تغییر اقلیم، چالشی مهم برای آینده دنیا

به گزارش دنیای راه راه، تهران (پانا) - رییس سازمان محیط زیست کشور، با بیان اینکه تغییر اقلیم تهدید جدی آینده جهان است، می گوید ابرقدرت ها که جهان را از نظر محیط زیستی به این روز رسانده اند، امروز مدعی حفاظت از آن شده اند و از کشورهای در حال توسعه توقع کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و کاهش آلایندگی هوا را دارند.

تغییر اقلیم، چالشی مهم برای آینده دنیا

علی سلاجقه روز پنجشنبه در نشست آنالیز اقدام های زیست محیطی منطقه ویژه مالی صنایع پتروشیمی با اشاره به تغییر نگاه ایجاد شده در جهان پیرامون محیط زیست گفت: تغییر اقلیم موجب شده تا جهان، نحوه نگاه خود به طبیعت را تغییر دهد و این نگاه نو در کنوانسیون های بین المللی مختلف در حال مشاهده است.

وی اضافه کرد: کشورهای پیشرفته، ما را به علت استفاده از سوخت های فسیلی در مجامع بین المللی محکوم می نمایند، اگر چه ما از عملکرد کشورمان دفاع می کنیم ولی تغییر نگاه در بخش محیط زیست بسیار لازم است.

وی گفت: حرکت به سمت کاهش گازهای گلخانه ای در ایران نه به علت فشارهای بین المللی بلکه به علت نگاه ویژه جمهوری اسلامی به حفظ محیط زیست است.

سلاجقه ادامه داد: با اقدام های اجرا شده پنج درصد گازهای گلخانه ای تولیدی کشور کاهش یافته است که این عملکرد بهتر از بسیاری از کشورهای جهانست.

رییس سازمان محیط زیست کشور، تاکید نمود: تمام صنایع، نیروگاه ها و پتروشیمی های کشور باید زیرساخت لازم در راستای رعایت و حراست از محیط زیست را فراهم نمایند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فرع بر محیط زیست است، گفت: خوزستان دارای 2 سیال مهم آب و نفت است که این شاخص برای کشور حیاتی است و این در حالی است که شاهد هستیم که آب و خاک استان با چالش های آلودگی روبرو هستند.

سلاجقه با بیان اینکه بر اساس قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک همه پتروشیمی ها مکلف به رعایت شیوه نامه های محیط زیستی هستند، ادامه داد: روزانه 20 متر مکعب اسید خالص در این منطقه وارد خاک منطقه می گردد که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی گفت: آلودگی های زیست محیطی به آبزیان، ماهیگیری، کیفیت آب و خاک را در ماهشهر و بندر امام آسیب جدی وارد نموده است که باید صنایع اقدام های جبرانی را در این زمینه انجام دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1634

به "تغییر اقلیم، چالشی مهم برای آینده دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر اقلیم، چالشی مهم برای آینده دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید