بازسازی خانه و ساختمان های قدیمی با اعمال 12 نکته مدرن

به گزارش دنیای راه راه، یکی از خدمات اصلی گروه مهندسی خبرنگاران بازسازی ساختمان است. در این مقاله بازسازی منازل قدیمی را مورد بحث قرار داده ایم. مطالبی همچون اجزای مختلف بازسازی آپارتمان، فرایند و مراحل یک پروژه بازسازی آنالیز شده است.

بازسازی خانه و ساختمان های قدیمی با اعمال 12 نکته مدرن

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی نمای ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

آشنایی با بازسازی خانه

بازسازی منزل و بازسازی آپارتمان به مجموعه فرایندهایی گفته می گردد که به منظور ایجاد تغییرات کلی و یا جزئی در ظاهر منزل و یا در بنای آن انجام می گیرد.

از اهداف اصلی در فرایند بازسازی و نوسازی خانه در جهت بهبود شرایط بنای فرسوده مقاوم سازی در مقابل زلزله می باشد.

بازسازی با هدف تغییر شکل ظاهری خانه، از یک خانه با ظاهری یکنواخت به خانه ای با ظاهری جذاب نیز انجام می گیرد.

نکته: این فرایند نسبت به ساخت و احداث واحدهای ساختمانی جدید هزینه کمتری در پی خواهد داشت. زیرا بنای اصلی ساختمان آماده است و تنها نوسازی و کاربردی تر شدن منزل احتیاج است تا انجام پذیرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخمین هزینه برای بازسازی خانه خود میتوانید از طریق صفحه مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید، همچنین برای دیدن نمونه کارهای گروه ما کلیک کنید.

نمونه کارهای بازسازی تیم مهندسی خبرنگاران

چرا بازسازی منازل و برخی ساختمان ها امری اجتناب ناپذیر است؟

  1. لازم بودن شدید بازسازی یا تعویض برخی از قسمت های ساختمان
  2. زیبایی و مدرن سازی خانه
  3. بهینه سازی و افزایش کارایی فضای داخلی
  4. همگام شدن با جدیدترین متدهای دکوراسیون داخلی
  5. تغییر نقشه ساختمان
  6. مقاوم سازی ساختمان طبق متد روز
  7. تنوع در دکوراسیون و طراحی

انجام بازسازی خانه یکی از اصلی ترین خدمات خبرنگاران به شمار می رود، برای دیدن نمونه کارهای ما کلیک کنید، همچنین می توانید از صفحه مشاوره به صورت رایگان مشاوره ای کامل جهت بازسازی منزل خود دریافت کنید.

چه بخش هایی در ساختمان احتیاجمند بازسازی است؟

بازسازی منزل از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام تغییرات متفاوتی در فضا های مختلف خانه ایجاد خواهد نمود. بازسازی هایی که برای محیط خارجی خانه انجام می گردد با بازسازی داخلی منزل کاملا متفاوت است.

نکته: گفتنی است که بازسازی خانه و اینکه چه بخش هایی احتیاجمند بهسازی هستند به نظر مشتری و نظر کارشناسان بستگی خواهد داشت.

1. نوسازی سرویس بهداشت یک اصل ضروری

بازسازی سرویس بهداشتی یک اصل انکار ناپذیر در مدرن سازی و بازسازی خانه های قدیمی به شمار می رود. امروزه طراحی داخلی سرویس های بهداشتی کاملا متفاوت تر از گذشته شده است.

بازسازی سرویس های بهداشتی بیشتر در زمینه های زیر انجام می گیرد.

  • تعویض توالت فرنگی
  • توالت ایرانی
  • اعمال سیفون توکار
  • افزودن قسمت هایی از جمله روشویی های کابینت دار
  • کابین دوش
  • وان
  • جکوزی
  • بازسازی سنگ و کاشی کف و دیوارها
  • افزودن برخی از امکانات مثل سقف کاذب و نورپردازی های حرفه ای

2. تعمیر و بهسازی تاسیسات ضرورتی

بازسازی برخی از تاسیسات کاملا با بهسازی تاسیسات آب، برق و گاز رابطه مستقیم دارد که نخستین گام و مهمترین گام در بازسازی منزل به شمار می رود. تمام بازسازی ها به شرط کارکرد مناسب آن ها از طریق تعمیراتی که در کالبد انجام می گردد، کارایی خاصی را متحمل می شوند.

اگر تعمیرات اصولی زیرکار به درستی انجام نپذیرد، سریعا تمام بازسازی های روکار بی استفاده و فرسوده خواهند شد. در زیر گزینه هایی آورده شده است که در بهسازی تاسیسات قطعا انجام خواهد شد.

  • تعویض لوله های فرسوده با لوله های نو
  • تعمیر موتورخانه یا تعویض آن با پکیج های گرمایشی مدرن
  • برق کشی مجدد
  • تعویض کابل ها و لوله های انتقال انرژی

3. بهسازی و نوسازی استخر در بازسازی ساختمان

تعمیر استخر اغلب برای بازسازی بناهای ویلایی مهم است. زیرا که استخر، سونا و جکوزی از مشاعات لوکس و لاکچری به شمار می رود.

مهمترین گزینه در بهسازی استخر بحث بازسازی تاسیسات به شمار می رود. فرسودگی تاسیسات زیر کار استخر و جکوزی ها علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن کاربردی بودن آن ها می گردد، سبب ایجاد جلوه بد برای فضا نیز خواهد شد.

ترمیم کاشی کاری ها نیز بخشی از بهسازی استخر به شمار می رود که زیبایی را برای آن ایجاد خواهد نمود.

4. تنوعی ارزانتر با نوسازی کابینت

بازسازی کابینت های آشپزخانه اصلی ترین آیتم نوسازی منزل به شمار می رود. زیرا آشپزخانه قلب خانه است و مهم ترین گزینه زیبایی و کاربردی آن کابیت ها هستند. دلیل دیگر بازسازی کابینت فرسودگی و از کار افتادگی بخش های متفاوتی از کابینت بندی است.

امروزه کابینت هایی با طراحی مدرن و طراحی کلاسیک یا همان ممبران وجود دارند که خوشبختانه طراحان، گزینه های بسیار زیبایی برای بهسازی کابینت ها طراحی می نمایند.

گاهی بازسازی آشپزخانه تنها با تعویض کابینت ها به انتها می رسد.

گاهی کیفیت کابینت ها پایین است و احتیاج به تعویض پیش از موعد خواهند داشت.

برخی اوقات نیز خریداران منزل از مدل کابینت ها و چیدمان پیشین راضی نیستند و شروع به تعویض و تغییرات مورد پسند خود خواهند کرد.

گاهی ممکن است سبک کابینت ها با سبک دیگر نقاط خانه هماهنگ نباشد و احتیاج به تعویض وجود داشته باشد. مثلا سبک قالب بر خانه مدرن است ولی سبک کابینت ها کلاسیک است که با هم همخوانی ندارند، بنابراین تعویض کابینت ها مناسب ترین گزینه برای ایجاد هم خوانی سبک ها خواهد بود.

5. بهسازی تجهیزات گرمایش و سرمایش

سیستم گرمایشی و سرمایشی همواره برای راحتی ساکنان خانه تعبیه می گردد. این تجهیزات به دلیل کارکرد مداوم احتیاج به بهسازی و تعمیر دارند که بهترین بازدهی را برای ساکنان ایجاد نمایند.

تعمیر سیستم های خنک نماینده و گرمایشی مانند کولرهای گازی و آبی، چیلر، فن کویل، موتورخانه، پکیج های خانگی و سیستم های گرمایش از کف، بازسازی هایی هستند که با صرف هزینه ای نه چندان زیاد می توان به بازدهی بیش از آنچه که انتظار می رود، دست یافت.

6. تعمیر و بهسازی آسانسور در بازسازی ساختمان

برای شروع بازسازی آسانسور یکی از مهمترین کار ها، بازسازی کابین آسانسور و بازسازی تجهیزات آسانسور به شمار می رود. تعویض یا ترمیم کابین آسانسور ممکن است اغلب جنبه زیبایی و تزیینی را داشته باشد. ولی تعمیر بخش تاسیساتی به دلیل فرسودگی تجهیزات است که اغلب برای بازسازی آسانسور بسیار ضروری خواهد بود.

نکته: بازسازی کابین اگر تنها به دلیل زیبایی باشد، ضروری نیست و در بازسازی ساختمان نقش چندانی نخواهد داشت.

7. بازسازی آشپزخانه، بازسازی قلب خانه

از آنجایی که آشپزخانه قلب هر خانه است، زیبایی آن تاثیر چشمگیری برای کل خانه دارد. در بازسازی منزل توجه به بازسازی آشپزخانه برای هر چه کاربردی تر شدن و مدرن شدن آن امری کاملا لازم و ضروری خواهد بود.

نکته: برجسته ترین بخش طراحی داخلی ساختمان های قدیمی بازسازی آشپزخانه به شمارمی رود.

بازسازی آشپزخانه های قدیمی:

  • تعمیر زیرکار
  • تعویض لوله ها
  • تعویض سنگ و کاشی دیواره ها و کف شروع
  • تعویض شیرآلات
  • تعویض کابینت ها
  • نصب اجاق گاز رومیزی
  • هود

در آشپزخانه هایی که اتصالات سالم هستند و احتیاج به تعمیر و تعویض زیرکار نیست، فقط کاشی ها تعویض می شوند و سپس به کابینت ها و شیرآلات رسیدگی خواهد شد.

8. بهسازی درب و پنجره در بازسازی ساختمان

از جمله موثرترین آیتم ها که در شکل ظاهری خانه بسیار موثر است، درب ها و پنجره ها به شمار می رود. در بازسازی آپارتمان علاوه بر تغییرات ظاهری، هدف مهمی که امروزه بیشتر از گذشته به آن توجه می گردد، بهینه سازی مصرف انرژی است.

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های یو پی وی سی و پنجره های آلومینیومی بسیار در صرفه جویی انرژی موثر واقع می گردد.

9. نوسازی و زیباسازی سقف

بازسازی سقف از فرایندهای نوسازی ارزان و بی دردسر محسوب می گردد. این نوع بازسازی علاوه بر ارزان بودن جلوه جدیدی به فضا خواهد داد که بسیار چشمگیر می باشد.

بازسازی سقف شامل:

  • اجرای سقف کاذب
  • گچبری
  • پی وی سی
  • سقف کشسان
  • نورپردازی

بازسازی نورپردازی در سقف شامل نصب نور مخفی و تعویض لوسترها است که علاوه بر زیبایی که خلق می گردد، سبب بهینه سازی مصرف انرژی و برق نیز خواهد شد.

10. بازسازی روف گاردن

روف گاردن نیز مانند حیاط حتی بیشتر از آن، در معرض آسیب قرار گرفته است. به همین دلیل بسیاری از مواقع به تعمیر و بازسازی احتیاج خواهد داشت.

تعویض گلدان ها، تعویض چمن، هرس کردن درخت ها از ترمیم های روکار هستند که در بازه های زمانی کوتاه، مثلا ماهی یک مرتبه، بهتر است انجام شوند.

البته تعمیراتی مثل بازسازی زهکشی کف، بازسازی لوله ها و تاسیسات آبیاری، بهسازی آلاچیق، شومینه، منقل و فرنیچر احتمالی موجود در روف گاردن از جمله موارد بازسازی هستند که ممکن است در فاصله های زمانی بیشتری احتیاج به تعمیر داشته باشند.

11. بازسازی و زیباسازی محوطه و حیاط

بازسازی محوطه به اجرای بهسازی و نوسازی حیاط و باغچه مربوط می گردد. البته اگر این قسمت از بهسازی، بازسازی مشاعات باشد، بهسازی پارکینگ و بهسازی راه پله ها نیز در این دسته قرار می گیرد.

این کار با هدف زیبایی چشمگیرتر و به روز رسانی این قسمت ها انجام خواهد شد.

تعویض گلدان ها، چمن و هرس درختان از ترمیم های کم هزینه

بازسازی سرامیک های دیوار، تعویض پوشش کف و اجرای نور مخفی نیز از بازسازی های اساسی محوطه های باز محسوب می گردد.

12. نوسازی و مرمت کف

کف برای زیبایی و کاربردی بودن از نظر راحتی در منزل، اهمیت بالایی دارد. بازسازی کف خانه های قدیمی باعث ایجاد تغییرات ظاهری چشمگیری خواهد شد. بهسازی و نوسازی کف شامل مواردی از جمله تغییر در موارد زیر می باشد.

  • کفپوش
  • پارکت
  • لمینت
  • اپوکسی
  • سنگ
  • سرامیک

این آیتم نیز مثل بازسازی سقف ساختمان های قدیمی در زمینه دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی دیگر جزء موارد ضروری به شمار می رود که به چشم خواهد آمد. گاهی نیز نوسازی کف مربوط به ظاهر نیست و این فرایند مربوط به لوله های کار گذاشته شده در کف است که به منظور تامین سیستم گرمایش، تعبیه می گردد. به همین دلیل احتیاج به تعویض یا نوسازی کفپوش نیز اجتناب ناپذیر خواهد شد.

بازسازی واحد های تجاری و اداری

بازسازی واحدهای اداری و تجاری به منظور جذب بیشتر مشتری می باشد.

همینطور مرمت قسمت های کهنه و از کار افتاده، به منظور کابردی شدن، انجام می پذیرد.

البته گاهی برخی از فروشگاه ها ضرورتی برای بازسازی ندارد ولی صرفا برای زیباسازی و کاربری جدید اقدام به انجام این فرایند نموده باشند.

گاهی بری برخی از فروشگاه ها، محل های تجاری و حتی اداری، اداره بهداشت و سلامت دستور بازسازی را صادر می نماید تا کارایی بهتری داشته باشند. انواع بازسازی سازه های تجاری و اداری شامل موارد زیر می گردد.

1. بازسازی مزون لباس

بازسازی مزون لباس بیشتر برای تغییر در دکوراسیون داخلی با توجه به سلیقه مشتری و مدرن ساختن فضا طبق احتیاج مشتریان، صورت می گیرد

. تغییر دکور، تغییر وسایل دکوراتیو و اکسسوری ها برای جذب و راضی نگه داشتن مشتری و همینطور جهت هماهنگ کردن مکان با محصولی که در آنجا به فروش می رسد، انجام می گردد.

2. بازسازی مطب پزشکی و دندان پزشکی

بازسازی مطب دندان پزشکی برای بهینه سازی محیط کار و راحتی مراجعین صورت می پذیرد و علاوه بر آن مکان را برای استفاده از ادوات و تجهیزات پیشرفته دندان پزشکی آماده و فراهم می سازد.

3. بازسازی آرایشگاه زنانه

برای زیبا بودن هرچه بیشتر و به روز شدن، بازسازی آرایشگاه زنانه را انجام می دهند. فضای این محل و به روز بودن آن برای جذب مشتریان بیشتر تاثیر به سزایی را به همراه خواهد داشت.

گاهی نیز اضافه کردن کاربری در سالن مانند بخش تتو و کاشت ناخن به برخی از سالن های زیبایی، به انگیزه ای برای بازسازی سالن تبدیل می گردد.

4. بازسازی واحد های تجاری مختلف

از آنجایی که برخی واحدهای تجاری اجاره ای هستند، با هر بار تغییر مکان تغییر در دکوراسیون داخلی الزامی می گردد. زیرا ممکن است دکوراسیون داخلی مکان جدید مناسب با کاربرد و مشتریانی که کسب و کار جدید دارد را به همراه نداشته باشد.

جمع بندی کلی برای بازسازی خانه

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم بازسازی مجموعه ای از فرایندها است که هر کدام مراحل و سلسله مراتب مربوط به خود را شامل می گردد. در بازسازی منزل می توانیم مراحل انجام اجرای پروژه بهسازی را در 6 مرحله معرفی کنیم که در این قسمت آنها را نام برده ایم.

  1. انتخاب یک گروه مهندسی در حوزه بازسازی خانه
  2. بازدید و برآورد اولیه پروژه بازسازی منزل
  3. عقد قرارداد با آن شرکت
  4. شروع عملیات تخریب
  5. شروع عملیات بازسازی ساختمان
  6. اتمام کار و تحویل آپارتمان به مالک

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخمین هزینه برای بازسازی خانه خود میتوانید از طریق صفحه مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید، همچنین برای دیدن نمونه کارهای گروه ما کلیک کنید.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 630

به "بازسازی خانه و ساختمان های قدیمی با اعمال 12 نکته مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه و ساختمان های قدیمی با اعمال 12 نکته مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید