاده خواهد شد. اگر این پیش بینی درست از آب دربیاید، در آن صورت مشتریان امکان انتخاب از بین دو پک 90.4 و 116.8 کیلووات ساعتی را خواهند داشت. این باتری ها از نوع NMC هستند و به وسیله شرکت CATL فراوری می شوند.

شایان ذکر است برند آواتار در سال 2018 و به وسیله دو شرکت چانگان و نیو تأسیس شد. پس از مدتی شرکت نیو به خاطر مسائل مالی از این پروژه مشترک کنار کشید. در نتیجه چانگان در پی همکاری با سایر شرکت های بزرگ چینی رفت. در حال حاضر 40.99 درصد از سهم این برند نوپا در اختیار چانگان و 17.1 درصد در اختیار CATL است.

به جامانده سهم هم به چند سرمایه گذار بزرگ دیگر تعلق دارد. اگرچه نام هواوی در بین سرمایه گذاران به چشم نمی خورد، ولی این کمپانی تأمین کننده اصلی نرم افزار، موتور های برقی و بعضی قطعات مهم دیگر است.

پس از ورود به بازار، آواتار 12 باید با رقبای توانمندی مثل نیو ET7 و زیکر 001 رقابت کند. در حال حاضر کراس اوور 11 از استقبال مناسبی برخوردار است و آمار فروش آن از زمان معرفی تا به امروز به 10755 دستگاه می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1997

به "آواتار 12 در آستانه معرفی؛ شاهکار نو نادر فقیه زاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواتار 12 در آستانه معرفی؛ شاهکار نو نادر فقیه زاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید