دستور توقف تغییر کاربری مسکونی به تجاری در پرند صادر شد

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران:مدیر عامل شهر جدید پرند دستور توقف ساخت یک مجتمع تجاری که مجوز آن بدون رعایت ضوابط بالادست توسط کمیسیون ماده 5 تنظیم شده بود را صادر کرد.

دستور توقف تغییر کاربری مسکونی به تجاری در پرند صادر شد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط­ عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند، باران هاشم­ زهی مدیرعامل شهر جدید پرند در نامه­ ای به شهردار پرند، با اشاره به اینکه مجوز احداث مجتمع تجاری 4طبقه واقع در فاز3 این شهر بواسطه تغییر کاربری قطعات مسکونی صادر شده است، این مجوز را مغایر اصول و مقررات طرح جامع شهر جدید پرند مطرح نمود و خواهان توقف عملیات ساخت آن شد.

هاشم­ زهی با یادآوری این موضوع که در جلسات کمیسیون ماده5، حضور نماینده شرکت عمران شهر جدید پرند لازم است، اظهار داشت: کمیسیون ماده5 در جلسه­ای که نماینده شرکت عمران در آن حضور نداشته است نسبت به تغییر کاربری زمین برای ساخت این مجتمع اقدام نموده و لذا مصوبات این جلسه مورد تایید نیست و از اجرای آن تا اطلاع ثانوی باید جلوگیری به عمل بیاید.

در این زمینه محمد زرندی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شرکت عمران شهر جدید پرند نیز گفت:کمیسیون ماده5 شهر پرند برخلاف طرح جامع این شهر، کاربری 9قطعه مسکونی از مجموعه باغ­ ویلاها در شمال فاز3 پرند را تغییر داده و مجوز احداث هایپرمارکت (مجتمع تجاری) را روی این قطعات در زمینی به مساحت 3200 مترمربع با تراکم 4طبقه (شامل 2طبقه منفی و 2 طبقه در ارتفاع) صادر نموده است.

زرندی توضیح داد: در طرح جامع شهر جدید پرند، محل ساخت این مجتمع تجاری جزو پهنه مسکونی تعریف شده و کمیسیون ماده5 در یک جلسه و بدون هماهنگی و اطلاع شرکت عمران نمی­تواند کاربری یک یا چند قطعه زمین را تغییر دهد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شرکت عمران شهر جدید پرند با انتقاد از رویه­ای که در کمیسیون­های ماده5 برای دور زدن مقررات صریح طرح­های جامع شهری باب شده است، اضافه کرد: اخیراً در پرند شاهد هستیم حیات خانه­های ویلایی را هم تغییر کاربری می­دهند و برای آن جرایم ریالی در کمیسیون ماده 100 معین و دریافت می­کنند در حالیکه چنین تخلف ساختمانی در حیطه جریمه اقتصادی نمی گنجد.

زرندی با اشاره به اینکه گزارش احداث مجتمع تجاری در زمین­های مسکونی شهر جدید پرند و مجوزی که برای این منظور در کمیسیون ماده5 صادر شده است را به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارایه نموده­ایم، گفت: دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به صراحت بر هماهنگی کمیسیون ماده5 با شرکت عمران شهرهای جدید قبل از تشکیل جلسات و حضور نماینده شهرهای جدید در این جلسات تاکید نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 593

به "دستور توقف تغییر کاربری مسکونی به تجاری در پرند صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور توقف تغییر کاربری مسکونی به تجاری در پرند صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید