تور استانبول ارزان: بازگشایی موزه هنرهای مدرن استانبول در یک ساختمان تازه

به گزارش دنیای راه راه، موزه هنرهای مدرن استانبول که به عنوان اولین مقصد فرهنگی در این شهر شناخته می گردد، در ماه می، به صورت موقت در یک عمارت قدیمی در منطقه مرکزی بی اوغلو، بازگشایی خواهد شد.

تور استانبول ارزان: بازگشایی موزه هنرهای مدرن استانبول در یک ساختمان تازه

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

موزه هنرهای مدرن استانبول، به عنوان مقصد کلیدی فرهنگی کشور ترکیه، همواره پر از گردشگرانی است که می خواهند آثار هنری نقش بسته بر بوم های بزرگ نقاشی را تماشا نمایند.

بعضی از افراد جلوی آثار هنرمند مشهور آلمانی، آنزلم کیفر (Anselm Kiefer)، متوقف می شوند، در حالی که دیگران به شگفتی شاهکارهای نقاش انتزاعی ترکیه، فخرالنساء زید (Fahrelnissa Zeid) می نگرند یا به تصاویر سیاه و سفید استانبول، آثار عکاس افسانه ای ترکیه، آرا گولر (Ara Güler)، خیره می شوند.

از زمان افتتاح موزه هنرهای مدرن استانبول در تاریخ 11 دسامبر 2004 در تنگه بسفر (Bosphorus)، نقطه ای فوق العاده با چشم اندازی از کاخ توپ قاپی (Topkapi Palace) از عصر عثمانی، این مکان تبدیل به یک سمبل از استانبول قرن بیست و یکم شده است که با آغوش باز به مدرنیته خوش آمد می گوید، ولی به گذشته خود هم افتخار می نماید.

موفقیت سریع موزه هنرهای مدرن استانبول یکی از دلایلی است که مجله مشهور نیوزویک (Newsweek)، استانبول را در جلد مجله سال 2005 خود به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای دنیا معرفی کرد.

ولی ظرف چند روز آینده، تمام آثار هنری مدرن برداشته خواهند شد، با دقت لیست بندی شده و در جعبه های محافظت شده ای، قرار خواهند گرفت.

ساختمان فعلی موزه که یک انبار دریایی شناخته شده به نام آنترپو شماره 4 (Antrepo No. 4) در ترکیه و مورد علاقه بسیاری از ساکنین استانبول، از زمان افتتاح موزه، است، تخریب خواهد شد.

پس از بستن درهای موزه در تاریخ 18ام مارس، این مکان در یک عمارت تاریخی در منطقه مرکزی بی اوغلو (Beyoğlu district) در ماه می، دوباره بازگشایی خواهد شد. این عمارت قدیمی، تا زمانی که یک موزه تازه در مکانی در بخش باستانی استانبول، برای نمایش این آثار و تاثیرگذاری بیشتر آن ها، ساخته گردد، خانه موقتی آثار مدرن هنری خواهد بود. ساختمان تازه، به وسیله رنزو پیانو، یک معمار ایتالیایی، طراحی خواهد شد؛ کسی که طراح اصلی آسمان خراش زیبای لندن، برج شارد، است. ساختمان تازه موزه تا سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

لونت چالیک اوغلو، مدیر طراحی موزه مدرن استانبول، اعتراف کرد که در زمان ترک این ساختمان که برای 14 سال اخیر، خانه موزه بوده است، حس حوزون (کلمه ترکی به معنی حزن و اندوهگین) وجود داشت.

افتتاح موزه هنرهای مدرن استانبول در آن موقع به وسیله رییس جمهور رجب طیب اردوغان و سپس نخست وزیر ترکیه، حمایت شد که موافقت خود را برای استفاده و بازسازی انبار دریایی، اعلام نموده بودند.

تجلی هنر در ترکیه، دستخوش دوره های زمانی مسئله ای بوده است، اما موزه هنرهای مدرن استانبول، مفتخر است که نه تنها بیش از 7 میلیون نفر را از زمان افتتاحش به خود جذب نموده است، بلکه آن ها از جوامع مختلف و گسترده کشور، به تماشا آن آمده اند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1654

به "تور استانبول ارزان: بازگشایی موزه هنرهای مدرن استانبول در یک ساختمان تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: بازگشایی موزه هنرهای مدرن استانبول در یک ساختمان تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید