جتور T، X، قدم اول چری برای ورود به دنیای آفرود

به گزارش دنیای راه راه، واژه جتور (JETOUR) از دو عبارت Je و Tour تشکیل شده که معنی آن مسافرت راحت است. نام برند به خوبی معرف اهدافش است و هویت محصولاتش را به عنوان خودروهایی لوکس معین می کند.

جتور T، X، قدم اول چری برای ورود به دنیای آفرود

جتور بخشی از گروه خودروسازی جهانی چری مستقر در چین است که بیش از 20 سال تجربه خوب در مهندسی خودرو دارد. این گروه مجموعه ای از برندهای خودمالکانه و جوینت ـ ونچر است و خود را از جنبه فناوری خودرو توسعه داده است.

چری قصد دارد شاسی بلند آفرودی نو خود را با برند جتور به بازار عرضه کند. تا به امروز دو خانواده از شاسی بلندهای چری با این برند تولید شده که شامل جتور X70 و جتور X90 و X95 است. جتور قصد دارد در راستای استراتژی خود 3 شاسی بلند شهری و آفرودی را به بازار عرضه کند.

براساس تصاویر منتشرشده، فرم کلی و تناسبات بدنه م حصول نو جتور که فعلاً T-X نام گرفته است، بسیار به لندرور دیفندر و فورد برانکو شباهت دارد. البته رقیب اصلی این خودرو به خصوص در بازار داخلی چین، خودرویی نیست جز تانک 300 که از طریق گریت وال تولید شده است و با طول بدنه 4.5 متری و با قیمت پایه 27 هزار دلار به فروش می ­رسد.

چری در سال 2021 بیش از 961 هزار خودرو را فروخت که 31 درصد بیشتر از سال 2020 است. در سال 2021 چری همچنین 269 هزار خودرو را صادر کرده که رشد 136 درصدی را به همراه داشته است. در میان همه این اعداد و ارقام، مجموع فروش محصولات جتور فقط 154 هزار دستگاه بود که هرچند عدد ناچیزی است، اما همین که در مقایسه با سال 2020 رشدی معادل 18 درصد داشته، بیانگر موفقیت این برند نوپا است.

به همین دلیل چری در پی توسعه بازار جتور است. بر اساس برنامه ریزی چری، جتور از سال 2022 هر سال حداقل 1 و حداکثر 2 محصول نو را معرفی می کند که شامل محصولاتی در کلاس کراس اوور، شاسی بلند، ون و حتی پیکاپ و مدل های هیبریدی خواهد بود. انتظار می ­رود نسخه نهایی جتور T-X نیز پیش از خاتمه سال 2022 معرفی شود.

آگهی های خرید و فروش انوع خودرو چری

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1830

به "جتور T، X، قدم اول چری برای ورود به دنیای آفرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جتور T، X، قدم اول چری برای ورود به دنیای آفرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید