اولین مک بوک پرو 13 اینچی مبتنی بر معماری آرم معرفی گردید

به گزارش دنیای راه راه، اپل در مراسم One More Thing امشب، پس از معرفی مک بوک ایر 2020 و مک مینی 2020، سومین محصول مبتنی بر معماری آرم خود را معرفی کرد. یک مک بوک پرو 13 اینچی با پردازنده M1 که دستاوردهای جدید برای اپل در پی داشته است.

اولین مک بوک پرو 13 اینچی مبتنی بر معماری آرم معرفی گردید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مک بوک پرو 13 اینچی جدید اپل از نظر ظاهری تفاوتی با مدل های پیشین ندارد و عظیم ترین تغییر و ارتقا آن به پردازنده آرم M1 معطوف می گردد که به طور اختصاصی توسط اپل طراحی و ساخته شده است. در حقیقت، ما با اولین مک بوک پرو تاریخ اپل با یک پردازنده غیر اینتلی روبرو هستیم.

همان طور که در مقاله معرفی پردازنده اپل سیلیکون M1 اشاره شد؛ این چیپ ست به 8 هسته پردازشی مجهز شده است که 4 هسته پردازشی در سطح بالا و 4 هسته پردازشی در سطح پایین تری با تمرکز روی مصرف بهینه انرژی کار می نمایند.

به علاوه، مجهز به 8 هسته پردازشی گرافیکی و 16 هسته شبکه عصبی به همراه 12 مگابایت حافظه کش و فناوری ساخت 5 نانومتری است.

اپل می گوید با این پردازنده، شاهد افزایش سرعت 2.8 برابری عملکرد CPU نسبت به نسل قبلی این دستگاه هستیم. همین طور، عملکرد GPU یا پردازنده گرافیکی 5 برابر شده است. در یادگیری ماشینی نیز عملکرد مک بوک پرو جدید 11 برابر سریع تر و بهتر شده است.

اپل می گوید مک بوک پرو 2020 تا 3 برابر سریع تر از بهترین لپ تاپ ویندوز رقیب اش است و اعتقاد دارد سریع ترین لپ تاپ حرفه ای و کامپکت جهان است.

اپل یک باتری 58.2 وات ساعتی روی این لپ تاپ انداخته است تا 17 ساعت وب گردی و 20 ساعت پخش فیلم در یک بار شارژ داشته باشد. شارژر همراه این دستگاه 61 واتی و از نوع USB-C است.

این دستگاه به یاری فناوری Secure Enclave در پردازنده M1 از ویژگی Touch ID استفاده می نماید تا امنیت بالاتری فراهم کند. مانند مک بوک ایر و مک مینی به درگاه های USB 4 و تاندربولت 3 مجهز شده است و از نمایشگرهای 6K پشتیبانی می نماید.

اپل برای خنک کردن مک بوک پرو خود از یک سیستم خنک نماینده اکتیو مجهز به فن استفاده نموده است. در مک بوک ایر شاهد خنک نماینده نبودیم.

این لپ تاپ در دو مدل رم 8 و 16 گیگابایتی با ظرفیت های 256، 512 گیگابایت یا 2 ترابایت SSD وارد بازار می گردد. این لپ تاپ به صورت پیش فرض با سیستم عامل مک او اس Big Sur عرضه خواهد شد.

قیمت پایه مک بوک پرو 2020 همانند مدل اینتلی و 1299 دلار است و پیش خرید آن از امروز شروع می گردد. فروش رسمی این لپ تاپ حرفه ای از 17 نوامبر شروع خواهد شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1032

به "اولین مک بوک پرو 13 اینچی مبتنی بر معماری آرم معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مک بوک پرو 13 اینچی مبتنی بر معماری آرم معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید