برترین زمان برای سفر به گرجستان

به گزارش دنیای راه راه، یک خبر خوب! گرجستان کشوری است که در تمام فصول سال می توانید از آن تماشا کنید. آب و هوای این کشور کوچک به علت وجود کوه های قفقاز و دریای سیاه متنوع است. هر فصل زیبایی خاص خود را در گرجستان دارد. فصل بهار معتدل و آفتابی است و در ماه آوربل چند روز باران می بارد. تابستان گرجستان به ویژه در مرکز این کشور تابستان داغی است. پاییز مشابه بهار و کمی سردتر است درحالیکه زمستان تقریبا در همه جا به غیر از تفلیس برف می بارد. در ادامه درباره فصول مختلف سال در گرجستان و فعالیت هایی که می توان در این فصل ها در سفر به گرجستان انجام داد بیشتر خواهید خواند. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

برترین زمان برای سفر به گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

فصل بهار

اواسط ماه آوریل و ماه می، برترین زمان در فصل بهار برای سفر به گرجستان است. در این زمان هفته های بارانی به خاتمه رسیده و هوا گرم و آفتابی است و شب ها باد خنک و ملایمی می وزد. برترین فعالیت هایی که می توان در فصل بهار در این کشور انجام داد گردش در مرکز و پیاده روی در زمین های زیبای خارج شهر است. نباید فراموش کنید که از دریاچه های زیبای گرجستان تماشا کنید. فصل بهار، فصلی است که جشن های زیادی در آن برگزار می گردد. ممکن است حوالی عید پاک که در آوریل یا می قرار می گیرد به گرجستان سفر کنید. در گرجستان از تقویم ارتدوکس استفاده می گردد بنابراین، عید پاک دو هفته بعد از تعطیلات کاتولیک برگزار می گردد. در سال 2018، تعطیلات عید پاک در تاریخ 6 تا 9 آوریل است که این تاریخ ممکن است تغییر کند. تاریخ دیگری که ممکن است برای گردشگران جالب باشد، 26 می، روز استقلال این کشور است. در این روز در روستاولی می توانید شاهد برگزاری یک رژه باشید و از محصولات محلی کشاورزان امتحان کنید.

فصل تابستان

ماه های تابستان در گرجستان خشک و گرم هستند. ماه جولای و آگوست، به ویژه در مرکز، بسیار گرم است و دمایی از 25 تا 40 درجه خواهد داشت. با این حال، در دیگر نقاط کشور دما به نسبت پایین تر است. جولای و آگوست برترین ماه ها برای پیاده روی در منطقه ها کوهستانی گرجستان است. با سفر به گرجستان در فصل تابستان می توانید از شهر ساحلی باتومی تماشا کنید و شنا در دیای سیاه را تجربه کنید. توجه داشته باشید که در این فصل سال، این منطقه مرطوب و شرجی است. در فصل تابستان، کنسرت ها و فستیوال های زیادی مانند فستیوال جاز دریای سیاه در گرجستان برگزار می گردد.

فصل پاییز

گرجستان در فصل پاییز کم کم سرد می گردد و با برگ های چند رنگ درختان ظاهری زیبا به خود می گیرد. پاییز، مانند بهار فصل بارانی است و شرایط آب و هوایی دائم در حال تغییر است پس باید خود را برای روزهای گرم و سرد آماده کنید. یکی از برترین کارهایی که می توانید در سفر به گرجستان در فصل پاییز انجام دهید، پیاده روی در منطقه ها کوهستانی و تماشا منظره ها زیبای این کشور است. بعلاوه می توانید به ساحل بروید و شاهد آخرین روزهای گرم ماه سپتامبر باشید.

فصل زمستان

زمستان گرجستان سرد و برفی است. در بعضی از نقاط کشور دمای هوا تا 2 الی 4 درجه زیر صفر کاهش پیدا می نماید. ابته اگر دوست دارید شهرهایی که از برف پوشیده شده اند را ببینید، تفلیس ممکن است شما را ناامید کند. در تفلیس به ندرت برف می بارد و حتی اگر هم برفی ببارد خیلی زود آب می گردد و تنها خیابان های گِلی را به جا می گذارد. با این حال در زمستان می توانید منظره ها پوشیده شده از برف زیبا و جنگل های فوق العاده ای را در منطقه ها و شهرهای دیگر گرجستان ببینید. سفر به گرجستان آن هم در زمستان با بازدید از پیست های اسکی و شرکت در فعالیت های ورزشی لذت بخش تر خواهد شد. خرید آسان و مطمئن بلیط تهران تفلیس | بلیط تفلیس تهران

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد گرجستان به صفحه اصلی سایت خبرنگاران مراجعه کنید

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1483

به "برترین زمان برای سفر به گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای سفر به گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید