دارالترجمه ارزان چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش دنیای راه راه، در زندگی، فرصت هایی هست که چاره ای جز مراجعه به دارالترجمه نیست! این ترجمه ها را نمی توان به موسسات ترجمه سپرد، چون فقط عادت دارند ترجمه های غیررسمی انجام می دهند و اگر بگویید ترجمه رسمی می خواهسید، می گویند سربرگ و مُهر دادگستری نداریم. در نتیجه، چاره ای نمی ماند جز در پیش دریافت جهت دارالترجمه! در جهت جستجوی بهترین دارالترجمه، به شعارهایی مانند ترجمه رسمی ارزان و دارالترجمه ارزان بر می خورید. حال، سردرگم می شوید! مثلاً از خودتان می پرسید که آیا به دارالترجمه ارزان اعتماد کنم یا خیر؟ دلیل این ارزانی چیست؟ با دانستن چند نکتۀ ساده، می توانید، به راحتی، خودتان را از این سوالات آزاردهنده برهانید.

دارالترجمه ارزان چه ویژگی هایی دارد؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دارالترجمه ارزان بدانید برای تان خواهیم گفت.

دارالترجمه چیست؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم دارالترجمه چیست؟ عمر داالترجمه در ایران محدود به چند سال و چند دهه نمی شود! از صد و پنجاه سال پیش تا به امروز، معنای دارالترجمه تغییر کرده است! در عصر ناصری، دارالترجمۀ همایونی (یا دارالترجمۀ ناصری) تاسیس شد تا متون مختلف را برای دربار و دانشجویان مدرسۀ دارالفنون ترجمه کند. اما امروز، دارالترجمه معنای دیگری دارد!

در عصر ما، دارالترجمه جایی است که در آن، ترجمۀ رسمی اسناد و مدارک صورت می گیرد. در واقع، در دارالترجمه، مترجم رسمی قوۀ قضاییه ترجمه را روی سربرگ قوۀ قضاییه انجام می دهد و مهر مخصوص خودش را، که صادره از قوۀ قضاییه است، پای ترجمه می زند.

به زبان ساده، مترجم رسمی قوۀ قضایی ترجمه را روی سربرگ قوۀ قضایی ترجمه می کند و آن را به مهر و امضای خودش می رساند.

این ترجمه قابل ارائه در خارج از کشور است و می تواند به تایید قوۀ قضاییه و امور خارجه هم برسد.

نوع دیگر ترجمه همان ترجمۀ غیررسمی است که برای انجام آن، نیازی به سربرگ دادگستری و مهر مترجم نیست. ترجمۀ غیررسمی را موسسات ترجمه انجام می دهند که رسالت شان شباهت نزدیکی به همان دارالترجمه های اولیه دارد.

دارالترجمه ارزان

اما می رسیم به موضوع دارالترجمه ارزان! آیا می توان با حداقل قیمت، ترجمه رسمی استاندارد و باکیفیتی را دریافت کرد؟ آیا اصلاً دارالترجمه ارزان وجود خارجی دارد؟

هزینه ترجمه رسمی مدارک و اسناد به نوع مدرک و زبان مقصد بستگی دارد. هزینۀ ترجمه رسمی غبرانگلیسی، در مقایسه با ترجمه رسمی انگلیسی، گران تر است. اما به طور کلی، قیمت خدمات ترجمه رسمی بر اساس مصوبه ابلاغی اداره امور مترجمان مشخص می شود. بنابراین در مورد ترجمه رسمی، چیزی با نام دارالترجمه رسمی ارزان وجود ندارد.

اما از کجا می توان از هزینۀ ترجمه رسمی باخبر شد؟ پاسخ این سوال ساده است! با مراجعه به سایت سنام، می توانید هزینۀ به روز ترجمه رسمی را مشاهده کنید.

یادتان باشد، چیزی به نام ترجمه رسمی ارزان یا دارالترجمه رسمی ارزان وجود ندارد. دارالترجمه های منصفْ هزینۀ ترجمه رسمی را براساس نرخ مصوب محاسبه می کنند. در این بین، برخی، بی دلیل، هزینۀ بیشتری از شما دریافت می کنند. به عبارت ساده، می توان گفت اگر در پی دارالترجمه ارزان هستید، در بهترین حالت، می توانید به دارالترجمه های منصف مراجعه کنید. شعار ترجمه رسمی ارزان یا دارالترجمه ارزان صرفاً برای جذب مخاطب است و واقعیت ندارد!

ویژگی های دارالترجمه خوب چیست؟

دارالترجمه خوب و معتبر ویژگی های مختص به خودش را دارد و شناخت آن ها می تواند چراغ راه شما در انتخاب دارالترجمه خوب و معتبر باشد. در ادامه، ویژگی های دارالترجمه خوب را به تفصیل برای تان خواهیم گفت.

  • درالترجمه خوب معتبر است.

اولین ویژگی دارالترجمه خوب اعتبار آن است. اما چه دارالترجمه ای معتبر است؟ در واقع، دارالترجمه رسمی باید از سوی قوه قضایی مجوز فعالیت داشته باشند. اما از کجا بدانیم دارالترجمه ای معتبر است یا خیر؟ هنگام ورود به دارالترجمه، باید تابلو پروانه تاسیس دفتر ترجمه رسمی را، که از سوی اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی (فنی) صادر می شود و به امضای مدیر کل اسناد و امورمترجمان ر سمی (فنی) قوه قضایی می رسد، مشاهده کنید.

یادتان باشد که آدرس دارالترجمه هم باید در این پروانه ثبت شده باشد.

  • دارالترجمه خوب به نظر کاربر احترام می گذارد.

دارالترجمه خوب به نظر کاربر احترام می گذارد. اما احترام به نظر کاربر چگونه است؟ دارالترجمه خوب پیش از انجام مراحل نهایی اخذ تاییدات، فایل ترجمه را برای تان ارسال می کند تا خودتان هم آن را بررسی کنید و چنانچه، اشتباهی جزئی را در آن مشاهده کردید، آن را اطلاع دهید تا سریعاً برطرف شود و کارتان به تعویق نیفتد.

دارالترجمه رسمی ساترا، پیش از پرینت ترجمه و دریافت و مهر و امضای لازم، فایل ترجمه را برای تان می فرستد تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

  • دارالترجمه خوب چند مترجم رسمی دارد.

دارالترجمه ای را در اولویت قرار دهید که چند مترجم رسمی در آن فعالیت می کنند. بدین ترتیب، کارها بین مترجمان تقسیم می شود و همۀ فشارها بر دوش یک مترجم رسمی نیست. در نهایت، دقت کار بالا خواهد رفت و شما هم زودتر به ترجمه تان خواهید رسید.

دارالترجمه خوب امکان برقراری ارتباط با مترجم را برقرار می کند.

دارالترجمه خوب امکان برقراری ارتباط با مترجم را برای شما فراهم خواهد کرد. در واقع، می توانید بدون واسطه و با خیال راحت، خواسته تان را مترجم رسمی در میان بگذارید.

یکی از دارالترجمه خوب و معتبر در تهران دارالترجمه رسمی ساترا که می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت این دارالترجمه به آدرس satraa.com مراجعه کنید.

کاهش هزینه ها با خدمات آنلاین ترجمه رسمی

در این بین، برخی دارالترجمه ها شروع به ارائۀ خدمات آنلاین ترجمه رسمی کرده اند و از این طریق، از برخی هزینه های کاربران شان کاسته اند.

دارالترجمه رسمی آنلاین، همان طور که از نامش پیداست، خدمات ترجمه را به صورت انلاین ارائه می دهد. به عبارت دیگر، در این نوع دارالترجمه ها، دیگر نیازی به حضور در دفتر به منظور تحویل دادن یا دریافت مدارک نیست، بلکه همۀ فرایند کار، از ثبت سفارش گرفته تا واریز وجه و دریافت ترجمه، از طریق وب سایت انجام می گیرد.

این یعنی صرفه جویی در وقت و هزینه!

در هر کجای ایران یا جهان که باشید، می توانید سفارش ترجمه رسمی تان را در وب سایت ثبت کنید.

سخن آخر

بدانید و آگاه باشید که چیزی به نام دارالترجمه ارزان وجود ندارد! با جستجویی ساده در گوگل، می توانید به لیست دارالترجمه های سراسر ایران دسترسی پیدا کنید. برای دریافت خدمات ترجمه رسمی، ارزان بودن دارالترجمه را ملاک قرار ندهید و ملاک هایی مانند اعتبار دارالترجمه، منصف بودن و سابقۀ کار آن توجه داشته باشید.

با مقایسۀ قیمت های دارالترجمه ها با قیمت های مصوب ثبت شده در سنام، می توانید منصف بودن یا نبودن دالترجمه مورد نظرتان را تشخیص دهید!

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1437

به "دارالترجمه ارزان چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارالترجمه ارزان چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید