خبرنگاران سفیر ایران: تهران و دهلی نو همکاری خوبی در زمینه واکسن کرونا دارند

به گزارش دنیای راه راه، دهلی نو - خبرنگاران - علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند روز دوشنبه در مصاحبه با رسانه های این کشور ضمن تشکر از هند برای ارسال واکسن کرونا به ایران تاکید نمود که دو کشور در اشتراک گذاری اطلاعات واکسن کرونا با یکدیگر همکاری خوبی دارند.

خبرنگاران سفیر ایران: تهران و دهلی نو همکاری خوبی در زمینه واکسن کرونا دارند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ای ان آی سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هند مشهور به یاری به دیگر کشورها است گفت: ما چندین محموله واکسن ساخت هند دریافت نموده ایم و این طرح یاریی دهلی نو برای مقابله با کرونا از سوی همه کشورها ستایش شده است.

وی اضافه نمود: ایران نیز واکسن کرونای خود را فراوری نموده است و ما در حال اشتراک گذاری اطلاعات واکسن کرونا با هند هستیم. ما همکاری بسیار خوبی در این زمینه داریم.

چگنی در زمینه نوروز ضمن تاکید بر رابطه نزدیک هند و ایران گفت: دو کشور در زمینه های فرهنگی و جغرافیایی بسیار نزدیک هستند. نوروز حامل پیغام دوستی، همزیستی مسالمت آمیز و کنار گذاشتن دشمنی ها در تمام دنیا به خصوص در منطقه جنوب آسیا است. بنابراین این یک پیغام بسیار خوب برای انسانیت به منظور درک یکدیگر، اتحاد، برادری و حل مسائل است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن سال نو، برنامه ای در محل سفارت در دهلی نو با حضور مختار عباس نقوی وزیر اقلیت های هند برگزار کرد.

هند اخیرا 500 هزار واکسن ساخت این کشور به نام کواکسین را به ایران ارسال کرد. پیش از این هند 125 هزار از این واکسن ساخت شرکت باهارات بیوتک را به ایران ارسال نموده بود.

نارندرا مودی نخست وزیر هند در ماه گذشته واکسن کواکسین ساخت این کشور را دریافت کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1256

به "خبرنگاران سفیر ایران: تهران و دهلی نو همکاری خوبی در زمینه واکسن کرونا دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر ایران: تهران و دهلی نو همکاری خوبی در زمینه واکسن کرونا دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید