دیدنی های کلیسای سنت جان دیوین، شکوهی بی بدیل و رویایی

به گزارش دنیای راه راه، جهانگردی، لذتی است که هیچ گاه تکرار نمی گردد. به نقاط مختلف جهان سفر می کنیم و از بودن در تاریخ و طبیعت، شاد می شویم. در نقطه نقطه جهان برای خود خاطره می سازیم که سال ها بعد با تماشا آن ها، لبخند بر لبانمان نقش می بندد یا اشک از چشمانمان جاری می گردد. در این مقاله خبرنگاران، به سراغ شهری تماشای و زیبا در ایالات متحده آمریکا یعنی شهر نیویورک می رویم و از بنایی زیبا به نام تماشای های کلیسای سنت جان دیوین می کنیم و به نوعی، در تاریخ غرق می شویم. در مقاله تاریخچه کلیسای سنت جان دیوین شما بعلاوه با دسترسی به کلیسای سنت جان دیوین نیز آشنا خواهید شد.

دیدنی های کلیسای سنت جان دیوین، شکوهی بی بدیل و رویایی

شهری دیدنی و زیبا در سرزمین یانکی ها

قبل از اینکه از تاریخچه کلیسای سنت جان دیوین برایتان سخن به میان آوریم، به رسم عادت کمی از نیویورک برایتان می گوییم تا بدانید به چه منطقه ای پا گذاشته اید. نیویورک با مساحت کلی 302.6 کیلومتر مربع، 8622698 نفر را در خود جای داده و پرجمعیت ترین شهر بزرگ ایالات متحده هست. این شهر در بخش جنوبی استان نیویورک واقع شده، مرکز شهر بزرگ نیویورک است و یکی از بزرگترین مکان های شهری در دنیا نیز به شمار میرود. شهر نیویورک منحصر به فرد بوده و در تفریح، تحقیق، فن آوری، آموزش، سیاست، گردشگری، هنر، مد و ورزش حرف اول را می زند. این شهر دیدنی، دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب هست و زمستان هایی سرد و مرطوب دارد. دمای میانه روزانه در ماه ژانویه 0.3 درجه سانتیگراد هست و طوفان های گرمسیری در منطقه نیویورک نادر هستند. با این وجود طوفان شن موجب طوفان سبب تخریب شهر نیویورک در عصر 29 اکتوبر 2012 شد. مسیحیت (59٪)، پروتستانتیسم (23٪) و دیگر مسیحیان (3٪) جمعیت شهر را به خود اختصاص می دهند و جمعیت یهودیان 18.4 درصد کل هست. اسلام در شهر نیویورک، سومین رتبه را در اختیار دارد و گروه های هندوئیسم، بودایسم و دیگر ادیان و بعلاوه بیخدا در نیویورک مشاهده می شوند. زبان مردم نیویورک، انگلیسی بوده و پول آن ها دلار است. نیویورک، مرکز تجارت دنیای بوده و مرکز مهم بانکی و مالی، خرده فروشی، حمل و نقل، گردشگری، املاک، رسانه های نو، رسانه های سنتی، تبلیغات، خدمات حقوقی، حسابداری، بیمه، تئاتر، مد و هنر در ایالات متحده هست. با ما همراه شوید تا در ادامه به سراغ دیدنی های کلیسای سنت جان دیوین برویم.

کلیسایی باشکوه در قلب شهری دیدنی به نام نیویورک

بعد از آنکه به طور مختصر با این شهر دیدنی آشنا شدید، وقت آن رسیده که به سراغ کلیسای سنت جان دیوین برویم و در معماری دیدنی این بنای زیبا، غرق شویم. کلیسای سنت جان، کلیسای اسقف اعظم نیویورک بوده و در شهر نیویورک، در خیابان آمستردام بین خیابان 110 و 113 واقع شده است. طراحی این بنا در سال 1888 آغاز شد و تحت تاثیر تغییرات سبک های رادیکال و وقفه ساخت و ساز در جنگ دنیای دوم نهاده شد. در ابتدا در سبک های احیای رومانتیک روانسانی طراحی شده ولی بعد از سال 1909، تغییر یافت. این بنا پس از آتش سوزی بخشی از شمال ترنثپت و ارگان در 18 دسامبر 2001، ناتمام باقی ماند ولی بعد به طور رسمی در نوامبر 2008 بازسازی شد و مجدد مورد استفاده نهاده شد و در نهایت به نام کلیسای سنت جان نامگذاری شد. این بنا، پنجمین و بزرگترین کلیسای مسیحی در دنیا است. این بنا، ساختمان 121000 فوت مربعی را پوشش داده و طول آن 601 فوت و عرض 232 فوت هست. کلیسای جامع یکی از برترین آزمایشگاه های نساجی کشور بوده که در آن از سوزن های تزئینی، لوازم داخلی، لباس ها و دیگر پارچه های مردم محافظت می شد. این کلیسا از دارایی های به جای مانده اسقف هنری، از اسقف های کلیسای مرکزی هست که در سال 1891 به وسیله کلیسای جامع خریداری شد. دیوارها با حدود هشت ستون های گرانیتی 130 تنی، به صورت یکپارچه درآمدند و برای حمل این ستون ها از موتور بخار استفاده شد. سنگ کاری های بسیاری در آن، به وسیله معمار معروف ایتالیایی صورت گرفت که به محیط بی روح آن زیبایی بخشید. پس از آنکه گنبد مرکزی بزرگ از کاشی گوااستوینو در سال 1909 ساخته شد، معماری کم کم رو به سرانجام گذاشت. اولین سنگ ناف، در سال 1925 قرار داده شد و اسقف ویلیام را به عنوان رهبر مذهبی آن برگزیدند. کلیسای جامع برای اولین بار در 30 نوامبر 1941، یک هفته قبل از بمباران پرل هاربر به سرانجام رسید. پس از آن، ساخت و ساز در کلیسای جامع متوقف شد زیرا اسقف پس از آن احساس کرد که وجوه کلیسا بهتر خواهد بود تا اینکه با آغاز جنگ دنیای دوم، ساخت و ساز و تغییرات آن به فراموشی سپرده شد. در سال 1979، پاپ اعظم تصمیم گرفت تا ساخت و ساز ادامه یابد و از آن برای تعلیم نظامی جوانان استفاده گردد. سال ها به این شیوه از کلیسا استفاده شد تا اینکه در نهایت، کاربری اصلی خود را به عنوان مکانی مذهبی بازیافت. در مرکز کلیسا، محرابی بزرگ و بلند قرار گرفته است که پشت یک محوطه جعلی از آهن ساخته شده و شامل آرامگاه سبک گوتیک هست. به طور مستقیم در زیر آن، یک سالن بزرگ در زیرزمین قرار گرفته است که به طور منظم برای تغذیه فقرا و بی خانمان ها و بعلاوه برای جلسات و کریپت های متعدد از آن استفاده می گردد. در محل کلیسای جامع به سوی جنوب، چندین ساختمان و یک باغ کتاب مقدس و بعلاوه یک گالری از هنرهای عمومی قرار گرفته است. درهای غربی بنا به وسیله هنری ویلسون بین سال های 1927 و 1931 طراحی شده و درهای برنزی در سال 1936 نصب شدند و بر زیبایی بنا اضافه نمود. امروزه از این مکان دیدنی برای اجرای مراسم مذهبی، کنسرت ها و نمایش های تئاتر استفاده می گردد.

دسترسی به کلیسای سنت جان دیوین: 1047 Amsterdam Ave, New York, NY 10025

شماره تلفن: 0012123167540

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1913

به "دیدنی های کلیسای سنت جان دیوین، شکوهی بی بدیل و رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های کلیسای سنت جان دیوین، شکوهی بی بدیل و رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید