تور کانادا: رویارویی چین و کانادا در سازمان ملل

به گزارش دنیای راه راه، خبرگزاری خبرنگاران- نماینده چین در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به اتهامات نماینده کانادا، رسیدگی فوری به نقض گسترده حقوق بومیان در کانادا را خواهان شد.

تور کانادا: رویارویی چین و کانادا در سازمان ملل

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کانادا به نمایندگی از طرف حدود چهل کشور ضمن انتقاد از کارنامه چین در زمینه حقوق بشر شرایط حقوق بشر در منطقه مسلمان نشین سین کیانگ و بعلاوه هنگ کنگ را محکوم کرد، اما چین هم تحقیق درباره نقض گسترده حقوق بومیان کانادایی را خواهان شد.

بیانیه مشترک این کشور ها درباره چین امروز سه شنبه به وسیله کانادا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (عالی ترین نهاد سازمان ملل در زمینه حقوق بشر) قرائت شد. از چند روز پیش منابع دیپلماتیک و سازمان های غیردولتی در ژنو از چنین بیانیه ای خبر داده و به چین فرصت تهیه کردن جوابیه داده بودند.

در این بیانیه مشترک که به وسیله لسلی نورتون سفیر کانادا در سازمان ملل متحد قرائت شد، آمده است: ما به شدت نگران شرایط حقوق بشر در منطقه خودگردان سین کیانگ چین هستیم. اخبار و گزارش های معتبر حاکی از آن است که مقامات پکن به طور خودسرانه بیش از یک میلیون نفر از اقلیت مسلمان ترک زبان اویغور را در اردوگاه هایی که پکن آن ها را مراکز بازپروری نامیده است، زندانی نموده اند. علاوه بر این چین به شکلی گسترده و بی رویه اعضای اقلیت اویغور و دیگر اقلیت های نژادی را تحت نظارت و کنترل قرار داده و محدودیت های زیادی برای آزادی های بنیادین و فرهنگ اویغور ها ایجاد نموده است.

اما پکن این آمار و ارقام و این ادعا ها را بی اساس می داند و این اردوگاه ها را مراکز آموزش حرفه ای می داند که به منظور حمایت از اشتغال و مبارزه با افراط گرایی مذهبی ایجاد شده اند.

بیانیه مشترکی که نماینده کانادا در سازمان ملل متحد قرائت کرد، به امضای حدود چهل کشور از جمله آمریکا و فرانسه رسیده بود. در این بیانیه از دولت چین خواسته شده است هر چه زودتر امکان دسترسی آزاد ناظران مستقل از جمله کارشناسان کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به منطقه سین کیانگ را فراهم کند.

نورتون تاکید نمود: ما عمیقا نگران وخامت حقوق بشر و محدود شدن آزادی های بنیادین در هنگ کنگ و تبت هستیم. قانون امنیت ملی که چین به هنگ کنگ تحمیل نموده، آزادی های بنیادین در مستعمره پیشین انگلیس را بیش از پیش محدود نموده است.

پیش از این هم ده ها کشور در بیانیه ای مشترک از چین به دلیل وخامت شرایط زندگی اویغور ها و دیگر اقلیت های قومی در سین کیانگ به شدت انتقاد نموده بودند.

اما چین پیش از قرائت بیانیه مشترک کشور ها به وسیله لسلی نورتون، در بیانیه ای مشترک که به نمایندگی از طرف روسیه، بلاروس، کره شمالی، ونزوئلا، ایران، سوریه و سریلانکا قرائت شد، از نقض شدید حقوق اقوام اولیه کانادا انتقاد کرد.

در این بیانیه به کشف بقایای 215 کودک در یک مدرسه شبانه روزی پیشین بومیان کانادایی تحت اداره کلیسای کاتولیک در غرب کانادا اشاره نمود و تحقیق درباره کلیه موارد نقض حقوق بومیان کانادایی و همه جنایاتی که علیه اقوام اولیه کانادا رخ داده است، خواهان شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1450

به "تور کانادا: رویارویی چین و کانادا در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: رویارویی چین و کانادا در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید