تاثیرات صنعت گردشگری در سطح مقاصد چگونه سنجیده می شود؟

به گزارش دنیای راه راه، سنجش تاثیرات صنعت گردشگری در مقصد، نکته ای کلیدی در سال 2017، سال توسعه گردشگری بین المللی پایدار، بوده است. برای جزئیات بیشتر این خبر با ما همراه باشید.

تاثیرات صنعت گردشگری در سطح مقاصد چگونه سنجیده می شود؟

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، مشاهداتی را از سراسر جهان گردآوری کرده است تا در مورد مزیت های نظارت موثر پایدار بر صنعت گردشگری در سطح مقصد، گفتگو کند. جلسه شبکه جهانی بین المللی مشاهدات گردشگری پایدار سال 2017 (INSTO) در روز 13 و 14ام دسامبر (22 و 23 آذر) در شهر مادرید در مقر اصلی UNWTO برگزار گشت.

این رویداد با سرو صبحانه آغاز شد و در حین آن، اعضای INSTO، تجربیات و مقاصد مورد علاقه خود را به اشتراک گذاشتند. جلسه در طول دو روز، با به اشتراک گذاری تجارب نظارت بر تاثیرات گردشگری، فرصت های حاصل از تجزیه و تحلیل جغرافیایی برای سنجش آثار گردشگری، اهمیت پرورش منطقه ها کاتالیزوری (سرعت بخشیدن به صنعت گردشگری) و اقتصاد گردشی در گردشگری ادامه پیدا کرد.

علاوه بر این مباحث، شرکت کنندگان، اطلاعاتی در مورد ساختارهای مختلف عملیاتی و تکنیکی سیستم های نظارت بر مقصد، تجزیه و تحلیل جغرافیایی و فرصت های ناشی از مزیت های منطقه برای تجزیه و تحلیل فرایند به موقع و دقیق، رویکرد مشارکتی و رضایت جامعه بومی، ارتباطات بین تلاش های بومی برای نظارت و اهداف توسعه جهانی و همچنین مصرف مشترک و زنجیره ارزش های مرتبط و نقش مدل های تجارت گردشی برای بهبود مدیریت منابع در صنعت گردشگری را به اشتراک گذاشتند.

طالب ریفای، دبیرکل سازمان UNWTO در سرانجام این رویداد گفت:

شبکه مشاهدات سازمان گردشگری جهانی، به عنوان یکی از شرکای جامعه گردشگری، تعهد خود را در مورد گردشگری پایدار که باعث توسعه در سال آینده خواهد شد، اعلام می کند.

سنجش تاثیرات صنعت گردشگری در مقصد، نکته ای کلیدی در سال 2017، سال توسعه گردشگری بین المللی پایدار بوده است.

از اوایل دهه 1990، UNWTO از طریق شاخص های گردشگری پایدار، سنجش گردشگری را ترویج داده است. شبکه بین المللی نظارت بر گردشگری UNWTO، به منظور حمایت از مقاصد گردشگری و همچنین، یادگیری مشترک و نظارت بیشتر بر تاثیرات گردشگری در سطح مقصد در سال 2004 تاسیس شد. از دسامبر سال 2017، INSTO متشکل از 21 ناحیه در سراسر جهان است که متعهد به سنجش منظم و به موقع آثار گردشگری در سطح مقصد هستند.

منبع: کجارو / traveldailynews.com
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1734

به "تاثیرات صنعت گردشگری در سطح مقاصد چگونه سنجیده می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات صنعت گردشگری در سطح مقاصد چگونه سنجیده می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید