اختصاص هزار واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان در بیمارستان های خراسان رضوی

به گزارش دنیای راه راه، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک هزار واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان و تزریق به گروه های هدف در بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

اختصاص هزار واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان در بیمارستان های خراسان رضوی

دکتر امیر رضا صالح مقدم اضافه نمود: این واکسن ها از نوع ایرانی و هلندی به بیمارستان های امام رضا (ع)، قائم (عج)، شهید کامیاب، طالقانی، دکتر شیخ، شریعتی و اکبر در مشهد و بعضی از بیمارستان های شبکه های تابعه زیر پوشش دانشگاه تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: برای آزمایش سریع آنفلوانزا از افراد علامت دار، بیش از چهار هزار تست رپید در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است که در مدت 30 دقیقه ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری را تشخیص می دهد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دریافت واکسن برترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزاست، گفت: بیش از 80 سال است که از واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری استفاده می گردد.

دکتر صالح مقدم اضافه نمود: واکسیناسیون آنفلوانزا به طور موثری از بستری شدن مجدد، مراجعات سرپایی و مقدار بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری جلوگیری می نماید.

وی ادامه داد: بر اساس آنالیز های صورت گرفته، احتمال بستری شدن در بخش های مراقبت ویژه افرادی که واکسن آنفلوانزا را دریافت نموده اند صفر است و حتی در صورت بستری شدن میانگین آن چند روز کمتر است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن درخواست از تمامی کادر درمان واجد شرایط تزریق واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: از تمامی کادر درمان بیمارستان هایی که واکسن به آن ها اختصاص یافته است، درخواست می گردد جهت حفظ سلامتی خود در انجام واکسیناسیون اقدام نمایند.

جدا از واکسن های آنفلوانزا که در بخش خصوصی و داروخانه ها موجود است، سالانه در بخش دولتی واکسن آنفلوانزا برای جامعه هدف در منطقه ها زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همگام با کشور اختصاص می یابد که کارکنان بخش های عفونی، کارمندان محیط زیست، دامپزشکی و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید از جمله جامعه هدف در این زمینه به شمار می روند.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1878

به "اختصاص هزار واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان در بیمارستان های خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص هزار واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان در بیمارستان های خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید