تعطیلی بیش از 50 درصد دفاتر مسافرتی، تعدیل 80 درصدی نیرو

به گزارش دنیای راه راه، مجید فرقانی، سخنگو انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به خسارت بیش از 120 میلیارد تومانی دفاتر مسافرتی در استان، گفت: بعد از شیوع کرونا این دفاتر به دلیل توقف فعالیت و هزینه هایی که ماهانه بر آن ها تحمیل می گردد، خسارات زیادی را متحمل شده اند.

تعطیلی بیش از 50 درصد دفاتر مسافرتی، تعدیل 80 درصدی نیرو

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به کاهش 95 درصدی فعالیت تورها در استان، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا، مشهد یکی از مراکزی بود که بیشترین حجم تور ورودی را داشت چه داخلی و چه خارجی بود اما بعد از کرونا، تقاضا برای مشهد کاهش جدی پیدا کرد.

وی با اشاره به رکود شدید و خواب زمستانی عمیق، اعلام کرد: در حال حاضر با بازاری مواجهیم که هیچ اثری از جهانگرد خارجی در مشهد نیست و تورهای داخلی هم به دلیل این که بیشتر شهرها در شرایط بحرانی هستند، انجام نمی گردد.

تعطیلی بیش از 50 درصد دفاتر مسافرتی در استان

فرقانی به تعطیلی بیش از 50 درصد تعطیلی دفاتر مسافرتی در استان اشاره نمود و گفت: بیش از 140 دفتر مسافرتی ما تقاضای

انتظار می رود تامین اجتماعی در شرایط بحرانی به یاری کارمندانی بیاید که سال ها حق بیمه پرداخت نموده اند اما هیچکدام از وعده و وعیدها در مورد پرداخت حق بیمه تا به امروز عملی نشده است

خودتعلیقی کردند.

وی با بیان این که تعدیل نیرو در دفاتر مسافرتی استان، بالای 80 درصد بوده است، اضافه نمود: متاسفانه تسهیلاتی که قرار بود به کارکنان این دفاتر داده گردد، پرداخت نشده و کارمندانی که سال ها حق بیمه پرداخت می کردند، از بیمه بیکاری در ایام کرونا بی بهره بودند.

سخنگو انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و گردشگری خراسان رضوی اعلام کرد: انتظار می رود تامین اجتماعی در شرایط بحرانی به یاری کارمندانی بیاید که سال ها حق بیمه پرداخت نموده اند اما هیچکدام از وعده و وعیدها در مورد پرداخت حق بیمه تا به امروز عملی نشده است.

وی در مورد علت عدم دریافت تسهیلات نیز اعلام کرد: تامین اجتماعی اعلام نموده که کارمندان این دفاتر باید در اسفندماه ثبت نام می کردند ولی این در شرایطی است که کسی آن زمان فکر نمی کرد این تعطیلی ها ادامه دار باشد و احتیاج به ثبت در اسفندماه باشد.

فرقانی غیرفعال بودن سایت تامین اجتماعی را نیز علت دیگری بیان کرد که باعث شد تا درخواست کارکنان دفاتر مسافرتی در اسفندماه ثبت نگردد و کارکنان از حق مسلمشان محروم شوند.

مهر نوشت، وی با بیان این که ثبت نام کارکنان در فرودین ماه بوده ولی تامین اجتماعی می گوید باید لیست بیمه در اسفندماه اعلام می شده است، ادامه داد: البته اینها بهانه است و تامین اجتماعی خود می داند که افرادی که مشغول به فعالیتند، تمام حیات و مماتشان بستگی به همین بیمه بیکاری دارد اما متاسفانه از همین هم دریغ کردند.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 992

به "تعطیلی بیش از 50 درصد دفاتر مسافرتی، تعدیل 80 درصدی نیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی بیش از 50 درصد دفاتر مسافرتی، تعدیل 80 درصدی نیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید