تور مجازی: ساحل های سفید گوای شمالی؛ هند

به گزارش دنیای راه راه، گوای کوچک، علی رغم مساحت کمی که نسبت به سایر استان های هند دارد، پربازدیدترین استان این کشور است و ترکیبی جالب از جاذبه های متنوع، از ورزش و غذا گرفته تا یوگا و قلعه های باستانی را در خود جا داده است.

تور مجازی: ساحل های سفید گوای شمالی؛ هند

گوا، کوچک ترین استان هند است که در بخش جنوب غربی این کشور قرار گرفته است. پهنای این استان کمتر از 65 کیلومتر است، در حالی که کل مساحت آن تنها 3702 کیلومتر مربع است. برای بیشتر شدن اطلاعات بیشتر خوانندگان باید بگویم که بزرگ ترین استان در میان 29 استان هند، راجستان با مساحتی برابر با 342٬239 کیلومتر مربع است.

با همه این ها، گوا به خاطر سواحل معروفش که در سطح جهان بی نظیر هستند، بیشترین بازدیدکننده را در این کشور دارد و تور گوا از جایگاه ویژه ای در میان علاقه مندان به تور هند برخوردار است. روی هم رفته، 40 ساحل در این استان وجود دارد که به طول صد کیلومتر در امتداد ساحل دریای عرب کشیده شده اند. بخش شمالی گوا بیشتر برای ورزش ها و تفریح های آبی مهیج استفاده می گردد و بخش جنوبی آن، دارای امکاناتی برای استراحت و تجدید روحیه است.

یکی از محبوب ترین محل ها در گوا شمالی، ساحل واگاتور (Vagator) است که به قسمت واگاتور بزرگ و واگاتور کوچک تقسیم می گردد. مردم این محل را به خاطر غروب های دیدنی و مجذوب کننده آن دوست دارند.

این چشم انداز، بیشتر به خاطر وجود صخره های قرمز رنگ ساحلش و به خاطر قلعه چاپورا (Fort Chapora) که در سال 1617 و به وسیله حاکمان مسلمان منطقه روی یک تپه بنا شد، معروف است. قلعه در دهه 1890 به حال خود رها و به تدریج مخروبه شد؛ ولی همچنان به عنوان یکی از برترین نمونه های معماری پرتغالی به شمار می آید. این محل، از چشم اندازی پانورامایی از آب های فیروزه ای اقیانوس هند، رودخانه چاپورا (Chapora river) و محیط پیرامون آن برخوردار است.

در فاصله ای نه چندان دور از اینجا، روستای آنجونا واقع شده است که معروفیت آن به خاطر ساحل آنجونا (Anjuna Beach)، فتوژنیک ترین ساحل گوا، و بازار محلی آنجونا، (Anjuna Flea Market)، بزرگ ترین و محبوب ترین بازار محلی استان است که هر چهارشنبه دایر می گردد. صاحبان صنایع محلی و پیشه وران از نقاط مختلف هند، هر چهارشنبه محصولات خود را از پنبه و پارچه گرفته تا صنایع دستی چوبی و برنزی و نقره ای، برای فروش به این بازار می آورند. ساحل آنجونا به سمت آب، شیب خیلی تندی دارد. ارتفاع امواج این منطقه تا یک متر هم می رسد، بنابراین، افراد زیادی با تور برای شنا به این ساحل نمی آیند.

کمی به سمت جنوب، ساحل باگا (Baga beach) واقع شده است و یکی از معروف ترین ساحل ها در بخش شمالی گوا است. بیشترین محبوبیت این ساحل در میان جوانانی است که عاشق هیجان و مهمانی های شلوغ هستند. یک رودخانه کوچک به نام رودخانه باگا (Baga River) هم در این محل هست. درست در همان نقطه ای که این نهر به داخل دریا می ریزد چشم انداز ای بسیار زیبا از سنگ های سیاه و دیدنی وجود دارد که آب در اطراف آن ها در حال غلیان است.

کمی آن طرف تر از رودخانه، ساحل های کالانگوته (Calangute)، کاندولیم (Candolim) و سینکوئریم (Sinquerim) قرار دارند که 7.7 کیلومتر از زمین های این قسمت را به خود اختصاص داده اند و به شکل یک هلال ماه، به زیبایی، در کنار هم نشسته اند. برای پیمودن این راه با پای پیاده و تماشای زیبایی های آن، باید یک روز راه بروید.

با تور مجازی گوا همراه بشوید و زمین های حاشیه ای دریا در ساحلی ترین استان هند را از بالا ببینید!

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1816

به "تور مجازی: ساحل های سفید گوای شمالی؛ هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: ساحل های سفید گوای شمالی؛ هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید