تراز لیزری ابزاری برای میزان گیری میلی متری

به گزارش دنیای راه راه، انجام کارهای صنعتی و فعالیت در کارگاه یا کارخانه نیازمند ابزارهای میزان گیری دقیق است. با میزان گیری دقیق زمانی که گستره فعالیت های شما وسیع تر می گردد، تغییرات و خطاهای به ظاهر کوچک در میزان گیری قطعات و یا پایش شرایط کیفی ابزارآلات، می تواند منجر به بروز ایرادات بزرگ و یا حتی خرابی های وسیع در محصولات نهایی و هم چنین وارد کردن خسارات جانی و اقتصادی بگردد؛ در نتیجه هدف از ساخت لوازم میزان گیری دقیق، کاهش قابل توجه خطاهای احتاقتصادی است. تا کیفیت و بازدهی کار را افزایش دهد.

تراز لیزری ابزاری برای میزان گیری میلی متری

میزان گیری فرایند بدست آوردن میزان یک شیء نسبت به یک استاندارد مورد توافق است. میزان گیری مسافت با مترهای معمولی محدودیت های زیادی برای کاربر ایجاد می نماید؛ از سویی دیگر این گونه میزان ها دقت بالایی ندارند که این موضوع می تواند به دلیل دخالت بیش از حد انسان در میزان گیری باشد. برای میزان گیری با این مترها حتما فرد باید نوار متر را به محل مورد نظر ببرد که این کار برای مکان های مرتفع و دور از دسترس امکان پذیر نیست. برای از میان برداشتن این موانع بهتر است از مترها و تراز لیزری استفاده کرد. یکی از دغدغه های همیشگی در کارگاه ها و انواع محیط ها میزان گیری دقیق و محاسبه برای ساخت محصولات است که با وجود ابزارهای میزان گیری این امر محقق شده است.

تراز لیزری

یکی از مهم ترین ابزار میزان گیری برای ایجاد شیب، سنجش، تراز و عمود کردن سطوح بر هم تراز لیزری است. این ابزار هم مانند متر لیزری به دلیل سرعت و دقت عمل بالا، کار را آسان نموده و در نتیجه از پرکاربردترین ابزار آلات در عملیات عمرانی و ساخت و ساز به شمار می رود.

نحوه کار تراز لیزری به این صورت است که پرتوهایی به صورت اشعه لیزر از دستگاه خارج شده و سه خط تراز عمود بر هم را ایجاد نموده که یکی به صورت عمود و دو خط دیگر در راستای افق ایجاد شده و زاویه 90 درجه را شکل می دهند. تراز لیزری 4 نقطه شاقولی در محل اتصال دو خط عمود و خط افق و نقطه ای در پایین دستگاه ایجاد می نماید. البته در صورت احتیاج این دستگاه توانایی نمایش هر یک از خطوط را به صورت جداگانه دارد.

با استفاده از تراز لیزری درصد خطا و هزینه ها به صورت چشم گیری کاهش پیدا نموده و سرعت و دقت کار بسیار بالا می رود. تراز لیزری انواع مختلفی دارد که براساس نوع و کاربرد می توان یکی از انواع آن را انتخاب کرد؛ تراز لیزری نقطه ای، خطی، ترکیبی و چرخشی همگی از انواع تراز لیزری هستند.

از پر فروش ترین انواع تراز لیزری نیز می توان به بوش، رونیکس، دی سی ای و … اشاره نمود.

متر لیزری

اولین قدم در هر پروژه ای میزان گیری دقیق است؛ اهمیت این موضوع به قدری است که یک خطای بسیار کوچک و ناچیز می تواند یک پروژه بزرگ و مهم را بی ثمر کند. روش ها و مقیاس های مختلفی برای میزان گیری وجود دارد که یکی از این ابزارهای بسیار دقیق و مهم متر لیزری است.

متر لیزری وسیله ای برای میزان گیری دقیق فاصله است که این کار را به وسیله عدسی و پرتو لیزر انجام می دهد؛ به عبارتی دیگر زمان بین تابش و بازتاب نور را میزان گیری نموده و به فاصله تبدیل می نماید. کار کردن با این ابزار بسیار ساده بوده و همین کاربری آسان در کنار دیگر ویژگی هایی مانند سرعت و دقت بالا، محاسبه میانگین بیشترین و کمترین فاصله میان دو نقطه با میزان گیری بیشترین و کم ترین فاصله میزان گیری آن را به ابزاری ضروری تبدیل نموده است.

متر لیزری انواع مختلفی دارد که بسته به نوع احتیاج و کاربرد می توان یکی از انواع آن را انتخاب و خریداری کرد. بیشتر مترهای لیزری قابلیت محاسبه فاصله، مساحت، محیط و انواع محاسبات فیثاغورث را دارند اما انواع پیشرفته آن ها امکان محاسبات پیچیده تری مانند میزان گیری چند مرحله ای، فضاهای چند وجهی، محاسبات غیر مستقیم، میزان گیری زاویه، دوربین با قابلیت ذخیره سازی تصاویر، پایه هوشمند، امکان ارتباط به وسیله بلوتوث و وایرلس با استفاده از برنامه های مخصوص روی تلفن های هوشمند را دارد.

این ابزار کوچک کاربردهای مختلفی دارد؛ از متر لیزری در نقشه برداری کوچک تا میزان گیری های دقیق در سطحی وسیع و پروژه های بزرگ صنعتی استفاده می گردد. از پر فروش ترین انواع متر لیزری می توان به متر لیزری بوش، رونیکس، دی سی ای و … اشاره نمود.

خرید مطمئن با سازوکار

ابزارهای میزان گیری در صنعت و کارهای فنی همواره از ملزومات بوده و هر شخصی که در این حوزه فعالیت دارد احتیاجمند ابزارهای میزان گیری است. فروشگاه سازوکار https://sazokar.com/ با در نظر گرفتن احتیاج مشتریان در حوزه صنعت توانسته برترین راه چاره های موجود برای انجام خرید اینترنتی تخصصی را فراهم کند. جدول مشخصات تخصصی و تصاویر محصولات می تواند به انتخاب شما بسیار یاری کند. امنیت خرید و خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده در سازوکار همواره توانسته پایبند به خریداران اینترنتی باشد. مزایایی مانند ارسال رایگان، ضمانت بازگشت کالا در 7 روز و ضمانت اصالت و سلامت کالا بهره مند شوید.

منبع: اتاق
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1703

به "تراز لیزری ابزاری برای میزان گیری میلی متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراز لیزری ابزاری برای میزان گیری میلی متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید