اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای حمل مناقشه مرزی با ارمنستان

به گزارش دنیای راه راه، نخست وزیر جمهوری آذربایجان اظهار کرد، کشورش حاضر به یافتن راه حلی در قبال مساله مشخص مرز با ارمنستان به شیوه ای سازنده است.

اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای حمل مناقشه مرزی با ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، علی اسدوف، نخست وزیر جمهوری آذربایجان در اظهاراتی در نشست شورای سران دولتهای سازمان کشورهای مستقل همسود در شهر مینسک اظهار کرد، جمهوری آذربایجان حاضر به یافتن راه حلی برای موضوع معین مرز با ارمنستان به شیوه ای سازنده است و بنابراین باکو از پیشنهاد روسیه برای ایجاد یک کمیسیون سه جانبه مربوط به معین و علامت گذاری مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان حمایت می نماید.

علی اسدوف بیان داشت، معین و علامت گذاری مرز با ارمنستان به سبب اشغال شدن اراضی جمهوری آذربایجان از سوی نیروهای مسلح ارمنستان غیرممکن بوده است.

نخست وزیر جمهوری آذربایجان تاکید نمود، حالا بعد از خاتمه یافتن درگیری های دو کشور، جمهوری آذربایجان آغاز به نصب زیرساختهای مرزی خود نموده و کاملا آماده بوده و میخواهد مساله علامت گذاری مرز با ارمنستان را به شیوه ای سازنده حل نماید.

اسدوف ادامه داد: در این مورد باکو از پیشنهاد روسیه برای ایجاد یک کمیسیون سه جانبه مربوط به معین و علامت گذاری مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1419

به "اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای حمل مناقشه مرزی با ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای حمل مناقشه مرزی با ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید