تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت های مرزی و گمرکی استان خوزستان

به گزارش دنیای راه راه، هیات رئیسه اتاق ایران با اعضای هیات نمایندگان اتاق اهواز طی نشستی که به صورت مجازی برگزار گردید، ملاقات و گفت وگو کردند. در این جلسه اقدامات اتاق اهواز طی سال 98 تشریح و اهم مسائل پیش روی فعالان مالی این استان مطرح شد.

تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت های مرزی و گمرکی استان خوزستان

در این نشست، غلامحسین شافعی، رئیس، حسین سلاح ورزی، نایب رئیس، غلامحسین جمیلی، عضو هیات رئیسه، محمدرضا رمضانی، دبیرکل و مظفر علیخانی، معاون استان ها و تشکل های اتاق ایران حضور داشتند.

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز در ابتدا گزارشی از اقدامات انجام شده در این اتاق طی سال 98 ارائه داد. وی به نشست هایی که طی سال گذشته درباره موضوعات مختلف برگزار شده، اشاره نمود و به تشریح فعالیت های اتاق اهواز در روبرو با سیل سال قبل، عقد تفاهم نامه بین مرکز فنی و حرفه ای استان و اتاق اهواز، برگزاری دوره های آموزشی و فعالیت های نمایشگاهی این اتاق پرداخت.

بر اساس اظهارات او در حال حاضر اتاق اهواز 581 کارت فعال بازرگانی دارد که متأسفانه در امسال به دلیل مسائل و مسائل مالی تعداد متقاضیان دریافت و تمدید کارت بازرگانی به نسبت با کاهش روبرو شده است.

این فعال مالی همچنین از تشکیل سه میز عراق، عمان و اوراسیا در اتاق اهواز با هدف تسهیل تجارت با این کشورها اطلاع داد و گفت: امروز مهم ترین معضلی که واحدهای فراوریی با آن درگیر هستند، نبود مواد اولیه فراوری است. این مسئله در بخش فولاد و صنایع پایین دست پتروشیمی ها نیز وجود دارد.

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر لزوم ایجاد شهرک صنعتی در مرز چذابه، خواهان تجهیز گمرک این مرز و پیگیری آن از سوی اتاق ایران شد.

در ادامه تک نرخی شدن ارز و سرانجام دادن به دخالت های دولت در قیمت گذاری انواع محصولات به منظور ایجاد فضایی همراه با آرامش در محیط مالی کشور به عنوان مطالبات فعالان مالی اهواز مورد تأکید نهاده شد.

با توجه به آنچه در این نشست مطرح شد، غلامحسین شافعی، رئیس مجلس بخش خصوصی کشور به موقعیت ویژه استان خوزستان و صندلی پررنگ این استان در اقتصاد ایران اشاره و توضیح داد: باید زیرساخت های مرزی این استان را تقویت کنیم و سرمایه گذاری در این بخش همیشه یکی از مطالبات اصلی بخش خصوصی بوده است. از طرفی نگرانی واحدهای فراوریی برای تأمین مواد اولیه را درک نموده و به جد در تلاشیم تا این مسئله را حل کنیم.

وی مشکل اصلی کشور را ناهماهنگی بین گفتار و کردار دانست و بر فاصله عمیق به این دو تأکید کرد.

رئیس اتاق ایران در ادامه اختلاف نظر در هر صندلیی بین اعضای یک خانواده را امری طبیعی برشمرد و گفت: وجود اختلاف نظر در هر حوزه و در هر سطحی طبیعی است. آنچه اهمیت دارد تعامل بین افراد و رسیدن به یک نگاه واحد است. بخش خصوصی باید بتواند از این دیدگاه های متفاوت و حتی گاهی متضاد به یک توافق رأی برسد و یک صدا مطالبات خود را مطرح کند. بخش خصوصی باید بتواند از کلیه امکانات و توانمندی های در اختیار استفاده بهینه کند.

در ادامه غلامحسین جمیلی نیز بر این هم صدایی و تعامل سازنده تأکید کرد و راز موفقیت را در اتحاد و همبستگی دانست. به باور او با آرامش و متنانت می توان مسائل را پشت سر گذاشت و در راستای ساماندهی شرایط و برآوردن انتظارات قدم برداشت.

محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران در ادامه از اعضای اتاق اهواز خواست تا تعاملات خود را با نمایندگان جدید مجلس تقویت نموده و از طرفی همکاری با مرکز پژوهش های اتاق ایران که به تازگی دور جدیدی از فعالیت های خود را با ریاست محمد قاسمی شروع نموده، در برنامه کاری خود قرار دهند.

مظفر علیخانی، معاون استان ها و تشکل های اتاق ایران نیز اشاره ای به فعالیت های اتاق ایران در راستای حل مسائل ارزی صادرکنندگان داشت. بر اساس گفته های او هیات رئیسه و اعضای کمیته ارزی اتاق ایران در این مدت جلسات متعددی درباره موضوع ارز با رئیس جمهور، معاون اول، رئیس مجلس، رئیس کل بانک مرکزی و وزرای مالی داشته اند. این موضوع همچنین در شورای گفت وگو نیز مطرح و آنالیز شده است. همچنین آخرین بخشنامه بانک مرکزی در این رابطه را نیز نقد و پیشنهادهای اصلاحی خود را عنوان نموده اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 898

به "تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت های مرزی و گمرکی استان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت های مرزی و گمرکی استان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید