خبرنگاران مشترکان کردستانی زیان دیده از جریان برق، خسارت می گیرند

به گزارش دنیای راه راه، سنندج - خبرنگاران - مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: به مشترکان خانگی و تجاری(سایر مصارف) شهری و روستایی که بر اثر مسائل جریان برق در عرصه و اعیان ملک خود دچار ضرر مالی و جانی شده اند از طریق شرکت بیمه گر طرف قرارداد با توانیر خسارت پرداخت می شود.

خبرنگاران مشترکان کردستانی زیان دیده از جریان برق، خسارت می گیرند

کوهسار رسولی تبار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: مشترکان بخش های خانگی و تجاری شهری و روستایی چنانکه تا سرانجام شهریور در اثر جریان برق در عرصه و اعیان ملک خود دچار ضرر و زیان مالی و جانی شوند با مراجعه به سایت bime.tavanir.org.ir ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع شامل خسارت به لوازم خانگی، آتش سوزی، نقض عضو و ضرر جانی(مرگ) می شود، اضافه کرد: مشترکان می توانند با وارد کردن کد ملی، شناسه قبض، الصاق کردن فاکتور معتبر از تعمیرکار مجاز(کنندگی مجاز)، کپی کارت ملی یا شناسنامه، تصویر قولنامه و یا سند مالکیت یا اجاره نامه در سایت ذکر شده برای دریافت خسارت ثبت نام کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه ضروری است مشترکان آخرین صورتحساب برق مصرفی حود را پرداخت کرده باشد، یادآور شد: چنانچه در هر مرحله از بررسی مشاهده شود انشعاب برق مشترک زیان دیده دارای هر گونه موارد غیرمجاز در کنتور باشد مشمول جبران خسارت نخواهد شد.

رسولی تبار اضافه کرد: شرکت توزیع برق از طریق شرکت بیمه گر طرف قرارداد با شرکت توانیر تا سقفی مشخص، خسارت هر یک از موارد لوازم برقی، آتش سوزی، نقض عضو و خسارت جانی یا فوتی را جبران می کند.

وی گفت: هدف از ایجاد سامانه مذکور، تهیه بانک اطلاعاتی منظم است تا در مرداد یا شهریور پس از آنکه بیمه گر از سوی شرکت توانیر مشخص شد، اطلاعات ثبت نام کنندگان در اختیار شرکت بیمه گر قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: شرکت بیمه گر مستقر در استان که دارای شعب در شهرستان ها خواهد بود، مکلف می شود در چارچوب قرارداد در مدت کمتر از یک ماه تا سقف مشخص شده برای هر یک از موارد چهارگانه پس از بررسی مدارک و در صورت عدم انطباق با مفاد قرارداد جبران خسارت کند.

رسولی تبار یادآور شد: براساس مفاد قرارداد سال های گذشته شرکت بیمه گر با توانیز، این جبران خسارت شامل بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، صاعقه و لوازم برقی لوکس مثل آیفون، تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ، شارژر و وسایل برقی آرایشی، بهداشتی و لامپ نمی شود.

وی اضافه کرد: چناچه مشترکان خانگی و تجاری شهری و روستایی در اثر جریان برق دچار آتش سوزی شوند، گزارش آتش نشانی برای تشکیل پرونده نیاز است، همچنین در صورت خسارت جانی علاوه بر داشتن صورت جلسه دستگاه های امینتی، گواهی پزشکی قانونی برای تشکیل پرونده ثبت نام ضروری است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ثبت نام زیان دیدگان به منزله تعهد برای جبران خسارت نیست بلکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی تهیه و پس از مشخص شدن شرکت بیمه گر، اطلاعات ثبت شده برای بررسی مدارک در اختیار شرکت مذکور قرار می گیرد و در صورت تطبیق با چارچوب قانونی مشخص شده، از سوی شرکت بیمه گر جبران خسارت خواهد شد.

رسولی تبار یادآور شد: مشترکان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند به صورت تلفنی یا حضوری با کارشناسان ایمنی و یا فنی مدیریت برق شهرستان های تابعه ارتباط بگیرند و راهنمایی های لازم را کسب کنند.

در حال حاضر 663 هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای پنج خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 849

به "خبرنگاران مشترکان کردستانی زیان دیده از جریان برق، خسارت می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشترکان کردستانی زیان دیده از جریان برق، خسارت می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید