ایدرو و ایمیدرو بورسی می شوند؟

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران: معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه های سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه بورسی شدن ایدرو و ایمیدرو فعلا متوقف شده است، توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.

ایدرو و ایمیدرو بورسی می شوند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، ابوالقاسم شمسی، درمورد عرضه نشدن سازمانهای ایدرو (گسترش و نوسازی صنایع) و ایمیدرو (توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) در بازار سرمایه شرح داد: درمورد عرضه ایدرو و ایمیدرو بحث هایی مطرح شده بود که فعلا مسکوت مانده و دولت مصوبه ای در این باره نداده است. این موضوع دلایل مختلفی داشت . نخست آنکه احتیاجمند مصوبه هیات وزیران بود و از سوی دیگر این موضوع مطرح شد که این دو سازمان توسعه ای هستند و با توجه به تکالیفی که قانون اصل 44 بر عهده سازمان های توسعه ای گذاشته بود و نیز با توجه به اساسنامه این دو شرکت، تصمیم برای واگذاری را با مسائل و ابهاماتی روبرو کرد.

وی ادامه داد: در نهایت قرار شد شرکت های زیرمجموعه ایدرو و ایمیدرو به صورت مجزا واگذار شوند و این در دستور کار سازمان خصوصی سازی واقع شده است. دو سازمان هم همکاری های خوبی داشتند.

بر اساس این گزارش، پیش از این علیرضا صالح - رئیس سازمان خصوصی سازی - اعلام نموده بود که عرضه سهام ایدرو و ایمیدرو به مصوبه هیأت وزیران احتیاج دارد و در صورت اخذ این مصوبه تا سرانجام اردیبهشت، مراحل آماده سازی آنها برای عرضه در بورس انجام می گردد که امیدواریم زمینه پذیرش این مجموعه ها در نیمه نخست سال جاری در بازار سرمایه فراهم گردد؛ بنابراین در صورت تصویب هیأت وزیران، سهام ایدرو و ایمیدرو تا سرانجام شهریور عرضه می گردد.

اما طبق گفته های شمسی فعلا پای ایدرو و ایمیدرو به بورس باز نخواهد شد و قرار است سه شرکت زیرمجموعه ایمیدرو و دو شرکت زیرمجموعه ایدرو بورسی شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 858

به "ایدرو و ایمیدرو بورسی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایدرو و ایمیدرو بورسی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید