آستارا آماده پذیرایی و میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی می شود

به گزارش دنیای راه راه، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، آستارا آماده پذیرایی و میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی می شود.

آستارا آماده پذیرایی و میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی می شود

آستارا به دلیل دارا بودن جاذبه های تاریخی، گردشگری، مالی و طبیعتی بکر در طول سال بویژه تعطیلات نوروز همواره مورد توجه مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی نقاط مختلف جهان بوده است. این شهرستان مرزی که بواسطه برخورداری از سه مرز فعال زمینی، ریلی و دریایی به قطب گردشگری مرزی، صادرات و ترانزیت مشهور است، علاوه بر دارا بودن طبیعت زیبا و فضاهای گردشگری و تاریخی منحصر بفرد در میهمان نوازی و میزبانی از مهمانان نیز شهره است. لذا در این ایام پایانی سال و با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود، خود را مهیای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی کرده است.

دستگاه های مختلف خدمات رسان این شهرستان مرزنشین هر ساله در ماههای پایانی سال بویژه اسفند ماه تمام تمرکز خود را بر فراهم کردن تدارکات لازم برای تامین رفاه حال گردشگران و مسافران نوروزی گذاشته و هر کدام به نوعی آمادگی خود را برای این ایام اعلام می کنند.

آستارا، آمیزه ای از جذابیت های گردشگری

شهرستان مرزی آستارا در آخرین نقطه جغرافیایی شمال غرب کشور قرار گرفته و با حدود 200 کیلومتر فاصله از مرکز استان گیلان، دارای 5 .38 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و 15 کیلومتر مرز ساحلی است.

این شهرستان که در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی ترین نقطه استان گیلان واقع شده، با داشتن آمیزه ای از جذابیت های گردشگری کوهستان، تجاری، مرزی، ساحلی و زیست محیطی از دو دهه پیش تا کنون به قطب گردشگری مرزی کشور تبدیل شده است. آستارا که مهمترین مسیر خروجی ترانزیتی و فعال ترین مرز زمینی صادراتی ایران محسوب می شود، با داشتن مرز و گمرکی فعال دارای مرزهای خاکی، ریلی و آبی با کشور همسایه جمهوری آذربایجان بوده و این امر سبب رونق در مبادلات مرزی، تجاری و گردشگری بین المللی شده است.

شهرستان مرزی آستارا به دلیل داشتن سواحل ماسه ای زیبا در کنار دریای خزر و کوهستان بسیار زیبا و پرپیچ و خم گردنه حیران که در جاده آستارا به اردبیل قرار گرفته است، از آوازه بسیاری در میان طبیعت دوستان برخوردار بوده و کوهستان های این شهرستان نیز در طول سال پذیرای گروههای مختلف فعال کوهنوردی کشور است.

گردنه حیران که تا سال ها پیش تنها یک روستای نیمه متروک با نام حیران بود، اکنون به یک حوزه بزرگ گردشگری تبدیل شده و یکی از طرح های بزرگ و محوری گردشگری گیلان در این منطقه به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانیدگردنه حیران | آشنایی با دیدنی های گردنه حیران آستارا

تله کابین حیران که در غرب روستای ونه بین و حاجی امیر آستارا با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده، در هر ساعت با 30 کابین پیشرفته شش نفره می تواند هزار نفر از گردشگران را با سرعت شش متر بر ثانیه از انتهایی ترین نقطه حیران آستارا در استان گیلان، با طی مسیر سرسبز 1500 متری به شرقی ترین نقطه پارک جنگلی فندقلو منتقل کند.

آبشار لاتون به عنوان مرتفع ترین آبشار ایران و آبگرم علی داشی و آبگرم کوته کومه از جمله منطقه ها بی همتایی است که در اعماق جنگل های این شهرستان قرار دارند و در تمام فصول سال زیبایی های این منطقه ها پذیرای مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

بیشتر بخوانیدآبشار لاتون گیلان | شکوهی دیدنی در دل طبیعت

تالاب استیل آستارا با 138 هکتار وسعت به عنوان یک تالاب حفاظت شده کشور، در حاشیه کوهستان و جاده، یکی از زیباترین چشم انداز ها طبیعی آستارا و استان سرسبز گیلان را رقم زده است.

بیشتر بخوانیدتالاب استیل آستارا؛ یکی از جاذبه های گردشگری برجسته ایران

سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز با ایجاد پناهگاه حیات وحش لوندویل که بیش از 1000 هکتار وسعت دارد، به ایجاد پارک طبیعتگردی اقدام کرده تا گردشگران نیز از نزدیک با طبیعت زیبای منطقه و همچنین مرال های حفاظت شده آن مانوس شوند. در مجاورت این پناهگاه، بخش خصوصی باغ پرندگان خصوصی را ایجاد کرده که در آن نایاب ترین پرندگان نگهداری می شود.

این شهرستان مرزی که به واسطه تنوع کالاهای خارجی به عنوان شهر بازار و خرید مطرح است، دارای بازار بزرگ ساحلی با غرفه بندی متفاوت و فعالیت 1600 واحد صنفی است که بارانداز اصلی و محل فروش کالاهای داخلی و خارجی بوده و همواره بیشترین توجه گردشگران را با توجه به قیمت های مناسب به خود معطوف می کند.

جنگلهای شهرستان مرزی آستارا با وسعت 40 هکتار بخشی از جنگلهای هیرکانی خزری محسوب می شود و در آن انواع گونه های جنگلی از قبیل بلوط، راش، توسکا، انجیلی، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق و شمشاد جنگلی بچشم میخورد. پارک جنگلی بی بی یانلو از جمله جنگل های منطقه است که به وسعت 1512 هکتار جز جنگلهای هیرکانی غربی است و در ضلع جنوب غربی آستارا و در مجاورت با کشور آذربایجان واقع شده و فاصله آن تا آستارا پنج کیلومتر بوده و در حاشیه جاده پرتردد آستارا به اردبیل قرار گرفته است.

این پارک جنگلی که از بزرگترین پارکهای جنگلی دست کاشت استان گیلان بوده، از منطقه ها نمونه گردشگری گیلان و شهرستان آستارا است و دارای 300 هکتار جنگل کاری به صورت دست کاشت بوده و علاوه بر تنوع فراوان رویشگاه های جنگلی و جانوری، از چشم اندازهای منحصر بفرد و جالب توجه برای گردشگران بهره مند است.

خدمات رسانی مطلوب و با کیفیت به گردشگران

عنایت رضایی پور، فرماندار آستارا با بیان اینکه 15 واحد هتل و هتل آپارتمان، سه مجموعه بزرگ سرگرمی و سرگرمیی، 100 واحد خانه مسافر شخصی ساماندهی شده، 26 واحد رستوران و واحد پذیرایی، چهار مورد دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، یک مورد روستای ملی صنایع دستی و 11 مدرسه با 84 با کلاس درس و در مجموع 1200 اتاق و 4250 تخت هتلی در این شهرستان برای استفاده گردشگران نوروزی آماده شده و ستاد خدمات سفر فعال است، اظهار کرد: ارائه خدمات به مسافران داخلی و خارجی در ایام نوروز در دستور کار ستاد خدمات سفر شهرستان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ظرفیت های طبیعی و مالی زیادی برای جذب گردشگر در این شهرستان وجود دارد و باید از فرصت نوروز جهت احیای آنها استفاده شود.

فرماندار آستارا شرح داد: زمینه ها و فرصت های لازم برای رشد و شکوفایی شهرستان آستارا فراهم است و بواسطه جاذبه های طبیعی میتوان رونق خاصی به صنعت گردشگری داد.

رضایی پور با تاکید بر اینکه خدمات رسانی مطلوب و با کیفیت به میهمانان در دستور کار دستگاه های اجرایی شهرستان آستارا قرار گرفته است و باید به نحو شایسته ای جاذبه های گردشگری و ظرفیت های شهرستان به گردشگران معرفی شود، گفت: آستارا با دارا بودن جاذبه های توریستی، طبیعی و مرزی مطمئنا مقصد بسیاری از گردشگران است و باید همه مراکز خدماتی و اداری با ارائه خدمات مناسب و کسب رضایت گردشگران میزبان شایسته ای برای میهمانان باشند.

وی بیان کرد: در برخی از نقاط کشور سرمایه گذاری های هنگفتی برای ظرفیت سازی مالی و گردشگری انجام می شود، اما آستارا به صورت خودجوش و طبیعی یک نقطه بی مانند در برخورداری از تمام شاخص های گردشگری است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1946

به "آستارا آماده پذیرایی و میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستارا آماده پذیرایی و میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید