بارش باران در جلگه و بارش برف در ارتفاعات گیلان

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران/گیلانکارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش محسوس دما در ارتفاعات بالادست، از احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی استان اطلاع داد و یادآور شد: از اواخر وقت فردا این سامانه ناپایدار تضعیف شده و بارش های پراکنده در بعضی از نقاط جلگه ای پیش بینی می گردد.

بارش باران در جلگه و بارش برف در ارتفاعات گیلان

یوسف شجاعی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تا ظهر امروز در اکثر نقاط استان آسمانی صاف و آفتابی داشتیم، اظهار کرد: با ورود توده هوای سرد و بارشی از نواحی غربی استان از بعدازظهر امروز به تدریج شاهد افزایش ابر و وزش باد هستیم.

وی رشت با 29 درجه سانتی گراد را گرم ترین و دیلمان با هفت درجه سانتی گراد را سردترین نقطه استان طی امروز دانست و اضافه نمود: در حال حاضر آسمان گیلان ابری است و بارش باران در بعضی از نقاط شروع شده و طی امشب و فردا بارندگی در بعضی از ساعات شدید خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان، کاهش دما، وزش باد و رعد و برق در جلگه را از جمله پدیده های جوی مورد انتظار طی فردا دانست و توضیح داد: با ورود این سامانه بارشی تا دوشنبه به تناوب بارندگی، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می گردد.

شجاعی از آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها اطلاع داد و گفت: به دلیل بالا آمدن آب رودخانه ه، گیلانیان و مسافران از مستقر شدن در راستا رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در ارتفاعات بالادست، از احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی استان اطلاع داد و یادآور شد: از اواخر وقت فردا این سامانه ناپایدار تضعیف شده و بارش های پراکنده در بعضی از نقاط جلگه ای پیش بینی می گردد و به تدریج شاهد کاهش ابر در استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار داشت: دریای خزر فردا مواج و طوفانی خواهد بود و ارتفاع موج در نواحی ساحلی به بیش از سه متر نیز خواهد رسید لذا دریا از امروز تا دوشنبه برای فعالیت های دریایی نامناسب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 229

به "بارش باران در جلگه و بارش برف در ارتفاعات گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در جلگه و بارش برف در ارتفاعات گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید