تهیه برنامه کوتاه مدت برای منطقه ها آزاد در دستور کار

به گزارش دنیای راه راه، تهران (پانا) - مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی گفت، در سطح ملی برنامه مدونی با استراتژی و به شکل راهبردی برای تمام منطقه ها در دست تهیه است تا در یک دوره کوتاه زمانی منطقه ها آزاد تجاری را به ریل اصلی خود برگرداند.

تهیه برنامه کوتاه مدت برای منطقه ها آزاد در دستور کار

به گزارش فرینا، سعید محمد پنجشنبه در حاشیه ملاقات با استاندار خوزستان در مهمانسرای شهید رجایی استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: با ظرفیت های موجود و رفع نیازمندی های این هدف محقق می گردد و باید در جهت ایجاد رونق تجاری و مالی در سرزمین اصلی فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است برای حل مسائل مردم همکاری مشترک با منطقه آزاد اروند و خوزستان برقرار کنیم اضافه کرد: مردم خرمشهر، آبادان و روستاهای محدوده منطقه آزاد اروند با مسائل زیادی روبرو هستند و کوشش می کنیم با ظرفیت سازی در منطقه آزاد و با بهره گیری از اختیارات قانونی تعریف شده در منطقه ها این شرایط مرتفع گردد.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه به دلیل تداخل بین دستگاهی از بسیاری از ظرفیت ها در منطقه آزاد اروند استفاده نمی گردد ادامه داد: کوشش بر این است که این تداخل رفع و از ظرفیت های موجود برای بهبود معیشت مردم منطقه استفاده گردد.

سعید محمد گفت: با پیش بینی صورت گرفته جذب سرمایه گذاری خوبی در منطقه آزاد اروند شاهد خواهیم بود، رونق فراوری و اشغال در این منطقه ایجاد خواهد شد تا با برنامه ریزی صورت گرفته در یک دوره زمانی کوتاه مدت شرایط مردم بهبود یاید.

وی گفت: دستگاه های ذیربط، وزارتخانه ها و گمرک نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و عزم جدی در دولت و مجلس یاری به حل مسائل مردم است.

دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی با اشاره به اینکه منطقه ها آزاد بر اساس چند اصل پایه ریزی شده اند گفت: این منطقه ها با بیش از 30 سال فعالیت با هدف رونق مالی و تجاری سرزمین اصلی باید در جهت سرمایه گذاری، صادرات، فراوری و وارد کردن فناوری های نوین فعالیت می کردند اما شاخص های لازم ضعیف ارزیابی شده و متاسفانه در سرمایه گذاری، فراوری و صادرات اتفاق خاصی در منطقه ها آزاد نیفتاده که جای تاسف است.

لازم به ذکر است؛ سعید محمد در سفر 2 روزه خود به منطقه آزاد اروند، حضور در گلزار شهدا، بازدید از پروزه های عمرانی، صنعتی، نفت، انرژی و نشست با فعالان مالی، نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران را در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1587

به "تهیه برنامه کوتاه مدت برای منطقه ها آزاد در دستور کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه برنامه کوتاه مدت برای منطقه ها آزاد در دستور کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید