راه اندازی تشکل فراگیر مرکز بین المللی ملیله ایران در زنجان

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: بر اساس تفاهم نامه این اداره کل با یک شرکت، تشکل فراگیر مرکز بین المللی ملیله ایران راه اندازی می گردد.

راه اندازی تشکل فراگیر مرکز بین المللی ملیله ایران در زنجان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه بین شرکت تجاری سازی فناوری و تعاملات آفتاب و اداره کل میراث فرهنگی زنجان برای حمایت از هنر - صنعت ملیله در شهر زنجان، تشکل فراگیر مرکز بین المللی ملیله ایران راه اندازی می­ گردد.

وی توضیح داد: مرکز بین المللی ملیله ایران، تعاملات ملی در راستای توسعه پایدار و همه جانبه هنر صنعت ملیله در ایران را ایجاد خواهد نمود که این امر باعث اعتمادسازی خریداران، سرمایه گذاری، فراوری و صادرات بیشتر ملیله می ­گردد.

این مسئول ادامه داد: طرفین این تفاهم نامه توافق کردند تا با همکاری یکدیگر و با استفاده از توانمندی های بخش خصوصی و دولتی، اولین تشکل فراگیر مرکز بین المللی ملیله ایران با موضوع ملیله زنجان ایجاد نمایند که منجر به حمایت های بیشتر از صنایع دستی استان، هنرمندان این حوزه، فراورینمایندگان و عرضه نمایندگان شده و به معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی یاری می نماید.

ارجمند یادآور شد: این تشکل محلی برای حضور متفکران، اندیشمندان و هنرمندان کشور با مرکزیت زنجان به نام شهر جهانی ملیله خواهد بود که یک تشکل فراگیر و حقوقی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اظهار کرد: ایران جزو سه کشور فراورینماینده عظیم صنایع دستی در جهان در کنار کشورهای چین و هندوستان قرار داشته و ایران هم متعاقباً سابقه بسیار طولانی در بحث فراوری صنایع دستی دارد.

لازم به ذکر است پیش از این تفاهم نامه ای با شرکت تجاری سازی فناوری و تعاملات آفتاب در صادرات ملیله در کشور عمان انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1475

به "راه اندازی تشکل فراگیر مرکز بین المللی ملیله ایران در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تشکل فراگیر مرکز بین المللی ملیله ایران در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید