تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایت تاریخ در موزه باشد

به گزارش دنیای راه راه، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایت تاریخ در موزه باشد.

تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایت تاریخ در موزه باشد

بیژن مقدم (مدیر مجموعه نیاوران) در کنفرانس میراث فرهنگی و توسعه گردشگری ایران و چین 2023 که در شانگهای کشور چین برگزار گردید، اظهار کرد: این سوال مطرح است که آیا تکنولوژی به بهتر دیده شدن تاریخ یاری می نماید یا آن را تحت الشعاع و تحت تاثیر جذابیت های خود قرار می دهد؟

مدیر کاخ نیاوران ادامه داد: به عبارت دیگر باید ببینیم تکنولوژی در این زمینه فرصت و یا تهدید است؟ این امری است که ممکن است عده ای را در دوراهی سخت انتخاب گرفتار کند.

او اظهار کرد: به نظرم برای آشتی دادن مردم و به ویژه جوانان و بچه ها با موزه ها راهی جز استفاده از تکنولوژی روز نداریم تا آنان را به سمت این محیط ها سوق دهیم، مشروط بر اینکه تکنولوژی بر محتوای داستانی که روایت می کنیم غالب نشود.

مقدم اضافه کرد: امروز بعضی از موزه ها آنچنان غرق در بهره گیری از جلوه های مختلف نور، رنگ، صدا و غیره شده اند که دیگر نمیتوان نام موزه بر آن نهاد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران توضیح داد: از این رو من در مجموع موافق این موضوع هستم، به شرط آن که هویت موزه را از ما نگیرد و معتقدم باید در این باره گفت و گویی نقادانه شکل گیرد تا مجموعه ها و موزه ها بتوانند از تجربیات یکدیگر در داخل و خارج از کشور استفاده نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 6 آبان 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 2021

به "تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایت تاریخ در موزه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایت تاریخ در موزه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید