بجنورد خواهرخوانده یک شهر ارمنستان می گردد

به گزارش دنیای راه راه، رئیس اتاق بجنورد خواهان تقویت ارتباطات و مراودات مالی میان استان خراسان شمالی و کشور ارمنستان شد و بر لزوم توجه به سرمایه گذاری های مشترک دو طرف به ویژه در زمینه صنعت و تولیدات پارک علم و فناوری تأکید کرد.

بجنورد خواهرخوانده یک شهر ارمنستان می گردد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

سعید پورآبادی در نشست بازرگانان و فعالان مالی خراسان شمالی با سفیر جمهوری ارمنستان در تهران، با تأکید بر تقویت مراودات گردشگری، پیشنهاد کرد: یک شهر از خراسان شمالی و یک شهر از کشور ارمنستان با یکدیگر خواهرخوانده شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در ادامه با اشاره به مبادلات مالی دوجانبه، گفت: سال جاری 14 هزار و 300 تن کالا که عمده آن الکترود است از این استان به کشور ارمنستان صادر شده که ارزش این میزان کالای صادراتی 14 هزار و 122 دلار بوده است.

سعید پورآبادی با ابراز امیدواری برای توسعه روابط ایران و این استان با کشور ارمنستان، توضیح داد: خراسان شمالی پتانسیل های زیادی برای سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری در زمینه های گردشگری و کشاورزی دارد، البته به دنبال کشاورزی فرا سرزمینی در آن کشور هم هستیم.

در ادامه، آرتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در تهران با اعلام اینکه خراسان شمالی و ارمنستان می توانند روابط مالی طولانی داشته باشند، اضافه نمود: آنچه مهم است تمایل متقابل طرفین به گسترش روابط است.

او با تأکید بر اینکه خراسان شمالی، پتروشیمی توانمندی دارد، اظهار کرد: طی بازدیدی از استان داشتم متوجه شدم ارمنستان می تواند در زمینه پتروشیمی، کشاورزی، مواد غذایی، فرآوری محصولات روابط گسترده ای با استان خراسان شمالی مراودات تجاری و مالی داشته باشیم.

او اضافه نمود: ما می توانیم در زمینه فناوری اطلاعات، گردشگری فرهنگی و حتی اعزام متقابل خبرنگاران نیز با هم همکاری داشته باشیم.

تومانیان اظهار داشت: همچنین شهر بجنورد می تواند با هماهنگی هایی که صورت خواهد گرفت با یکی از شهرهای همانند خود در ارمنستان رابطه خواهرخواندگی برقرار کند.

او توضیح داد: در مورد توسعه صنعت گردشگری و توریسم بین خراسان شمالی و ارمنستان نیز باید گفت که وجود بعضی مسائل از جمله دوری بین 2 منطقه، عدم وجود پرواز هوایی بین ارمنستان و خراسان شمالی و نیز عدم شناخت ارامنه از این استان، کار را مشکل نموده است که باید روی مسائل کار و پیگیری گردد.

او اضافه نمود: سال گذشته 400 میلیون دلار مبادله تجاری بین ایران و ارمنستان اجرا شده است که نشان دهنده ظرفیت بزرگ ارمنستان برای تجارت با ایران است که باید خراسان شمالی نیز از این ظرفیت بهره مند گردد.

استاندار خراسان شمالی نیز اظهار کرد: همان گونه که ارمنستان می تواند دروازه ورود ما به اوراسیا باشد، شهر بجنورد نیز می تواند نقش میانجی را در گسترش روابط مالی ارمنستان با افغانستان و پاکستان داشته باشد.

محمدعلی شجاعی با اشاره به توافق بین ارمنستان و خراسان شمالی در اعزام هیات های تجاری، اضافه نمود: در مورد تردد تجار بین 2 منطقه توافق نموده ایم تا دفاتر کار و نمایشگاه دائمی برای تجار خراسان شمالی و ارمنستان در طرف مقابل ایجاد گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1274

به "بجنورد خواهرخوانده یک شهر ارمنستان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بجنورد خواهرخوانده یک شهر ارمنستان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید