از تکرار تجربه تلخ عسلویه در شمال بوشهر جلوگیری شد

به گزارش دنیای راه راه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تفاهم انجام شده، شمال استان بوشهر با حفظ محیط زیست توسعه خواهد یافت و تجربه عسلویه تکرار نمی گردد.

از تکرار تجربه تلخ عسلویه در شمال بوشهر جلوگیری شد

به گزارش از ، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در حاشیه سفر به دیلم و آنالیز وضع محیط زیستی منطقه ویژه مالی شمال استان بوشهر، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به اینکه برای توسعه شمال استان چیزی شبیه عسلویه پیش بینی شده بود؛ برای اینکه در اینجا مانند عسلویه محیط زیست قربانی توسعه نگردد، ارزیابی ها با دقت صورت گرفت.

او ادامه داد: با تجربه بدی که از عسلویه بود یعنی توسعه بدون رعایت مسائل زیست محیطی، مردم به این نتیجه رسیدند که این تجربه نباید تکرار گردد توسعه نباید محیط زیست را قربانی کند. محیط زیست حقوق مردم است چه نسل کنونی چه نسل بعد و نباید آن را قربانی توسعه کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: بر همین اساس در طرح توسعه شمال استان بوشهر تجدید نظر صورت گرفت. قبلا خور ها و حریم خور ها هم در توسعه دیده شده بود و قرار بود به صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی تبدیل گردد که الان همه این موارد حذف شده و خوریات و حریم آن ها از توسعه بیرون هستند.

کلانتری تاکید نمود: در این خوریات در آینده هم اجازه تاسیس اسکله و آب شیرین کن داده نخواهد شد.

او توضیح داد: اگر این موارد رعایت گردد از نظرما توسعه شمال استان بلامانع است و تفاهم شده که این اتفاق بیفتد. یعنی محیط زیست و حریم دریا و خور ها حفظ گردد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: قرار شد در این منطقه فقط صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد گردد و پالایگشاه ها حذف شدند تا تجربه های بد عسلویه تکرار نگردد.

کلانتری گفت: امیدواریم با تفاهم جدید هم شمال استان بوشهر توسعه یابد هم محیط زیست حفظ گردد.

او درباره کمیته ملی ساماندهی محیط زیست عسلویه که در سفر اسفند 97 رئیس جمهور به استان بوشهر تصویب شد، نیز گفت: کار های این کمیته انجام گرفته و به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شده و باید در دولت تصویب گردد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 203

به "از تکرار تجربه تلخ عسلویه در شمال بوشهر جلوگیری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تکرار تجربه تلخ عسلویه در شمال بوشهر جلوگیری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید